Volkswagen predstavil druhú generáciu Tiguanu vlani. Toto SUV je preň mimoriadne dôležitým modelom. Ročne sa preň rozhodne až pol milióna zákazníkov. A v budúcnosti to môže byť viac. V porovnaní s predchodcom prichádza totiž aj v predĺženej verzii. Že sa chystá, bolo jasné už dávnejšie, otázkou zostávalo len to, či dorazí aj do Európy. Najprv totiž Volkswagen predstavil dlhý Tiguan vlani v Číne pod názvom Tiguan L a následne v USA v Detroite, kde má jednoduchý názov Tiguan. S krátkou verziou za Atlantikom totiž automobilka vôbec neráta.
Európske karty rozdal Volkswagen až v Ženeve. Práve tu predstavil európsku predĺženú verziu pod názvom Tiguan Allspace. Je to vlastne brat Škody Kodiaq. Stojí na rovnakej platforme MQB s identickým rázvorom 2 791 mm. V porovnaní s bežným Tiguanom tu pribudlo 109 mm. A ďalších 106 plusových milimetrov nájdeme na zadnom previse. To znamená, že celková dĺžka narástla na 4 701 mm, čo je o 215 mm viac. A v porovnaní s Kodiaqom viac o štyri milimetre. Stále je to však o 94 mm menej ak postavíme Allspace vedľa Touaregu.
Novým proporciám prispôsobil Volkswagen aj dizajn. Ten je tak trochu inšpirovaný väčším americkým SUV Atlas. Aj preto má Allspace napríklad vyššiu prednú kapotu, čo vidieť tesne nad mriežkou chladiča. Zboku sa líši zdvihnutou linkou spodného okraja okien a dlhším zadným oknom. Zadné veko či kapota zostávajú bez zmien. Tak ako pri krátkom Tiguane budú na výber dve verzie. Klasická on-road a terénna off-road s odlišným nárazníkom, ktorý zväčšuje predný nájazdový uhol o sedem stupňov, a tiež prídavnou podvozkovou ochranou motora.
Hlavným bonusom Allspace je pochopiteľne priestrannejší interiér. Ten môže byť v 5– alebo 7-miestnom predvedení s tretím radom sedadiel. S dvoma radmi má jeho kufor 760 litrov, čo je o 145 litrov viac. Zväčšiť ho však možno posunutím druhého radu o 180 mm vpred. Po sklopení zadných sedadiel vzrastie celková prepravná kapacita až na 1 920 litrov, čo je nárast o 265 litrov. S dvojicou zadných sklopených sedadiel v treťom rade je to 1 775 litrov. Sedadlá možno sklápať priamo z batožinového priestoru. Ložná plocha má potom dĺžku 1921 mm.
Ponuka motorov Allspace je prakticky identická s krátkou verziou. Vypadáva len najslabší benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 96 kW. Zato je tu jeho silnejšia 110-kilowattová verzia. Nasleduje agregát 1,8 TSI (132 kW) a vrcholový 2,0 TSI (162 kW). Podobne je to pri dieseloch, kde Allspace nepočíta so základom 1,6 TDI. Spolieha na dvojlitre 2,0 TDI s výkonmi 110, 140 alebo 176 kW v prípade dvojitého preplňovania. Najslabšie verzie s výkonom 110 kW sa spoliehajú v sérii na predný náhon. Štvorkolka 4Motion bude za príplatok. Všetky ostatné motorizácie majú 4×4 v štandarde.
O rozdelenie hnacej sily sa stará elektrohydraulická spojka Haldex piatej generácie, so systémom riadenia Active Control. Ten dáva vodičovi na výber štyri odlišné jazdné režimy – onroad, offroad, offroad individual a snow. Ovládač sa nachádza na stredovej konzole. Tiguan s predným náhonom si trúfne na brzdený príves s hmotnosťou 2 200 kg, štvorkolky zvládnu o 300 kg viac. Allspace preberá z Tiguanu všetky elektronické systémy.
Môže byť vybavený virtuálnym prístrojovým panelom Active Info Display s 12,3-palcovým displejom s piatimi grafickými profilmi, head-up displejom a centrálnym 8-palcovým displejom multimediálneho rozhrania. Balík asistenčných systémov obsahuje adaptívny tempomat, autonómne brzdy s monitorovaním chodcov, sledovanie jazdných prúdov či slepého uhla zrkadiel. Z komfortných prvkov spomeňme trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlá, panoramatické strešné okno (870 × 1 364 mm), elektrické ovládanie piatych dverí alebo adaptívne tlmiče DDC.
Napriek jarnej svetovej premiére v Ženeve dorazí nová verzia Tiguanu k zákazníkom až v septembri. Ceny základných modifikácií sa majú začať na približne 30 000 eurách.