Mitsubishi ASX: Japonské SUV je po plastike. Hrá sa na Outlander

14.02.2017 06:00

Do roku 2017 vstupuje Mitsubishi ASX s výrazne modernizovaným SUV ASX. Nová je prakticky celá predná časť. A prichádza aj dieselová verzia 1,6 DI-D s predným náhonom.

Najviac zmien podstúpilo ASX v prednej časti....
Najviac zmien podstúpilo ASX v prednej časti. Podľa vzoru Outlanderu dostalo totiž prednú masku Dynamic Schield. A svedčí mu. Autor: Mitsubishi

Mitsubishi čakajú v najbližšom čase veľké zmeny. Chystá totiž ofenzívu na poli crossoverov a SUV. Už v Ženeve sa má predstaviť prvý sériový model novej generácie. Zatiaľ to však tak nevyzerá. Japonská značka preto cizeluje existujúce modely. A k tým kľúčovým patrí práve menšie Mitsubishi ASX, ktoré je po Outlanderi jej druhým najúspešnejším modelom v Európe. Od roku 2010, keď prišlo na trh, sa preň celosvetovo rozhodlo až vyše 1 100 000 zákaz­níkov. Tento model pomohol Mitsubishi v najhorších časoch. A zdá sa, že napriek viacerým štúdiám, predstaveným v posledných rokoch, do dôchodku ešte nemieri.

Modelový rok 2017 prichádza s razantnými štylistickými zmenami. Po Outladeri, ktorý bol prvým sériovým Mitsubishi s novou maskou Dynamic Schield, inšpirovanou štúdiou PHEV Concept-S z roku 2014, podstúpilo podobnú plastiku aj ASX. Je to vlastne už tretia zmena, pretože ASX začínalo ešte s maskou „Jet Fighter“ a pred dvoma rokmi ju vystriedalo inou. Tento facelift možno však považovať za veľmi vydarený. Masku teraz lemujú výrazné chrómové prvky v tvare písmena S. Lamely v hornej časti masky sa dotýkajú reflektorov. V súvislosti s tým bol kompletne prepracovaný aj nárazník či predná kapota.

Vzadu nájdete len jedinú zmenu. Klasickú anténu...
Vzadu nájdete len jedinú zmenu. Klasickú anténu nahradila modernejšia v tvare žraločej plutvy. Facelift uzatvárajú potom už len nové 18-palcové disky kolies. Autor: Mitsubishi

Nový je aj dizajn 18-palcových diskov kolies. V základe má však ASX šestnástky. Paradoxne, vzadu nedošlo k žiadnym zmenám. Teda s výnimkou jediného detailu. Klasickú anténu nahradila modernejšia v tvare žraločej plutvy. Tým sme však exteriérové zmeny „vystrieľali“. Za ďalšími musíme ísť do interiéru, kde sa objavuje lesklý čierny dekor volantu, kvalitnejšie čalúnenie a elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo. To, čo nevidieť, je prepracovaná penová výplň zadných sedadiel, ktorá má ponúknuť viac komfortu. Nový infotainment ani asistenčné systémy či diódové svetlá však nečakajte. Táto modernizácia má viac vizuálny ako technický charakter.

Interiér používa kvalitnejšie čalúnenie a nové...
Interiér používa kvalitnejšie čalúnenie a nové dekorácie z klavírnej černe. K príjemným prvkom patrí elektrochromatické spätné zrkadlo. Autor: Mitsubishi

Aj pod kapotou ostáva takmer všetko po starom. Aspoň z pohľadu motorov. Základom je benzínový atmosférický 4-valec 1,6 MiVEC s 5-stupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Naftový motor 1,6 DI-D (84 kW) so štart-stop systémom, pôvodom z koncernu PSA, možno odteraz kombinovať nielen s pohonom všetkých kolies, ale aj s náhonom 2WD. Spojený je štandardne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najvýkonnejší diesel 2,2 DI-D (110 kW), japonskej proveniencie, je dodávaný so štvorkolkou aj 6-stupňovou automatickou prevodovkou už v základe. Systém 4×4 pracuje v troch režimoch.

Motory ostávajú pôvodné. Nová je však dieselová...
Motory ostávajú pôvodné. Nová je však dieselová verzia 1,6 DI-D s pohonom predných kolies. Doteraz mala štandardne štvorkolku. Autor: Mitsubishi

V móde 2WD je krútiaci moment motora prenášaný len na kolesá prednej nápravy. V režime 4WD preberá prerozdelenie krútiaceho momentu na starosť riadiaca jednotka, pričom množstvo momentu posielaného na zadné kolesá závisí nielen od preklzu predných kolies, ale aj od stlačenia plynu, natočenia volantu alebo aktuálnej rýchlosti. Pomer rozdelenia momentu sa tak môže meniť od 98:2 v prospech prednej nápravy až ku 50:50. V prípade režimu 4WD Lock posiela riadiaca jednotka na zadnú nápravu približne dvojnásobok krútiaceho momentu v porovnaní s režimom 4WD.

Hranice sú stanovené na minimum 20% a maximum na 50% z celkového množstva sily motora. Medzinápravová spojka má tak vyššiu svornosť a elektronika bráni preklzu predných kolies. Tento režim je tak vhodný hlavne pre jazdu po nespevnených cestách, alebo ak je na klasickej asfaltke sneh či riziko námrazy. Vynovené ASX, ktoré absolvovalo svetový debut v Paríži, sa dostalo už aj na slovenský trh. Za najlacnejšiu verziu 1,6 MiVEC Inform 2WD zaplatíte 14 900 eur. Za najdrahšiu 2,2 DI-D Intense+ 26 500. Paradoxne, nová verzia 1,6 DI-D 2WD v slovenskom cenníku chýba.

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,6 MiVEC 2WD 1,6 DI-D4WD 2,2 DI-D 4WD
Zdvihový objem (ccm) 1 590 1 560 2 268
Počet valcov/ventilov 4/16 4/8 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 88/6 000 84/3 600 110/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 154/4 000 270/1 750 360/1 500
Prevodovka 5M 6M 6A
0 – 100 km (s) 11,5 11,5 10,8
Max. rýchlosť (km/h) 183 180 190
Spotreba na 100 km (l) 5,7 5,0 5,8
Mitsubishi ASX -
		2017
Mitsubishi ASX -
		2017
+16Mitsubishi ASX -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mitsubishi ASX #Mitsubishi #facelift #autosalón Paríž 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk