Škoda Citigo 2017: Motor 1,0 TSI nečakajte. Nová je len maska

Po piatich rokoch podstúpil najmenší boleslavský model, mimochodom vyrábaný v Bratislave, prvú výraznejšiu modernizáciu. Preplňovaný 3-valec ostal však výsadou konkurenčného Vw uP! Vynovené Citigo spolieha najmä na facelift. A ten sa vydaril.

15.02.2017 12:00
debata
Facelift Citigu veľmi prospel. Z nárazníka... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo - 2017 Facelift Citigu veľmi prospel. Z nárazníka zmizli kruhové hmlovky, maska aj kapota sú výraznejšie a v nárazníku nájdeme veľký horizontálny otvor pre vstup chladiaceho vzduchu.

Vw up! absolvoval modernizáciu už vlani. Dostal napríklad preplňovaný 3-valec 1,0 TSI alebo výkonnú aparatúru BeatsAudio. Spolu s tým prešla menšími zmenami aj Škoda Citigo. Na tieto prvky síce v rámci koncernovej hierarchie nárok nedostala, ale pribudli denné diódy, zadné svetlá s dymovým efektom, automatická klimatizácia či dáždnik pod sedadlom. O plnohodnotný facelift však nešlo. Ten prišiel na rad až teraz. Predstaví sa na autosalóne v Ženeve.

Najmenšiemu boleslavskému modelu štylistické zmeny nepochybne prospeli. Citigo má novú masku a plastickejšie tvarovanú kapotu s hlbším „zubom“, no najmä nový nárazník. Kruhové hmlové svetlá nahradili obdĺžnikové, integrované do horizontálneho sacieho otvoru. To prináša Citigu väčšiu vizuálnu šírku. Navyše môžu plniť funkciu odbočovacích svetiel. Vzadu ostalo všetko bez zmien, s výnimkou výraznejšej „céčkovej“ grafiky svetiel.

Interiér má nový prístrojový panel a audio s... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo - 2017 Interiér má nový prístrojový panel a audio s farebným displejom. Zo smartfónu sa vďaka aplikácii Move & Fun môže stať multimediálne rozhranie vozidla.

A potom tu máme nový zelený lak Kiwi a nový dizajn 15-palcových diskov v striebornej a antracitovej kombinácii. Štylistické zmeny priniesli Citigu nárast dĺžky o 34 mm na konečných 3 597. Komu to nestačí, Citigo bude naďalej ponúkané v športovej červeno-čiernej línii Monte Carlo a v línii Fun. V interiéri nájdeme prepracovaný multifunkčný volant, prístrojový panel s troma „budíkmi“, ktoré sa tentoraz prekrývajú, prípadne displej maxi Dot.

Vzadu nedošlo k prakticky žiadnym zmenám. Nový... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo - 2017 Vzadu nedošlo k prakticky žiadnym zmenám. Nový je však lak Kiwi a antracitovo-strieborné 15-palcové disky kolies.

Audio kompatibilné so smartfónmi cez Bluetooth alebo USB konektor má vo vyšších úrovniach farebný displej. Prostredníctvom aplikácie Move & Fun, ktorá je dostupná pre iOs a Android, sa môže stať telefón súčasťou vozidla. Prenášajú sa naň napríklad údaje palubného počítača. Aplikácia tiež zvláda funkciu navigácie a vodiča môže navyše motivovať k ekonomickej jazde. Z bezpečnostných systémov sú k dispozícii autonómne brzdy City Safety (do rýchlosti 30 km/h), a tiež dažďový a svetelný senzor.

Ponuka motorov ostáva nezmenená. Citigo ponúka litrový 3-valec 1,0 MPI s výkonom 44 alebo 55 kW. V prvom prípade zrýchľuje na stovku za 14,4 a v druhom za 13,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 162, respektíve 173 km/h. Špecifickú pozíciu má Citigo 1,0 G-Tec, schopné spaľovať zemný plyn. V tomto prípade je motor vyladený na 50 kW. Akcelerácia na rýchlosť 100 km/h mu však trvá až 16,3 sekundy. Môžu za to najmä prídavné nádrže na CNG.

Po výstavnej premiére v Ženeve bude nasledovať štart predaja. Objednávky začnú díleri prijímať v apríli a k prvým zákazníkom sa Citigo dostane začiatkom júna.
Škoda Citigo - 2017
Škoda Citigo - 2017
+3Škoda Citigo - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda-Auto #Škoda Citigo #autosalón Ženeva 2017
Články podľa značiek