VW Golf R: Wolfsburský expres pridal 10 koní. Stovku dá za 4,6 s!

12.04.2017 06:00

Nové „erko“ sa môže opäť pýšiť titulom najrýchlejšieho Golfu všetkých čias. Výkon narástol len nepatrne, no pomôcť môže titánový výfuk Akrapovič a odblokovaný obmedzovač. To v prípade, ak sa rozhodnete pre paket Performance.

Navonok Golf R nijak zvlášť neakcentuje svoju...
Navonok Golf R nijak zvlášť neakcentuje svoju brutálnu dynamiku. Jeho potenciál prezrádza len nárazník so zväčšenými sacími otvormi a čierne pozadie reflektorov. Autor: Volkswagen

Nový Golf mieri pomaly do predaja. Poznáme jeho základné verzie, GTI aj elektrický e-Golf. Čerešničkou na torte je však až ostrá verzia Golf R. A tú si nechal Volkswagen na koniec. K dispozícii bude opäť ako 3– a 5-dverový hatchback, ale aj praktické kombi R Variant. Ani to sa nemá za čo hanbiť. Všetky spája vylepšený agregát 2,0 TSI. Ten sa posilnil z pôvodných 300 na 310 koní, teda na 228 kW. Spojený môže byť opäť so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Tentoraz so siedmimi prevodovými stupňami. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Motion, ktorý je dôležitým rozdielom voči Golfu GTI.

Hoci vyznávači športovej jazdy uprednostňujú klasický manuál, tentoraz by mali voliť radšej DSG. Dôvod je jednoduchý. Práve s „dvojspojkou“ dosahuje Golf R lepšiu dynamiku. A to výrazne. Má totiž rovných 400 Nm krútiaceho momentu, čo je 20 Nm viac v porovnaní s verziami s manuálom a navyše elektronickú trakciu Launch Control, ktorá pomáha s prenosom výkonu na asfalt pri štarte. V praxi to znamená, že na stovku akcelerujú hatchbacky s DSG za 4,6 sekundy, kým s manuálom za 5,1. Pri „erkovom“ Variante si lámať hlavu nemusíte. Ten má totiž dvojspojku v sérii a za hothatchmi zaostáva v šprinte len o dve desatiny sekundy.

Špecifický je dizajn diskov kolies. Už v...
Špecifický je dizajn diskov kolies. Už v základe sú 18-palcové disky. Za príplatok môžete voliť väčšie devätnástky Spielberg v lesklom čiernom vyhotovení. Autor: Volkswagen

Maximálnu rýchlosť krotí obmedzovač pri obligátnych 250 km/h. Nemusí to byť však vrchol, pokiaľ sa rozhodnete pre balíček R Performance. Ten popustí uzdu a zvýši maximálku na 267 km/h. Variant je paradoxne ešte o tri kilometre za hodinu rýchlejší, takže ručička sa zastaví až pri číslici 270. Príplatkový paket tiež znamená prítomnosť premiérového titánového výfuku Akrapovič, ktorý je o sedem kilogramov ľahší a ostrým hatchbackom ponúka navyše špecifickú športovú akustiku. Tento prvok nie je dostupný pre kombi. Zato príplatková brzdová sústava Performance Brake System áno. Má vyššiu účinnosť a šetrí dva kilogramy hmotnosti na strane neodpružených hmôt.

Interiér má športové sedadlá, športový volant a...
Interiér má športové sedadlá, športový volant a najmä odlišnú grafiku virtuálneho prístrojového panelu a 9,2-palcového rozhrania HMI. Zobrazuje sa na ňom napríklad aj bočné preťaženie či okamžitý tlak turbodúchadla. Autor: Volkswagen

Volkswagen pritom tvrdí, že Golf R je rovnako praktickým rodinným autom, ako jeho bežné verzie. Hatchbacky si zachovali slušný kufor s objemom od 345 do 1 233 litrov a kombi od 605 až do 1 620 litrov, čo je jeden z najlepších údajov v triede. Pomáhajú aj adaptívne tlmiče, meniace charakteristiku odpruženia. Kým na ceste sa môže Golf R správať rovnako komfortne ako jeho civilní súrodenci, na okruhu stuhne. Napokon, v sérii je volič jazdných režimov, kde pribudli módy Race a ESP off, ktoré nechávajú túto „raketu“ plne vo vašich rukách. Paradoxne, dizajn exteriéru nie je pritom nijako extra výstredný.

V ponuke bude nemenej rýchly Golf R Variant. Na...
V ponuke bude nemenej rýchly Golf R Variant. Na rozdiel od hatchbackov nemôže byť vybavený titánovým výfukom Akrapovič. Štyri výfuky a difúzor mu však ostali. Autor: Volkswagen

Golf R tají svoje schopnosti „superšportu“ len decentným tuningom. Špecifické sú napríklad nárazníky. Ten predný má zväčšené sacie otvory a zadný zas difúzor lemovaný dvoma pármi výfukov. Lesklé čierne dekorácie v oblasti nárazníkov a prahov, dopĺňajú hliníkové alebo za príplatkové karbónové kryty zrkadiel. Svetlá, prevzaté z Golfu GTI dostali čierne pozadie. V základe sú 18-palcové disky, za príplatok devätnástky Spielberg s vysokolesklým čiernym povrchom. Interiér so športovým volantom ťaží zo špecifickej grafiky virtuálneho 12,3-palcového prístrojového panelu a 9,2-palcového displeja rozhrania HMI Discovery Pro ovládaného aj gestami.

Objavujú sa na ňom napríklad údaje o priečnom zrýchlení či o okamžitom tlaku turbodúchadla. Zmenená je aj farebnosť „analógových“ stupníc. Nový Golf R však na rozdiel od bežných verzií, ktoré sa už čoskoro objavia na cestách, poputuje k prvým zákazníkom najskôr v septembri. Ceny zatiaľ Wolfsburg neprezradil.

Technické údaje

Verzia VW Golf R VW Golf R Variant
Objem motora (ccm) 1 984 1 984
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo
Max. výkon (kW) 228 228
Prevodovka 6M/7DSG 7DSG
Krútiaci moment (Nm) 380/400 400
0 – 100 km/h (s) 5,1/4,6 4,8
Max. rýchlosť (km/h) 250 (265) 250 (270)
Spotreba na 100 km (l) 7,9/7,0 7,2
VW Golf
		R -
		2017
VW Golf R -
		2017
+14VW Golf R -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Golf R #VW Golf #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk