O tomto aute sa šuškalo už nejaký ten čas a v New Yorku sa stalo realitou. Najvýkonnejšia verzia luxusného SUV Jeep Grand Cherokee prichádza totiž v šialenej verzii Trackhawk. Na prvý pohľad sa síce od doteraz najvýkonnejšieho Grand Cherokee SRT príliš nelíši, ale verte, že pod kapotou áno. Chrysler jednoducho vzal to najsilnejšie, čo má na sklade a namontoval to do veľkého Jeepu. Áno, hovoríme o kompresorovom 8-valci Hellcat s objemom 6,2 litra, známeho z Dodge Challenger. Ten posiela cez 8-stupňovú prevodovku k obom nápravám gigantických 528 kW a 875 Nm krútiaceho momentu. Spotrebu Jeep radšej nespomína.
Pre „veľkého Indiána“ s hmotnosťou 2 443 kg to potom znamená šprint na stovku za neskutočných 3,5 sekundy. A to je o šesť desatín lepší výsledok, než zvládne aristokratický Bentley Bentayga s motorom W12 bi-turbo. Doterajší kráľ sa tak musí uspokojiť len s titulom najrýchlejšieho SUV, keďže dosiahne maximálku 301 km/h verzus 290 pri Jeepe, no v akcelerácii dostal jednoducho na frak. Američan dominuje aj v disciplíne na štvrť míle, ktorú má vo vrecku za 11,6 sekundy, pričom cieľom prefrčí rýchlosťou 186,6 km/h. Krotia ho obrovské brzdové kotúče Brembo s priemerom 400 mm na predných a 350 mm na zadných kolesách.
Z rýchlosti 60 míľ za hodinu (96 km/h) zastaví na dráhe dlhej len 34 metrov. Dynamike napomáha 8-stupňový automat Torqueflite, ktorý potrebuje na zmenu prevodového stupňa iba 160 milisekúnd. Štvorkolka pracuje v rôznych režimoch a podľa toho mení rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy. Kým v režime Auto putuje dopredu 40 a dozadu 60 % hnacej sily, v režime Snow je to 50:50, v ťažnom režime Tow 60:40 a Sport 35:60, v ostrom móde Track sa z Trackhawku stáva takmer zadokolka. Na okruhu posiela totiž k zadným kolesám až 70 % hnacej sily.