Zdá sa, že všetko, na čo koncern Daimler nalepí logo Maybachu, sa predáva ako teplé rožky. Od roku 2015, keď prišla na svet značka Mercedes-Maybach s derivátmi triedy S, ktoré nahradili neúspešné reinkarnované Maybachy 62 a 67, predal koncern už 15 000 kusov. To znamená, že každé desiate esko je vlastne Maybachom. Je len logické, že zo záujmu chce Mercedes-Maybach vyťažiť maximum. Okrem limuzín S600 či S600 Pullman a S600 Pullman Guard predstavil vlani v Los Angeles aj kabriolet S650, ako derivát otvorenej triedy S. To však nie je koniec. Teraz totiž prišla na rad aj trieda G, teda jeden z najslávnejších off-roadov sveta.
Spojitosť „géčka“ a Maybachu síce sľubovala hneď od začiatku čosi výnimočné, ale to čo Daimler nakoniec predviedol, vyráža dych a prekonáva aj tie najodvážnejšie predstavy. Za základ si totiž nový Mercedes-Maybach G650 zobral extrémnu verziu G500 4×42 s portálovými nápravami a svetlou výškou 450 mm. Lenže páni z Maybachu predĺžili rázvor o celých 578 mm a zadnú časť strechy tohto gigantu nahradili elektricky ovládaným plátnom. Potom neprekvapí prívlastok Landaulet. Lenže ten sa v histórii Mercedesu-Benz spájal doteraz výlučne s limuzínami. Nikdy nie s terénnym autom ani s SUV. Nový Maybach však toto pravidlo rozmetal ako prach.
Sedadlá oddeľuje konzola s chladenými a vyhrievanými držiakmi nápojov, ale aj výsuvnými stolíkmi. Nechýbajú dve 10-palcové obrazovky, samostatný okruh klimatizácie, trojica analógových prístrojov v strope, ambientné osvetlenie ani kožené čalúnenie prešívané diamantovým vzorom. Na výber sú štyri druhy. Ak si posádka praje, zadná časť kabíny sa môže zmeniť na kabriolet. O všetko sa postarajú elektromotory. Systém pochádza z dnes už nevyrábanej otvorenej krátkej verzie triedy G. Nastupovanie uľahčuje výklopný prah, ktorý vytvorí schod. So svetlou výškou 450 mm by ste sa do tohto opulentného korábu inak ani nedostali.
A svoju exkluzivitu dáva G 650 Landaulet najavo aj exteriérovými úpravami. Sú tu špecifické 22-palcové disky kolies s dvojlúčovým dizajnom, špeciálne navrhnuté laky karosérie, karbónové lemy blatníkov či vypletaná mriežka chladiča s dvojitými lamelami. Za ňou sa skrýva to najsilnejšie, čo má dnes Daimler k dispozícii. Nie je tu nič menšie ako dvakrát preplňovaný šesťlitrový 12-valec AMG vyladený na úžasných 436 kW a priam gigantických 1 000 Nm krútiaceho momentu. Aj napriek obrovskej hmotnosti na hranici troch ton si tento motor s extrémnym Landauletom iste poradí. A to aj v teréne. Z offroadovej techniky totiž neubudlo.
Máme tu permanentnú štvorkolku, redukčný prevod aj tri uzávierky. Bohužiaľ dynamické parametre nepoznáme. Zato vieme, že Mercedes-Maybach G650 Landaulet vznikne v 99-kusovej limitovanej sérii priamo v rakúskom závode Magna Steyr v Grazi, kde opúšťajú linky všetky verzie géčka. Tajomstvom ostáva aj cena. Menej ako 300 000 eur však neočakávajte. Zákazníkom z Arabského polostrova to však prekážať iste nebude, podobne ako spotreba 17 litrov benzínu na 100 km, ktorá sa však môže pokojne vyšplhať na dvojnásobok. Niet pochýb, že po premiére, načasovanej na marcový autosalón v Ženeve, sa o prvý terénny Maybach v histórii doslova pobijú.