Ekologický superšport z Mníchova je na trhu od roku 2013. Svet šokovalo i8 svojou celokarbónovou karosériou s krídlovými dverami, hybridným pohonom tvoreným vzadu umiestneným preplňovaným 3-valcom a elektromotorom na prednej náprave. A tiež dynamikou. Veď toto kupé vytvorené z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP), s hmotnosťou 1 560 kg a výkonom 266 kW šprintuje na stovku za 4,4 sekundy. Pritom si v realite pýta len skromných 7 až 8 litrov benzínu na 100 km.
Už dlhšie sa však šušká o modernizácii, ktorá by mala tomuto technologickému zázraku priniesť zvýšenie výkonu o 11 kW na konečných 277 kW a tiež akumulátory s väčšou kapacitou. Tá súčasná 7,1 kWh by mala vzrásť na rovných 10 kWh. To by malo priniesť zlepšenie akcelerácie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a predĺženie čisto elektrického dojazdu z 37 približne na 50 km. Niektoré z technologických úprav majú vraj pochádzať priamo zo špeciálnej verzie i8, ktorá slúžila ako safety car v šampionáte formuly E.
Zatiaľ však nie je o modernizácii známe nič oficiálne. Napokon, aj súčasné parametre sú stále presvedčivé, najmä ak nemá i8 žiadneho priameho súpera. Veľa dôvodov na modernizáciu teda niet. Predaj, ktorý dosiahol od spustenia výroby v novembri 2013 už takmer 11 000 exemplárov, sa ale pokúsi BMW posilniť ponukou limitovanej edície Frozen Yellow. Základom je špecifický žltý lak Protonic Frozen a matné akcenty v sivej metalíze Frozen Grey. Všetko to zavŕšia špeciálne navrhnuté 20-palcové disky kolies s lúčmi v tvare písmena W.
V interiéri pribudne žlté prešívanie čalúnenia tak na sedadlách, ako aj na dverách, na palubnej doske a na kobercoch. Okrem toho zušľachťujú kabínu opierky hlavy v antracitovej farbe a keramické povrchy na radiacej páke, ovládači systému iDrive a na prahových lištách. Novinka dorazí k zákazníkom až na jeseň. Otázne teda je, či by už mohla skrývať vo svojich útrobách spomínané technologické zlepšenia. O tom tlačová správa mlčí. Buď preto, že sa nič nezmení, alebo práve preto, že má ísť o jesenné prekvapenie a BMW nemá ešte definitívne špecifikácie.
Mníchovská automobilka sa zároveň nezabudla pochváliť faktom, že jej podiel na trhu s elektrickým modelom i3 je v globálnom segmente elektromobilov vyšší, než aký má na trhu áut poháňaných spaľovacími motormi.