Panamera ST: Prvé kombi Porsche je na svete. V kufri má 550 litrov!

06.03.2017 06:00

Trvalo päť rokov od predstavenia konceptu, kým Porsche prišlo so sériovým kombi. Ako inak, vychádza z vlajkovej lode Panamera. A viac mu asi sedí prívlastok Shooting Brake, než Sport Turismo.

Panamera Sport Turismo je s fastbackom zhodná...
Panamera Sport Turismo je s fastbackom zhodná až po stredové stĺpiky. Rozdiely začínajú až vzadu. Autor: Porsche

Porsche a kombi? Prečo nie. Už v roku 2012 automobilka zo Zuffenhausenu ukázala, že spojenie dynamiky a funkčnosti môže byť zabalené do extrémne príťažlivého kabáta. Na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom vtedy predstavila atraktívny koncept Panamera Sport Turismo. Vyzeral úžasne, takže nebolo pochýb o veľkej šanci, aby zamieril na výrobné linky. Také jednoduché to však zas nebolo. Štúdia totiž plnila aj úlohu avíza druhej generácie Panamery. A tá prišla na svet len vlani, teda štyri roky po koncepte. Nové kombi si tak najprv muselo počkať na svoj základ. V Ženeve ho tento týždeň uvidíme naživo. Volá sa Panamera Sport Turismo.

Karoséria je nová prakticky od B stĺpikov. Predĺžená, jemne zvýšená strecha a prudší sklon zadných stĺpikov sa postarali o efekt Shooting Brake-u. Tento výraz síce Porsche v tlačovej správe nespomína, ale rozhodne bude Sport Turismu bližší ako „kombi“. Prestavba sa nepochybne podarila. Panamera totiž nestratila nič z dynamických a svalnatých proporcií. Napokon, formát sa menil minimálne. Sport Turismo má na dĺžku 5 049 a na šírku 1 937 mm, na chlp presne s klasickou Panamerou. To platí aj o rázvore náprav s hodnotou 2 950 mm. Jediným rozdielom je o päť milimetrov väčšia výška 1 428 mm.

Dlhšia a o päť milimetrov vyššie situovaná...
Dlhšia a o päť milimetrov vyššie situovaná strecha vytvorila v zadnej časti viac miesta pre kufor. Rázvor náprav 2 095 aj celková dĺžka 5 049 mm sú zhodné so základným fastbackom. Autor: Porsche

Svetovú premiéru má v Panamere Sport Turismo adaptívny strešný spojler Porsche Active Aerodynamics (PPA), ktorý mení polohu v troch stupňoch v závislosti od rýchlosti a generuje maximálny prítlak 50 kg. V bežnom režime, až do rýchlosti 170 km/h, ostáva pod sklonom –7 stupňov, čím redukuje turbulencie za vozidlom a podieľa sa na nižšej spotrebe. Nad touto hranicou zaujme automaticky polohu +1 stupeň a zvýši prítlak. V režimoch Sport a Sport+ sa tak deje už pri rýchlosti 90 km/h. Ak máte otvorené strešné okno, nakloní sa do uhla +26 stupňov, čím redukuje aerodynamický hluk.

V porovnaní s bežnou Panamerou má Sport Turismo...
V porovnaní s bežnou Panamerou má Sport Turismo väčšie zadné veko a nižšiu nakladaciu hranu. Celé to korunuje aktívny strešný spojler, ktorý má v Panamere Sport Turismo svetový debut. Autor: Porsche

V interiéri sľubuje Porsche viac priestorového komfortu pre zadných cestujúcich. A môžu tu sedieť až traja. Sport Turismo má síce dve plnohodnotné sedadlá, aby zachovalo komfort pre dvoch cestujúcich, ale aj stredový bezpečnostný pás a tretiu opierku. Takže tu máme koncepciu 2+1, respektíve 4+1. Dostupné ale bude aj s dvojicou autonómnych zadných sedadiel. Najpodstatnejším rozdielom je nárast batožinového priestoru. Pod elektricky výklopným zadným vekom, ktoré je dodávané sériovo, ponúkne Panamera Sport Turismo rovných 550 litrov a po sklopení operadiel delených v pomere 40:20:40 až 1 390.

Interiér sa ničím nelíši od fastbacku. Teda...
Interiér sa ničím nelíši od fastbacku. Teda aspoň vpredu. Na zadných sedadlách však ponúka trom cestujúcim viac priestorovej rezervy nad hlavou. Autor: Porsche

O čosi skromnejšia je len plug-in hybridná verzia 4 E-Hybrid, ktorá ponúka 425, respektíve 1 295 litrov. Jednoducho, časť kufra musela ustúpiť akumulátorom. Prínosom Sport Turisma je nielen 55-litrový nárast v porovnaní s fastbackom, ale aj nižšia umiestnená nakladacia hrana (628 mm). Za príplatok si môžete dopriať paket Luggage Compartment Management, ktorý obsahuje dve podlahové lišty, štyri kotevné oká, sieťku oddeľujúcu interiér od batožinového priestoru a 230-voltovú zásuvku. Batožinový priestor je pritom čalúnení rovnako precízne ako interiér. Komfort zvyšuje štandardne dodávané pneumatické odpruženie.

V kufri Panamery Sport Turismo pribudlo 55...
V kufri Panamery Sport Turismo pribudlo 55 litrov, čím vzrástol objem na konečných 550. Len plug-in hybridná verzia má z dôvodu umiestnenia akumulátorov pod výklopným zadným vekom o 125 litrov menej. Autor: Porsche

Panamera Sport Turismo bude dostupná v piatich verziách, vždy s pohon oboch náprav Porsche Traction Management (PTM) a riadenou zadnou nápravou Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport). Základom je Panamera 4 s benzínovým trojlitrom (243 kW). Nad ňou stojí Panamera 4S s výkonom zvýšeným na 324 kW a plug-in hybridná verzia 4 E-Hybrid (340 kW). Na vrchole benzínovej ponuky ostáva Panamera Turbo so štvorlitrovým motorom V8 (404 kW). A samozrejme, obísť nemôžeme ani Panameru Diesel so štvorlitrovým 8-valcom a výkonom 310 kW, čo z nej robí najsilnejšie sériové auto spaľujúce naftu.

Panamera Sport Turismo absolvuje svetový debut tento týždeň v Ženeve, k prvým zákazníkom dorazí až v októbri. Napriek tomu už Porsche zverejnilo ceny. Za najlacnejšiu Panameru 4 Sport Turismo zaplatíte 97 557, za diesel 123 927, za hybrid 112 075 a za najvýkonnejšie Turbo až 158 604 eur.

Porsche
		Panamera Sport Turismo -
		2017
Porsche
		Panamera Sport Turismo -
		2017
+22Porsche Panamera Sport
		Turismo -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Posche Panamera #Porsche Panamera Sport Turismo #Porsche #autosalón Ženeva 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk