Rio sa verejnosti predstavilo vlani na jeseň v Paríži. No až teraz tento konkurent Škody Fabia či Hyundaiu i20 prichádza na trh. Novinka je v porovnaní so svojím predchodcom o15 mm dlhšia (4 065 mm) a o 5 mm širšia (1 725 mm), ale zároveň o 5 mm nižšia (1 450 mm). Rázvor náprav narástol o 10 mm na konečných 2 580 mm. Ponúka viac miesta v interiéri aj pod zadným vekom, kde naložíte 325 litrov batožiny, čo je o 35 viac ako v minulosti. Zaujme aj moderným dizajnom, ktorý vznikal v Európe.
Kariéru odštartuje so štyrmi motormi. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 D-CVVT (62 kW) a väčší 1,4 D-CVVT (74 kW). Na vrchol sa postaví preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (88 kW). Naftu zastúpi 4-valec 1,4 CRDi (66 kW). Až na najslabší motor 1,2 D-CVVT s 5-stupňovou prevodovkou sú všetky ostatné štandardne kombinované so 6-stupňovými manuálmi. Štvorstupňová automatická prevodovka je k dispozícii jedine s motorom 1,4 D-CVVT. Na výber je z troch stupňov vybavenia Silver, Gold a Platinum.
Najlacnejšou verziou je Rio 1,2 D-CVVT Silver. Obsahuje stabilizáciu ESC, hillholder, šesť airbagov a jazdí na oceľových 16-palcových diskoch. Z komfortných prvkov tu nájdeme dvojosovú reguláciu volantu a výškovú reguláciu sedadla vodiča, diaľkové centrálne odomykanie, elektrické ovládanie predných okien, palubný počítač, rádio s USB či elektricky ovládané vyhrievané vonkajšie zrkadlá. Úroveň Gold pridáva elektricky sklopné zrkadlá, zadné parkovacie senzory, kožený volant, manuálnu klimatizáciu a Bluetooth.
Najvyššia úroveň Platinum rozširuje výbavu o 16-palcové hliníkové disky, denné LED svetlá, prednú lakťovú opierku, dažďový senzor, automatickú klimatizáciu, elektricky ovládané zadné okná, rádio s 5-palcovým dotykovým displejom, cúvaciu kameru či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo. Za navigáciu si priplatíte 750, za vyhrievaný volant 250, za kožené čalúnenie 350 a za metalízu 390 eur. Voliť môžete aj Safety Pack za 990 eur, ktorý obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov, svetlá Supervision a bezkľúčové štartovanie a odomykanie.
Comfort Pack za 450 eur doplní výbavu o vyhrievané sedadlá a tempomat. Kia poskytuje na Rio štandardne 7-ročnú záruku alebo na 150 000 kilometrov, prvé tri roky bez obmedzenia.
Cenník Kie Rio
Motor | Výkon | Prevodovka | SILVER | GOLD | PLATINUM |
---|---|---|---|---|---|
1.2 D-CVVT | 62 kW | M5 | 10 740 € | 11 900 € | 13 200 € |
1.4 D-CVVT | 74 kW | M6 | 11 440 € | 12 600 € | 13 900 € |
1.4 D-CVVT | 74 kW | A4 | 12 140 € | 13 300 | € 14 600 € |
1.0 T-GDI | 88 kW | M6 | 14 650 € | ||
1.4 CRDi | 66 kW | M6 | 13 900 € | 15 200 € |
Akciový cenník Kie Rio
Motor | Výkon | Prevodovka | SILVER | GOLD | PLATINUM |
---|---|---|---|---|---|
1.2 D-CVVT | 62 kW | M5 | 9 990 € | 11 150 € | 12 700 € |
1.4 D-CVVT | 74 kW | M6 | 10 690 € | 11 850 € | 13 400 € |
1.4 D-CVVT | 74 kW | A4 | 11 390 € | 12 550 € | 14 100 € |
1.0 T-GDI | 88 kW | M6 | 14 150 € | ||
1.4 CRDi | 66 kW | M6 | 13 150 € | 14 700 € |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 065 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 725 |
Výška (mm) | 1 450 |
Rázvor náprav (mm) | 2 580 |
veľkosť kufra /nádrže (l) | 325/45 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,25 MPI | 1,4 MPI | 1,0 T-GDI | 1,0 T-GDI |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 248 | 1 368 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 62/6 000 | 73/6 000 | 74/4 500 | 88/6 000 |
Ma. krút. moment (Nm/ot.) | 122/4 000 | 132/4 000 | 172/1 500 | 172/1 500 |
Prevodovka | 5M | 6M/4A | 5M | 6M |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi |
---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 396 | 1 396 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 52/- | 66/4 000 |
Ma. krút. moment (Nm/ot.) | -/- | 240/1 500 |
Prevodovka | 6M | 6M |