Nová Mazda CX-5 reprezentuje to najlepšie, čo dnes japonská automobilka ponúka. Ide predovšetkým o technické vymoženosti Skyactiv a dizajnovú filozofiu Kodo. V praxi to znamená, že pohonné jednotky druhej generácie nezasiahlo znižovanie objemu a že benzínové agregáty si vystačia bez preplňovania. Podvozok vychádza z overenej konštrukcie Skyactiv-Chassis s prednými vzperami McPherson a zadným viacprvkovým nezávislým zavesením. K dispozícii bude aj pohon oboch náprav i-Activ AWD a od modernizovanej Mazdy 6 si nová CX-5 požičala systém G-Vectoring Control zlepšujúci trakciu predných kolies.
Zmeny sa udiali aj v interiéri. Športový dojem navodzuje nový trojramenný volant a zvýšený stredový tunel. Radiaca páka manuálnej prevodovky je po novom umiestnená o 40 mm vyššie a radiaca páka automatu dokonca o 60 mm. Informácie z palubného počítača bude na prístrojovom paneli zobrazovať 4,6-palcový displej. Rozhranie MZD Connect v centre palubnej dosky zas využíva sedempalcovú dotykovú obrazovku s vyšším kontrastom. Novinkou je head-up displej premietajúci údaje priamo na čelné sklo.
Základnou pohonnou jednotkou v ponuke je dvojlitrový zážihový motor Skyactiv-G165, ktorý možno skombinovať len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy. Viac konfiguračných možností ponúka z benzínových agregátov dvojliter Skyactiv-G160. Hoci je k dispozícii výlučne s pohonom oboch náprav, zákazníci môžu voliť medzi šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou Skyactiv-Drive.
Vrchol ponuky predstavuje motor Skyactiv-G194 s objemom 2,5 litra dostupný výhradne s pohonom 4×4 a automatickou prevodovkou. Vznetový agregát Skyactiv-D s objemom 2,2 litra je v ponuke v dvoch výkonnostných verziách. Tá slabšia s označením Skyactiv-D150 je k dispozícii s oboma prevodovkami aj variantmi pohonu. V prípade silnejšej verzie Skyactiv-D175 možno vyberať len prevodovku, keďže štandardne poháňa obe nápravy.
Okrem lepšej dynamiky sľubuje výrobca aj úsporu paliva. Kombinovaná spotreba benzínových motorov sa v závislosti od prevodovky a pohonu pohybuje medzi 6,4 až 6,8 litrami na sto kilometrov. V prípade vznetových variant udáva výrobca kombinovanú spotrebu 5,0 až 5,8 litra nafty na sto kilometrov.
Technické údaje – benzínové motory
Motor | Skyactiv-G165 | Skyactiv-G160 | Skyactiv-G160 | Skyactiv-G194 |
Objem (cm3) | 1 998 | 1 998 | 1 998 | 2 488 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 121/165 pri 6 000 | 118/160 pri 6 000 | 118/160 pri 6 000 | 142/194 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 210 pri 4 000 | 208 pri 4 000 | 208 pri 4 000 | – |
Prevodovka | 6M | 6M | 6AT | 6AT |
Pohon | FWD | AWD | AWD | AWD |
Spotreba (l/100 km) | 6,4 | 6,8 | 6,6 | – |
Technické údaje – naftové motory
Motor | Skyactiv-D150 | Skyactiv-D150 | Skyactiv-D150 | Skyactiv-D150 |
Objem (cm3) | 2 191 | 2 191 | 2 191 | 2 191 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 110/150 pri 4 500 | 110/150 pri 4 500 | 110/150 pri 4 500 | 110/150 pri 4 500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 380 pri 1 800–2 6000 | 380 pri 1 800–2 6000 | 380 pri 1 800–2 6000 | 380 pri 1 800–2 6000 |
Prevodovka | 6M | 6AT | 6M | 6AT |
Pohon | FWD | FWD | AWD | AWD |
Spotreba (l/100 km) | 5 | 5,6 | 5,4 | 5,8 |
Technické údaje – naftové motory
Motor | Skyactiv-D175 | Skyactiv-D175 |
Objem (cm3) | 2 191 | 2 191 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 129/175 pri 4 500 | 129/175 pri 4 500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 420 pri 2 000 | 420 pri 2 000 |
Prevodovka | 6M | 6AT |
Pohon | AWD | AWD |
Spotreba (l/100 km) | 5,4 | 5,8 |