Toyota privezie do Ženevy výrazne modernizovaný Yaris aj s novým motorom 1,5 VVT-iE (82 kW). Ten nebude zďaleka vrcholom výkonovej ponuky. K brehom Ženevského jazera sa totiž blíži aj jedna skutočná „bomba“ – hothatch Yaris GRMN. Ako inak, prvé dve písmená odkazujú na spoluprácu s tímom Gazoo Racing. Šuškalo sa o ňom už dávnejšie, len nebolo jasné, akú techniku tento malý hothatch použije.
Dnes to vieme. A nejde o hybridný systém z konceptu Yaris Hybrid-R ani o preplňovanú verziu motora 1,5 VVT-iE. Pod kapotou sa totiž usídli čistokrvná britská technika. Presnejšie kompresorový 4-valec s objemom 1,8 litra z Lotusu Elise. A to je prekvapivé. Ani nie tak pôvod, pretože Toyota už s britskou manufaktúrou spolupracovala, ale najmä z dôvodu druhu preplňovania. Kompresor je dnes vzácnosťou. Pre malý Yaris to bude znamenať úžasný záťah od spodných otáčok.
Že to bude poriadna raketa, netreba pochybovať. Toyota síce výkon neprezradila, ale hovorí minimálne o 210 koňoch, teda 155 kilowattoch. Môže to byť pokojne viac, keďže v Elise má ten istý agregát až 162 kW a 250 Nm krútiaceho momentu. Šprint na stovku by sa tak mohol priblížiť v ľahkom Yarise k šiestim sekundám. A to už stojí za to. Najmä ak sa bude môcť verzia GRMN oprieť do upraveného podvozku s menšou svetlou výškou a tvrdším odpružením. Meniť sa má aj riadenie.
A chýbať nebude ani vizuálny tuning. Čiernu masku, čiernu strechu či čierne spätné zrkadlá a strešný spojler doplnia lesklé čierne kolesá. Celé to dotvoria červené akcenty v podobe lišty v prednom nárazníku a bočných polepov karosérie. Na bližšie informácie si počkáme už len pár dní do ženevského autosalónu. Zatiaľ si musíme vystačiť s dvoma fotografiami. V každom prípade bude nový Yaris GRMN dôstojným nástupcom Yarisu Turbo či T-Sport, ktoré sa však doteraz dodávali výlučne na domáci japonský trh.