Dalo sa to čakať. Už predošlá Insignia disponovala verziou, ktorá si vďaka lepšej ochrane podvozka, väčšej svetlej výške a pohonu 4×4 trúfla zísť z asfaltu na prašné cesty. A dobrodružný život neminie ani jej druhú generáciu. Vychádza opäť z kombi, ktoré dostalo „offroadový“ paket. To znamená podvozok zvýšený o 20 mm, robustnejšie nárazníky so striebornými ochrannými panelmi, mohutné plastové lemy blatníkov a prahov či lepšie chránenú nábehovú časť zadného nárazníka. V sérii budú aj strešné nosiče, ktoré zvládnu zaťaženie 100 kg. Za príplatok si môžete dopriať svetla IntelliLux Matrix LED so šestnástimi diódami.
Špecifický je dizajn kolies a profil pneumatík. Práve tomu pravdepodobne vďačí za väčšiu priechodnosť terénom. Okrem toho spadá aj Country Tourer do programu Opel Exclussive, ktorý umožňuje zákazníkom voliť nielen z pätnástich dodatočných lakov a viacerých dizajnov diskov kolies, ale aj výber ľubovoľnej farby karosérie. Individualizácia sa tiež môže dotknúť interiéru, kde si môžu budúci majitelia vyberať z väčšieho portfólia kožených materiálov. Inak sa ale v kabíne v porovnaní s bežnými verziami nič zásadné nemení. Aspoň podľa tlačovej správy a prvej zverejnenej snímky.
Country Tourer ponúka, tak ako Sports Tourer, veľký vnútorný priestor, aj vďaka medzigeneračnému predĺženiu rázvoru o 92 mm, a kufor s maximálnym objemom 1 665 litrov, čo je o 130 viac ako v minulosti. Samozrejme, ide o údaj po sklopení zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. Iný nemáme. Tie možno ovládať priamo z kufra. Veko batožinového priestoru sa otvára a zatvára elektricky a za príplatok aj nožným senzorom. V kabíne nájdeme všetky technologické vychytávky vrátane dotykového rozhrania IntelliLink, kompatibilného so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto.
O motoroch sa Opel nezmieňuje, no vzhľadom na skutočnosť, že Country Tourer bude v sérii vybavený pohonom oboch náprav, do úvahy pripadajú jedine najvýkonnejšie 4-valce – dieselový 2,0 CDTI (125 kW) a benzínový 2,0 Turbo (191 kW). Kým naftový motor bude spojený so 6-stupňovým manuálom, benzínový dostane 8-stupňový automat. Systém 4×4 od firmy GKN počíta namiesto zadného diferenciálu s dvoma lamelovými spojkami, ktoré sú schopné lepšie vektorovať krútiaci moment pre každé z kolies. To podporuje stabilitu v zákrutách.
Country Tourer však môže počítať, tak ako všetky nové Insignie, aj s 5-prvkovým zavesením zadných kolies a ľahšou platformou, čo je opäť výhoda pre jazdné vlastnosti. Ovplyvniť je ich možné aj voličom jazdných režimov v módoch Standard, Sport a Tourer, ktoré menia charakteristiku adaptívnych tlmičov, reakcie motora a prevodovky, riadenia či aktivitu trakčnej elektroniky. Napriek tomu, že nové outdoorové kombi bude možné objednávať už od leta, prvé kusy dorazia k zákazníkom až po svetovej premiére na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.