SsangYong Rexton predstavila kórejská automobilka v roku 2001. Druhá generácia prišla na rad v roku 2006 a posledné zmeny prekonalo toto veľké SUV pred troma rokmi. Za ten čas však putovala kórejská značka z rúk do rúk a takmer pod každou generáciou bol podpísaný iný vlastník. Od čínskej korporácie SAIC až po indickú Mahindru. Teraz sa však vody upokojili a SsangYong štartuje novú éru. Naznačoval to už dlho viacerými konceptmi a vlani kompaktným sériovým SUV Tivoli, ktoré je prvým z novej generácie modelov.
Po ňom je v pláne konečne nová vlajková loď. Dostane síce známy názov Rexton, ale so svojím predchodcom nebude mať nič spoločné. Dizajn vychádza z vlaňajšej parížskej štúdie LIV-2, ktorá sľuboval, že v dizajne môžeme očakávať výrazný posun. To sa aj stalo, hoci nový Rexton ostáva verný svalnatým až drsným proporciám. Dĺžkou 4 850, šírkou 1 920 a výškou 1 800 mm sa zaradí medzi veľké SUV segmentu D a E, napríklad k Toyote Land Cruiser, ale aj množstvu „zoženštených“ modelov ako BMW X6 či Mercedesu-Benz GLE, ktoré sa terénu skôr vyhýbajú.
Rexton to však mimo asfaltu bude brať naďalej vážne. Ostáva totiž verný rámovému podvozku, nazvanému Quad-Frame body. Vyrobili ho zo špeciálnej ultravysokopevnostnej ocele (1,5 Gpa giga-steel), ktorá bola vraj použitá v automobilovej výrobe vôbec po prvý raz. Karoséria zas využíva 63-percentný podiel vysokopevnostnej ocele AHSS. Výsledkom má byť extrémna tuhosť pri zníženej hmotnosti, ktorá býva hendikepom klasických off-roadov. Očakáva sa, že dole by malo ísť len na samotnom ráme minimálne 50 kg.
Pod kapotou sa objavia najprv dva naftové motory s objemom 2,2 litra a výkonom 132 alebo 162 kW. Oba budú spárované výlučne so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Na základe dlhoročnej spolupráce asi neprekvapí, že pochádza z dielne Mercedesu-Benz. Až o rok neskôr dorazí benzínová, pravdepodobne 6-valcová verzia s osemstupňovým automatom. Takže na manuálne prevodovky môžete zabudnúť. V základe bude poháňaná zadná náprava. Za príplatok dostanete systém 4×4. Viac o novinke prezradí SsangYong na autosalóne v Soule, kde čaká Rexton svetová premiéra.
Predaj na domácom trhu odštartuje kórejský výrobca ešte v prvej polovici roka. Do ďalších teritórií sa rozbehne najskôr v novembri.