Kórejská automobilka privezie do Ženevy druhú karosársku verziu Hyundaiu i30. Už prvá snímka profilu, ktorú zverejnila pred pár dňami, naznačila, že očakávať môžeme podstatne atraktívnejší dizajn, takmer v štýle Shooting Brake. A nové snímky, ktoré nasledujú len tesne pred svetovým debutom, to potvrdzujú. Šéfdizajnér Hyundaiu Thomas Bürkle hovorí o líniách kupé. Nie je ďaleko od pravdy, najmä čo sa týka tvaru bočných okien, ktoré nie sú vzdialené štýlu kombi verzií Mercedesu-Benz triedy C a CLA. To nie je pre mainstreamovú značku nevýhodou.
Táto verzia sa možno bude dokonca viacerým páčiť viac ako základný 5-dverový hatchback, z ktorého kombi preberá celú prednú časť až po stredové stĺpiky. Preto tu nájdeme kaskádovitú prednú masku a vertikálne denné LED svetlá. Zadné sú identické s hatchbackom, ale máme tu nový nárazník a celé veko batožinového priestoru, ktoré má prudší sklon. Rázvor náprav s hodnotou 2 650 mm sa síce nemenil, ale do dĺžky narástlo nové kombi až o 245 mm na konečných 4 585. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je to viac o 100 mm.
Najväčším prekvapením je však objem batožinového priestoru. Napriek športovej siluete tu totiž pribudlo 74 litrov. Základný objem po plató narástol až na 602 litrov, čo je len o tri menej v porovnaní s VW Golf Variant, o sedem menej, ako má Škoda Octavia Combi, a o 22 menej, ako má rekordér triedy – Honda Civic Tourer. Po sklopení zadných operadiel naložíte do kufra Hyundaiu celkovo 1 165 litrov. Tu je však už rozdiel väčší. Octavia disponuje napríklad 1 740 litrami. Je to ale stále viac, ako má Opel Astra alebo Ford Focus. Variabilitu zväčšuje dvojitá podlaha.
Interiér je identický s hatchbackom, čo znamená palubnú dosku s veľkým 8-palcovým displejom multimediálneho rozhrania, kompatibilného so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Platí to aj pre priestorové pomery. Zadní cestujúci však nájdu viac miesta nad hlavou. Rovnaká je aj ponuka asistenčných systémov od autonómnych bŕzd s výstrahou pred kolíziou cez kontrolu únavy vodiča, monitorovanie a udržiavanie v jazdných prúdoch až po adaptívny tempomat a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pri kombi príde vhod cúvacia kamera s dynamickými vodiacimi lištami.
Pod kapotou preberá kombi kompletnú paletu motorov. K dispozícii sú tri benzínové a dva naftové agregáty. Základom ostáva atmosférický 4-valec s výkonom 74 kW. Nad ním nájdeme modernejší preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (88 kW) a 4-valec 1,4 T-GDI (103 kW). Naftový motor 1,6 CRDi bude k dispozícii s výkonom 81 alebo 100 kW. Benzínové motory sú štandardne spojené so 6-stupňovými manuálmi. Pre najvýkonnejší 1,4 T-GDI je pripravená aj 7-stupňová dvojspojka. Tú nájdete aj pri oboch naftových motoroch.
Jazdné vlastnosti ťažia z nezávislého zavesenia zadných kolies aj tuhosti karosérie, ktorá používa až 53-percentný podiel vysokopevnostnej ocele. Podvozok ladil Hyundai na európskych cestách, ale aj na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Novinka, vyrábaná v českých Nošoviciach, zamieri na trh v druhej polovici roka. Aj preto ešte nepoznáme ceny. Kombi však nie je posledným slovom i30. Hyundai hovorí až o štyroch karosárskych verziách. V roku 2018 by sa mal objaviť praktický liftback a neskôr aj ostrý hatchback N s výkonom nad 200 kilowattov.