Na ženevský autosalón chystá Kia premiéru novej generácie malého Picanta. To nasleduje po vlaňajšom debute o triedu väčšieho Ria. V mnohom z neho čerpá. Nielen štýlom, ale aj technikou. Dizajn vznikal v spolupráci štylistických centier v kórejskom Namyangu a nemeckom Frankfurte nad Mohanom. Picanto dostalo dospelejší vzhľad. Nechýba tigria maska, reflektory s efektnou grafikou denných LED diód, agresívny otvor v prednom nárazníku, či výrazné bočné prelisy. To je na mestský subkompakt až-až.
Hneď od začiatku pribudne nová športová verzia GT-Line, vyšperkovaná červenými akcentmi v nárazníkoch a prahoch. Kia však sľubuje aj v základných verziách širokú paletu lakov a doplnkov. Ponuka pre individualizáciu má byť bohatšia ako kedykoľvek predtým. Rozmermi sa Picanto príliš nevzdiali svojmu predchodcovi. Zachovalo si pôvodnú dĺžku 3 590 mm, zato rázvor vzrástol z 2 385 na 2 400 mm. To znamená kratšie previsy a viac miesta v kabíne. V kufri pribudne až 55 litrov. Zmestí sa doň celkom 255 litrov batožín a po sklopení operadiel rekordných 1 010.
Novinkou palubnej dosky je 7-palcový plávajúci displej multimediálneho rozhrania, podobný novému Hyundaiu i30. Počítať môžeme s kompatibilitou so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii bude indukčné nabíjanie. V sérii dostane Picanto šesť airbagov. Priplatiť si však môžete za siedmy kolenný a tiež za autonómne brzdy. Kia prízvukuje vyšší akustický komfort, napríklad aj vďaka novému umiestneniu stieračov. A tiež lepšie jazdné vlastnosti.
Pomôže nielen väčší rázvor, ale aj o dve percentá tuhšie predné a o päť percent zadné stabilizátory. Riadenie má o 13 % ostrejší prevod. Všetko jasné je aj pod kapotou. Picanto dáva na výber tri benzínové motory. Základom je 3-valec 1,0 CVVT (74 kW). Nad ním stojí atmosférický 4-valec 1,2 CVVT (62 kW) a na vrchole nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI, známy z Ria či Ceedu, vyladený na 74 kW. S ním zrýchľuje Picanto na stovku za 10,1 sekundy. Napriek zverejneniu technických parametrov spotrebu stále nepoznáme.
Štandardom sú 5-stupňové manuálne prevodovky, len atmosférický 4-valec môže dostať 4-stupňový automat. Nové Picanto absolvuje svetovú premiéru v Ženeve. Na trh sa dostane však až na jeseň. Kia potvrdila, že s novou verziou GT-Line počíta v celej Európe. Na druhej strane odmietla špekulácie o ostrom Picante GT. Ak zatúžite po rýchlom hatchbacku, bude mať pre vás už v blízkej budúcnosti väčšie Rio GT.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 3 590 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 400 |
Objem kufra (l) | 255 –1 010 |
Technické údaje
Motor | 1,0 T-GDI | 1,0 CVVT | 1,2 CVVT |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 1 248 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 74/- | 49/- | 62/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 172/- | 96/- | 122/- |
Prevodovka | 5M | 5M | 5M/4A |
0 – 100 km/h (s) | 10,1 | 14,3 | 12,0/- |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 161 | 173/- |