Seat Leon: Facelift priniesol jemné retuše a viac technológií

Leon je najpredávanejším modelom Seatu. Nie div, že po štyroch rokoch výroby a príchode nového SUV Ateca, mu v Martorelli naordinovali modernizáciu. Tá sa netýka len ostrejšieho vzhľadu, ale aj technológií. Leon dostal nový motor 1,0 TSI či rozšírené asistenčné systémy. K dispozícii je už aj na Slovensku.

27.03.2017 06:00
debata
Vynovený Leon dostal ostrejší predný nárazník,... Foto: Seat
Seat Leon - 2017 Vynovený Leon dostal ostrejší predný nárazník, o 40 mm rozšírenú masku a celkom novú grafiku svetiel. Pribudlo aj chrómu. Verzia Xcellence sa môže pochváliť reflexnými prvkami vo výplete masky.

Druhá generácia Leonu, predstavená pred štyrmi rokmi, bola pre Seat doslova živou vodou. Svieži dizajn, tri karosárske modifikácie a na ten čas pokrokové full LED svetlá vytrhli španielsku automobilku z dlhodobej stagnácie. Medzičasom sa stal vôbec najpredávanejším Seatom, i keď mu na krk dnes dýcha nová Ateca. Práve z nej si modernizovaný Leon, predstavený až po skončení jesenného autosalónu v Paríži, požičal viacero technológií. Dnes prichádza na trh a tak španielska automobilka odkryla všetky detaily. A netýkajú sa zďaleka len dizajnu. Začať však môžeme pri ňom.

Zásadné zmeny nečakajte. Seat je na dizajn Leonu stále pyšný. Sám šéf štylistického oddelenia Alejandro Mesonero tvrdí, že Leon je stále „cool“, a tak nepotreboval dramatické úpravy. Facelift sa tak dotkol len nového predného nárazníka s ostrejším tvarom sacích otvorov, masky rozšírenej o 40 mm, lemovanej chrómovým rámčekom a novej grafiky svetiel. Tie môžu byť opäť vybavené full-LED technológiou. A týka sa to aj tých smerových a hmlových. Týmto retušiam zodpovedá aj zadná časť s novým nárazníkom a homogénnejším vzhľadom svetiel, vybavených výlučne diódami.

Vzadu sú zmeny minimálne. Týkajú sa v podstate... Foto: Seat
Seat Leon - 2017 Vzadu sú zmeny minimálne. Týkajú sa v podstate len grafiky svetiel, ktoré majú homogénnejší vzhľad a diódy.

Povinnú jazdu uzatvára vynovený tvar diskov kolies a tri nové farby karosérie – červená Desire Red, modrá Mystery Blue a fialová Boheme Purple. K dispozícii budú opäť všetky tri karosárske verzie od 3-dverového „kupé“ SC, cez 5-dverový hatchback, kombi ST až po outdoorovú zvýšenú a oplastovanú verziu X-Perience. Úplnou novinkou je top verzia výbavy Xcellence v rovnakej cene ako športová FR. Zameraná je však na luxus a eleganciu. Spoznáte ju vďaka 32 reflexným plôškam v prednej maske, ale aj vďaka chrómovému lemu bočných okien, ktorý je pri nižších úrovniach čierny.

V ponuke nechýba ani kombi Leon ST. Foto: Seat
Seat Leon - 2017 V ponuke nechýba ani kombi Leon ST.

Viac chrómu sa dostalo aj do kabíny, konkrétne na palubnú dosku, kde je 8-palcové dotykové rozhranie. Špecifické čalúnenie je možné nahradiť Alcantarou alebo kožou. Nechýbajú ani hliníkové dekorácie prahov. V sérii je tempomat, ambientné osvetlenie interiéru, dvojzónová klimatizácia alebo bezkľúčový prístup. Polepšili si ale aj ostatné verzie. Infotainment s 5– až 8-palcovým displejom si teraz rozumie so smartfónmi lepšie ako v minulosti. A to vďaka prepojeniam cez Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto.

Interiér ťaží z nového 8-palcového dotykového... Foto: Seat
Seat Leon - 2017 Interiér ťaží z nového 8-palcového dotykového rozhrania, ktoré zredukovalo počet mechanických ovládačov. Prístrojový panel a stredová konzola sú teraz lemované výraznou chrómovou lištou.

K dispozícii budú tri úrovne – Easy Connect, SEAT Full Link a Media Plus. Nechýba hlasové ovládanie ani indukčné dobíjanie telefónov v takzvanom Connectivity boxe a tiež možnosť pripojenia telefónu na externú anténu. Z mladšieho SUV Ateca si Leon požičal najnovšie asistenčné systémy. Napríklad Traffic Jam Assist, ktorý je účinnou pomocou v dopravných zápchach, pretože je schopný autonómneho udržiavania v jazdnom prúde a regulácie rýchlosti do 60 km/h. Autonómne brzdy a adaptívny tempomat teraz registrujú aj chodcov. Čítačka dopravného značenia rozpoznáva viac značiek.

Nová luxusná verzia Xcellence môže byť čalúnená... Foto: Seat
Seat Leon - 2017 Nová luxusná verzia Xcellence môže byť čalúnená Alcantarou.

Novinkou je elektrická parkovacia brzda, ktorá uvoľnila miesto na stredovom tuneli, vyspelejší parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel. Seat tiež popracoval na vyššom akustickom komforte vďaka lepšej izolácii kabíny a náprav a naladení podvozku. Výkonnejšie verzie sa môžu pochváliť nezávislým zavesením zadných kolies. Slabšie si vystačia s torznou priečkou.

Nováčikom pod kapotou je 3-valec 1,0 TSI (85... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,0 TSI Nováčikom pod kapotou je 3-valec 1,0 TSI (85 kW), ktorý bol zatiaľ dostupný len na niektorých trhoch v úspornej verzii Leon Ecomotive.

Ponuka motorov je výrazne modernizovaná. Úplnou novinkou je benzínový 3-valec 1,0 TSI (85 kW), ktorý postupne nahradí pôvodný 4-valec 1,2 TSI (63, 81 kW). Zatiaľ bol totiž k dispozícii len pre verziu Ecomotive, a to na vybraných trhoch. Zážihové agregáty doplní 4-valec 1,4 TSI (92, 110 kW) s vypínaním valcov v silnejšej verzii. Ten môže pracovať okrem benzínu aj s CNG, teda zemným plynom. Potom je ale jeho výkon 81 kW. Naftu zastúpia modernizované 4-valce 1,6 TDI (66, 85 kW) a 2,0 TDI (110, 135 kW).

Pre verziu 1,6 TDI je pripravená nová 7-stupňová dvojspojka DSG. Platí to aj pre benzínový motor 1,8 TSI a 1,0 TSI. Ostatné verzie majú buď 5– a 6-stupňové manuálne prevodovky, alebo 6-stupňové DSG. Okrem toho ostáva v ponuke pohon oboch náprav 4Drive v kombinácii s motorom 2,0 TDI. Modernizovaný Leon dorazil na slovenský trh začiatkom marca. Ceny začínajú na 12 490 eur pri Leone SC, za hatchback zaplatíte 12 990 eur a za kombi ST 13 690 eur.

Rozmery, objemy

Model Leon SC Leon Leon ST
Dĺžka (mm) 4 282 4 282 4 549
Šírka (mm) 1 816 1 816 1 816
Výška (mm) 1 445 1 459 1 454
Rázvor náprav (mm) 2 636 2 636 2 634
Objem kufra/nádrže(l) 380/50 380/50 587/50

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,0 TSI 1,2 TSI 1,2 TSI 1,4 TSI 1,4 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI
Zdvihový objem (ccm) 999 1 197 1 197 1 395 1 395 1 395 1 798
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 85/5 000 63/4 300 81/4 600 93/5 000 110/5 000 81/4 800 132/5 100
Max. krút. moment (Nm/ot.) 200/2 000 160/1 400 175/1 400 200/1 400 250/1 500 200/1 500 250/1 250
Prevodovka 7DSG 5M 6M 6M 6M 6M 6M/7DSG
0 – 100 km (s) 9,6 11,9 9,9 9,1 8,0 10,9 7,5/7,2
Max. rýchlosť (km/h) 202 178 194 203 215 194 226/224
Spotreba na 100 km (l) 4,4 5,1 5,0 5,2 4,9 5,5 6,0/5,8

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,6 TDI 1,6 TDI 2,0 TDI 2,0 TDI
Zdvihový objem (ccm) 1 598 1 598 1 968 1 968
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 66/2 750 85/3 250 110/3 500 135/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 230/1 400 250/1 500 340/1 750 380/1 750
Prevodovka 5M 5M/7DSG 6M/6DSG 6M/6DSG
0 – 100 km (s) 12,6 9,8/9,8 8,4/8,4 7,5/7,5
Max. rýchlosť (km/h) 180 197/197 215/213 228/226
Spotreba na 100 km (l) 4,4 4,0/4,1 4,4/4,5 4,5/4,6
Seat Leon - 2017
Seat Leon - 2017
+50Seat Leon - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Seat #Seat Leon
Články podľa značiek