Jeep Grand Cherokee Trackhawk: Šialené SUV oskalpuje Bentaygu

Britské 12-valcové aristokratické SUV síce ostáva maximálkou 301 km/h kráľom triedy, ale v šprinte na stovku mu berie titul americká klasika v podobe kompresorového Jeepu Grand Cherokee. V jeho útrobách pracuje 8-valcový Hellcat s výkonom 718 koní!

17.04.2017 07:00
debata (1)
Nová terénna šelma od Jeepu sa príliš nelíši od... Foto: Jeep
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017 Nová terénna šelma od Jeepu sa príliš nelíši od doteraz najvýkonnejšej verzie SRT. Pribudli len nápisy Supercharged na predných dverách a mierne modifikovaná zúžená maska.

O tomto aute sa šuškalo už nejaký ten čas a v New Yorku sa stalo realitou. Najvýkonnejšia verzia luxusného SUV Jeep Grand Cherokee prichádza totiž v šialenej verzii Trackhawk. Na prvý pohľad sa síce od doteraz najvýkonnejšieho Grand Cherokee SRT príliš nelíši, ale verte, že pod kapotou áno. Chrysler jednoducho vzal to najsilnejšie, čo má na sklade a namontoval to do veľkého Jeepu. Áno, hovoríme o kompresorovom 8-valci Hellcat s objemom 6,2 litra, známeho z Dodge Challenger. Ten posiela cez 8-stupňovú prevodovku k obom nápravám gigantických 528 kW a 875 Nm krútiaceho momentu. Spotrebu Jeep radšej nespomína.

Vzadu ma Trackhawk štyri namiesto dvoch... Foto: Jeep
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017 Vzadu ma Trackhawk štyri namiesto dvoch koncoviek výfukov. Bude ich nepochybne potrebovať. Čierne disky kolies majú priemer 20 palcov a skrývajú obrovské brzdové kotúče.

Pre „veľkého Indiána“ s hmotnosťou 2 443 kg to potom znamená šprint na stovku za neskutočných 3,5 sekundy. A to je o šesť desatín lepší výsledok, než zvládne aristokratický Bentley Bentayga s motorom W12 bi-turbo. Doterajší kráľ sa tak musí uspokojiť len s titulom najrýchlejšieho SUV, keďže dosiahne maximálku 301 km/h verzus 290 pri Jeepe, no v akcelerácii dostal jednoducho na frak. Američan dominuje aj v disciplíne na štvrť míle, ktorú má vo vrecku za 11,6 sekundy, pričom cieľom prefrčí rýchlosťou 186,6 km/h. Krotia ho obrovské brzdové kotúče Brembo s priemerom 400 mm na predných a 350 mm na zadných kolesách.

Interiér s anatomickými sedadlami je plný kože... Foto: Jeep
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017 Interiér s anatomickými sedadlami je plný kože a karbónu. Rozhranie dostalo špecifickú grafiku a zobrazenie športových údajov.

Z rýchlosti 60 míľ za hodinu (96 km/h) zastaví na dráhe dlhej len 34 metrov. Dynamike napomáha 8-stupňový automat Torqueflite, ktorý potrebuje na zmenu prevodového stupňa iba 160 milisekúnd. Štvorkolka pracuje v rôznych režimoch a podľa toho mení rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy. Kým v režime Auto putuje dopredu 40 a dozadu 60 % hnacej sily, v režime Snow je to 50:50, v ťažnom režime Tow 60:40 a Sport 35:60, v ostrom móde Track sa z Trackhawku stáva takmer zadokolka. Na okruhu posiela totiž k zadným kolesám až 70 % hnacej sily.

Pod kapotou pracuje veľké americké srdce... Foto: Jeep
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017 Pod kapotou pracuje veľké americké srdce HellCat s objemom 6,2 litra dopované kompresorom. Ponúka viac ako 700 koní.
Pritom sa od verzie SRT líši len pár detailmi. Napríklad nápisom Supercharged na predných dverách a 20-palcovými čiernymi kovanými diskami. Interiér sa luxusu nebráni. Kožu nappa kombinuje s karbónovými dekoráciami a so semišom. Multimediálne rozhranie dostalo nové funkcie informujúce vodiča napríklad o bočnom preťažení či tlaku kompresora. Nebude to však lacná hračka. Šušká sa o cene 85 000 dolárov. V porovnaní s britským súperom je to ale zanedbateľná suma. Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom koncom roka. Dovtedy by možno Bentley mohol uskutočniť odvetné kroky.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017
+14Jeep Grand Cherokee Trackhawk - 2017

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Jeep #Jeep Grand Cherokee
Články podľa značiek