Mercedes GLC 63 AMG a 63 AMG Coupé: S osemvalcom pod 4 s!

11.04.2017 06:00

Tak toto je skutočná brutalita. Kompaktné SUV a SUV-kupé zo Stuttgartu dostali 8-valcové srdce zo superšportu AMG GT. A tak aj zrýchľujú. ESP možno pritom celkom vypnúť. Predstavia sa v New Yorku.

Brutalita nových SUV od AMG  je jasná na prvý...
Brutalita nových SUV od AMG je jasná na prvý pohľad. Dostali totiž masku Panamericana s vertikálnymi lamelami, známu z najostrejšej verzie superšportu Mercedes-AMG GT R. Autor: Mercedes-Benz

Je to neuveriteľné. V časoch downsizingu urobili v Affalterabachu čosi neslýchané. Ak ste si totiž mysleli, že súčasné verzie kompaktných SUV GLC a GLC Coupé s prívlastkom 43 AMG sú vrcholom, ste na omyle. Ich dvakrát preplňované 6-valce síce produkujú úžasných 270 kW a na stovku šprintujú tesne pod päť sekúnd, lenže v New Yorku dostanú súrodencov, ktorí z nich spravia krotkých baránkov. Pod kapotu nových GLC 63 AMG a GLC 63 Coupé AMG sa totiž nasťahuje brutálny 8-valec priamo zo superšportu Mercedes-AMG GT.

Tento štvorliter má veľmi kompaktnú konštrukciu, keďže turbodúchadlá „skrýva“ medzi dvoma radmi valcov (Hot inside V), takže sa zmestí prakticky do všetkých stuttgartských modelov. A GLC neostalo po C 63 AMG či E 63 AMG bokom. V tomto prípade je naladený na 350 kW, teda o 10 kW viac ako v základom kupé AMG GT. A k tomu musíte pripočítať záťah 650 newtonmetrov dostupných od 1 750 až do 4 500 otáčok. Komu by to nestačilo, voliť môže verzie s prívlastkom S, ktoré pridávajú ďalších 25 kW a 50 Nm.

Úvodná séria Edition 1 dostane nádherné...
Úvodná séria Edition 1 dostane nádherné 21-palcové disky kolies. V základe sú však nemenej príťažlivé 19-palcové kolesá. Autor: Mercedes-Benz

V oboch prípadoch sa o spracovanie výstupu stará 9-stupňový automat AMG Speedshift MCT. Pochopiteľne, upravený, a to nielen v oblasti prevodových pomerov. Namiesto hydrodynamického meniča dostal mokrú spojku, ktorá sa podieľa na rýchlejšom radení a pomocou automatického medziplynu aj na schopnosti podraďovania hneď o niekoľko stupňov. Ďalej putuje výkon ku všetkým štyrom kolesám cez pohon oboch náprav 4Matic Plus s elektromecha­nickou medzinápravovou spojkou a so zadným samosvorným diferenciálom.

Vzadu sa o potrebný prítlak stará difúzor a...
Vzadu sa o potrebný prítlak stará difúzor a spojler. Kým GLC AMG ho má na streche, GLC AMG Coupé na veku. Autor: Mercedes-Benz

Verzia GLC 43 AMG S pridáva navyše elektronicky riadený diferenciál. Potom neprekvapí, že pôvodne rodinne ladené SUV sa zmenia na skutočné superšporty. Stovku zvládnu za úžasných 4,0, respektíve 3,8 sekundy. A nebyť obmedzovača rýchlosti, ktorý zasiahne v oboch prípadoch pri obligátnych 250 km/h, atakovali by iste trojstovku. Vodič môže voliť cez systém AMG Dynamic Select jazdné režimy Comfort, Sport, Sport+ a nový Race. To ovplyvňuje činnosť motora, prevodovky, riadenia, akustiky výfuku, ale aj štandardne dodávaného trojkomorového pneumatického odpruženia.

Interiér je prešpikovaný kožou Artica alebo...
Interiér je prešpikovaný kožou Artica alebo Nappa a tiež hliníkovými a karbónovými dekoráciami. Autor: Mercedes-Benz

Raritou je úplná deaktivácia stabilizačného systému ESP, takže na okruhu môžete mať toto ostré SUV plne vo svojich rukách. Prepracované bolo aj zavesenie kolies eliminujúce bočné náklony. Na ceste držia GLC 63 AMG 19-palcové disky obuté pneumatikami s profilom 235/55 R19 vpredu a 255/50 vzadu. GLC 63 AMG S používa 20-palcové disky s pneumatikami 265/45 R20, respektíve 295/40 R20. Za príplatok dostanete extrémne dvadsaťjednotky. O deceleráciu sa starajú karbónovo-keramické kotúče s priemerom 360 mm.

Pod kapotou tróni nefalšované srdce z...
Pod kapotou tróni nefalšované srdce z Affalterabachu. Vidlicový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel medzi hlavami dáva buď 350, alebo 375 kW. Autor: Mercedes-Benz

Dynamike zodpovedá agresívny exteriérový tuning. Predná maska Panamericana s pätnástimi vertikálnymi lamelami je jasne inšpirovaná ostrou verziou Mercedesu-AMG GT R. K nej ladí predný nárazník s obrovskými vstupmi pre prívod chladiaceho vzduchu k motoru a brzdám. V zadnom zas nájdete neodmysliteľný difúzor a štvoricu koncoviek výfukov. Kým GLC 63 AMG má zadný spojler umiestnený na streche, pri GLC 63 AMG Coupé našiel miesto na veku piatych dverí. Priplatiť si môžete za karbónové komponenty a čierne lakované prvky súpravy AMG Night Package a Carbon Fiber Package.

Interiér je plný kože Artico. Pokrýva nielen anatomické sedadlá v kombinácii s mikrovláknami Dinamica, ale aj na palubnú dosku a volant. Verzia GLC AMG S pridáva drahšiu kožu Nappa. S matnými odtieňmi kontrastuje množstvo hliníkových a karbónových doplnkov. Chýbať nemôžu ani logá AMG. Množstvo príplatkových prvkov môžete získať v cene, ak sa rozhodnete pre úvodnú „limitku“ Edition 1. Tá sa dostane na trh ako prvá už v júni, teda dva mesiace po plánovanej svetovej premiére na aprílovom autosalóne v New Yorku.

Technické údaje

Verzia GLC 63 AMG GLC 63 AMG S GLC 63 AMG Coupé GLC 63 AMG S Coupé
Objem motora (ccm) 3 982 3 982 3 982 3 982
Počet valcov/ventilov V8/32 bi-turbo V8/32 bi-turbo V8/32 bi-turbo V8/32 bi-turbo
Max. výkon (kW) 350/5 500 375/5 500 350/5 500 375/5 500
Krútiaci moment (Nm) 650/1 750 700/1 750 650/1 750 700/1 750
Prevodovka 9A 9A 9A 9A
0 – 100 km/h (s) 4,0 3,8 4,0 3,8
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 250 250
Spotreba na 100 km (l) 10,3 10,7 10,3 10,7
Mercedes-Benz GLC 63 AMG -
		2017
Mercedes-Benz GLC 63 AMG -
		2017
+33Mercedes-Benz GLC 63 AMG
		-
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes. Mercedes-Benz #Mercedes-Benz GLC Coupé #Mercedes-Benz GLC #Mercedes-AMG #AMG
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
6. 11. 2017zdraženie1.172 €zdraženie1.327 €
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk