SsangYong Rexton: Veľké SUV ostane verné rámovému podvozku

Kórejský SsangYong štartuje novú kapitolu histórie. Po malom Tivoli príde s vlajkovou loďou Rexton. Vo svete luxusných SUV bude mať výnimočné miesto. Ostane totiž verný poctivému rámovému podvozku. Toto nie je len hra na off-road.

04.04.2017 06:00
debata
Nový Rexton vychádza zo štúdie LIV-2. Hoci... Foto: SsangYong
SsangYong Rexton - 2017 Nový Rexton vychádza zo štúdie LIV-2. Hoci pôsobí civilnejšie ako jeho predchodca, v útrobách skrýva rámový podvozok.

SsangYong Rexton predstavila kórejská automobilka v roku 2001. Druhá generácia prišla na rad v roku 2006 a posledné zmeny prekonalo toto veľké SUV pred troma rokmi. Za ten čas však putovala kórejská značka z rúk do rúk a takmer pod každou generáciou bol podpísaný iný vlastník. Od čínskej korporácie SAIC až po indickú Mahindru. Teraz sa však vody upokojili a SsangYong štartuje novú éru. Naznačoval to už dlho viacerými konceptmi a vlani kompaktným sériovým SUV Tivoli, ktoré je prvým z novej generácie modelov.

Po ňom je v pláne konečne nová vlajková loď. Dostane síce známy názov Rexton, ale so svojím predchodcom nebude mať nič spoločné. Dizajn vychádza z vlaňajšej parížskej štúdie LIV-2, ktorá sľuboval, že v dizajne môžeme očakávať výrazný posun. To sa aj stalo, hoci nový Rexton ostáva verný svalnatým až drsným proporciám. Dĺžkou 4 850, šírkou 1 920 a výškou 1 800 mm sa zaradí medzi veľké SUV segmentu D a E, napríklad k Toyote Land Cruiser, ale aj množstvu „zoženštených“ modelov ako BMW X6 či Mercedesu-Benz GLE, ktoré sa terénu skôr vyhýbajú.

Interiér staví na luxus. V najvyššej výbave... Foto: SsangYong
SsangYong Rexton - 2017 Interiér staví na luxus. V najvyššej výbave dostane bohaté kožené čalúnenie, ale aj 9,2-palcový dotykový monitor rozhrania komunikujúceho so smartfónmi.

Rexton to však mimo asfaltu bude brať naďalej vážne. Ostáva totiž verný rámovému podvozku, nazvanému Quad-Frame body. Vyrobili ho zo špeciálnej ultravysokopev­nostnej ocele (1,5 Gpa giga-steel), ktorá bola vraj použitá v automobilovej výrobe vôbec po prvý raz. Karoséria zas využíva 63-percentný podiel vysokopevnostnej ocele AHSS. Výsledkom má byť extrémna tuhosť pri zníženej hmotnosti, ktorá býva hendikepom klasických off-roadov. Očakáva sa, že dole by malo ísť len na samotnom ráme minimálne 50 kg.

Rexton bude dlhý 4 850, široký 1 920 a vysoký 1... Foto: SsangYong
SsangYong Rexton - 2017 Rexton bude dlhý 4 850, široký 1 920 a vysoký 1 800 mm.
Interiér pôsobí veľmi luxusne, i keď jediná snímka odhaľuje výlučne najdrahšiu verziu s koženým čalúnením. Dostalo sa nielen na sedadlá a dvere, ale aj na palubnú dosku. Tá bude osadená 9,2-palcovým dotykovým displejom multimediálneho rozhrania. S externými zariadeniami bude komunikovať cez platformy Android Auto a Apple CarPlay. Kabína ponúkne až tri rady sedadiel v klasickom usporiadaní 2+3+2. Samozrejme, voliť môžete aj 5-miestne vyhotovenie. O bezpečnosť sa má starať deväť airbagov. Za autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov si však priplatíte. Aspoň v Kórei.

Pod kapotou sa objavia najprv dva naftové motory s objemom 2,2 litra a výkonom 132 alebo 162 kW. Oba budú spárované výlučne so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Na základe dlhoročnej spolupráce asi neprekvapí, že pochádza z dielne Mercedesu-Benz. Až o rok neskôr dorazí benzínová, pravdepodobne 6-valcová verzia s osemstupňovým automatom. Takže na manuálne prevodovky môžete zabudnúť. V základe bude poháňaná zadná náprava. Za príplatok dostanete systém 4×4. Viac o novinke prezradí SsangYong na autosalóne v Soule, kde čaká Rexton svetová premiéra.

Predaj na domácom trhu odštartuje kórejský výrobca ešte v prvej polovici roka. Do ďalších teritórií sa rozbehne najskôr v novembri.

SsangYong Rexton - 2017
SsangYong Rexton - 2017
+7SsangYong Rexton - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #SsangYong #SsangYong Rexton #autosalón Soul 2017
Články podľa značiek