
Nový Volkswagen Polo sa verejnosti predstaví v druhej polovici tohto roka. Najpravdepodobnejším miestom premiéry je frankfurtský autosalón, ktorý sa koná na jeseň. Ešte do konca roka by však Volkswagen chcel stihnúť predstaviť aj športovú verziu s označením GTI.
Predstavitelia automobilky sa vyjadrili, že nová generácia malého „hot-hatchu“ bude výkonnejšia a rýchlejšia ako jej predchodca. Súčasný model poháňa 1,8-litrový preplňovaný motor TSI s výkonom 141 kW (189 k). Vďaka nemu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Nové Polo bude mať pod kapotou preplňovaný dvojliter TSI s výkonom 147 kW (197 k), ktorý pochádza z predchádzajúcej generácie Golfu GTI. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by malo preto prebehnúť o niekoľko desatín sekundy skôr.Zo súčasnej generácie prevezme elektronickú uzávierku diferenciálu, no pribudnúť by mali adaptívne tlmiče s komfortným a športovým režimom. Základom novej generácie bude platforma MQB A0, na ktorej stojí aj sesterský model Seat Ibiza. Použitie preplňovaného dvojlitrového motora TSI sa preto dá očakávať aj v športovej verzii Seatu Ibiza s označením Cupra.
Dizajnovo nebude nové Polo pravdepodobne vytŕčať z davu. Oproti štandardnej verzii môžeme očakávať mierne zníženú svetlú výšku, väčšie disky kolies so športovejším vzhľadom, agresívnejšie nárazníky a prednú masku so vzorom včelieho plástu.
Novou generáciou modelu Polo sa Volkswagen dotiahne na Ford, ktorý má v triede malých výkonných automobilov zastúpenie v podobe Fiesty ST. Tá dosahuje rovnaký výkon, aký má mať avizovaná nová generácia. Rozdielny je však prístup oboch výrobcov. Kým nemecký koncern stavil na vyšší objem motora, Ford sa v novej generácii vybral cestou downsizingu. Pôvodný 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec totiž nahradil 1,5-litrovým preplňovaným trojvalcom.