Mercedes-Benz prezradil viac o novom radovom 6-valci M 256

Inovovaná vlajková loď triedy S dostane pod kapotu úplne nový radový 6-valec M 256. Po prvý raz v ňom stuttgartská automobilka aplikuje 48 V sústavu a elektrický kompresor. Má mať výkon 8-valca a spotrebu blízku 4-valcom.

24.04.2017 12:00
Mercedes-Benz - motor M 256 R6 Foto:
Novinkou motora je elektrické preplňovanie, ktoré použilo zatiaľ len Audi vo svojom naftovom SUV SQ7.
debata (2)

Je známe, že Mercedes-Benz plánuje veľký návrat radových 6-valcov, s ktorými sa rozlúčil približne v polovici deväťdesiatych rokov. Prednosť dal vtedy vidlicovej koncepcii, ktorá mala výhodu v kratšej stavbe agregátu. Lenže po dvadsiatich rokoch je všetko inak. Už vlani predstavila stuttgartská automobilka radový 6-valcový diesel a ten súčasný ukáže motor tej istej koncepcie spaľujúci benzín. Debutuje v inovovanej triede S, ktorá slávi svetový debut na práve prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji. Zatiaľ však bez nového radového 6-valca s kódovým označením M 256. Pod kapotou sa objaví neskôr.

Mercedes-Benz si však nedal ujsť príležitosť prezradiť o ňom čosi viac. Je na to veľa dôvodov. Po prvý raz v ňom totiž aplikuje elektrický kompresor a 48 V elektrický okruh spojený so štartérom-generátorom. To mu má priniesť výnimočný výkon a veľkú úsporu paliva. Pri nízkych otáčkach sa o prepĺňanie motora bude starať malý kompresor, čím celkom eliminuje takzvanú turbodieru. Veď za neuveriteľných 300 milisekúnd dokáže dosiahnuť 70 000 otáčok za minútu. A to dokonca v predstihu, ak elektronika na základe dát očakáva, že vodič plánuje akcelerovať.

Pomáhať s akceleráciou a zároveň rekuperáciou... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motor M 256 R6 Pomáhať s akceleráciou a zároveň rekuperáciou brzdnej energie bude výkonný štartér-generátor. To by sa nezaobišlo bez 48 V elektrického okruhu.

Až potom príde k slovu veľké turbodúchadlo, ktoré zabezpečí potrebný prídel „kyslíka“ v stredných a vo vysokých otáčkach. Na to, aby dokázal kompresor splniť svoju úlohu, má k dispozícii 48 V elektrický okruh. Ten sa však stará aj o ďalšiu vychytávku. Tou je štartér-generátor s výkonom 15 kW a krútiacim momentom až 220 Nm. Bude sa starať nielen o okamžitý štart motora a rekuperáciu brzdnej energie, ktorú uloží do akumulátora, ale aj o podporu akcelerácie. Výhodou motora má byť pritom kompaktná architektúra, keďže vďaka výkonnej elektrickej sústave si nevyžaduje niektoré prídavné pomocné agregáty poháňané remeňom v prednej časti bloku.

Sústavou budú napájané čerpadlá či kompresor klimatizácie. Štíhlu stavbu zas zabezpečí fyzické oddelenie sania a výfuku. Aký výkon bude poskytovať z troch litrov objemu, automobilka zatiaľ neprezradila. Má byť však naladený vo dvoch výkonových verziách. Tá najsilnejšia, určená napríklad pre E50 AMG, by mohla dosahovať až 450 koní, teda 330 kW, čo je obdivuhodné, ak uvážime, že 8-valcové bi-turbo od BMW má len o 12 koní viac. Pritom však Mercedes-Benz sľubuje spotrebu, ktorá má mať bližšie k 6-valcom ako k porovnateľne silným 8-valcom. Motor by sa mal v novej triede S ukázať ešte tento rok.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #motor
Články podľa značiek