
Mitsubishi už dávnejšie sľúbilo, že výrobný program preorientuje na SUV a crossovery. Zatiaľ sme tu však mali len dva – menší ASX a väčší Outlander. Množstvo konceptov na túto tému na výrobné linky nikdy nezamierilo. V Ženeve sa to však zmení. Premiéru tu bude mať nové Mitsubishi Eclipse Cross. Áno, meno síce evokuje miláčika tunerov, športové 4– alebo dokonca 6-valcové kupé vyrábané v štyroch generáciách v rokoch 1989 až 2012, ale prívlastok Cross jasne naznačuje, kam ním japonská automobilka mieri.
Eclipse Cross sa postaví medzi ASX a veľký Outlander. Napovedajú to už rozmery. Novinka je dlhá 4 405 mm, teda o 50 mm dlhšia ako ASX. Menšieho brata prerastá Eclipse aj v šírke 1 805 mm (+ 35 mm) a vo výške 1 685 mm (+ 60 mm). To, čo ho s ASX spája, je len identický rázvor náprav 2 670 mm. Niekde sa asi šetriť predsa len muselo. Prekážať by si však nemali. Kým starší súrodenci sú jasnými SUV, Eclipse Cross má siluetou, pripomínajúcou kupé, bližšie ku crossoverom.

Športový štýl umocňuje predná maska Dynamic Schield, bohaté bočné prelisy, prudko stúpajúca spodná hrana okien a zaujímavo riešené zadné svetlá, zabiehajúce vysoko do prudko sklonených stĺpikov. Spája ich centrálne brzdové LED svetlo, deliace okno zadného veka na dve časti. Zvlášť pyšné je Mitsubishi na nový červený odtieň laku Solar Eclipse, s hlbokým leskom, inšpirovaným žiarou, ktorá nastáva pri zatmení slnka. Okrem základného laku je povrch potiahnutý ešte ďalšími dvoma polopriesvitnými vrstvami.

V kabíne má Eclipse poskytnúť dostatok miesta pre piatich cestujúcich aj pre batožinu. Vzhľadom na nárast rozmerov v porovnaní s ASX o tom niet pochýb. Pribudlo najmä viac rezervných milimetrov v šírke ramien a nad hlavami. Veľkosť kufra, ktorú zatiaľ nepoznáme, bude možné variovať pomocou posuvných zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60. Dizajn kabíny je na konzervatívne pomery Mitsubishi príjemným prekvapením. Premiéru v ňom má najmä multimediálne rozhranie Smartphone Link Display Audio s voľne stojacim dotykovým displejom.

K nemu pridáva touch-pad na stredovom tuneli a malý head-up displej. Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. To umožňuje využívať rôzne mobilné služby a aplikácie. Od navigácie až po prijímanie a odosielanie textových správ či hlasové ovládanie rôznych funkcií. Klimatizácia má samostatný ovládací panel a prístrojový panel bežné analógové ukazovatele.

Pod kapotou je na výber z dvoch 4-valcov. Úplnou novinkou je preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 litra. Sekundovať mu bude známy, ale upravený, 2,2-litrový diesel. Výkony síce Mitsubishi neuviedlo, zato vieme, že v štandarde počíta s automatickými prevodovkami. Pre benzínový motor je pripravená kontinuálna prevodovkou CVT s ôsmimi prednastavenými stupňami a pre naftový agregát s 8-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Dobrou správou je štandardne dodávaný pohon oboch náprav Super All-Wheel Control. Tým bude Eclipse vytŕčať nad množstvom módnych crossoverov.
Elektronicky riadená štvorkolka uprednostňuje predné kolesá, ale za zhoršených adhéznych podmienok prenáša potrebný krútiaci moment aj k zadnej náprave. Pohon 4×4 sa tiež podieľa na vyššej stabilite, keďže aktívnym prerozdeľovaným momentu sa stará o stáčanie vozidla okolo zvislej osi, a tým o ľahší a presnejší prejazd zákrut. Jazdné vlastnosti majú ťažiť aj z mimoriadne pevnej karosérie a plne nezávislého zavesenia všetkých kolies. Eclipse Cross zamieri na jeseň na európske trhy a až následne do Japonska a USA. Aj z toho vidieť, že ide o globálny model.