Mercedes-Benz S: Nové motory, hybrid aj lepší 'autopilot'

27.04.2017 06:00

Vlajková loď Mercedesu-Benz podstúpila po štyroch rokoch modernizáciu. Za každú cenu chce zostať na špičke. A zdá sa, že sa jej to podarilo. Je na polceste k autonómnemu riadeniu, posádke dopraje „wellness“ a pod kapotou predstavuje najúspornejšie motory vo svojej triede.

Nová trieda S má športovejší strih vďaka...
Nová trieda S má športovejší strih vďaka nárazníku so zväčšenými sacími otvormi. Predná maska je teraz osadená troma dvojitými lamelami. Pri 8-valcových verziách s lesklou čiernou úpravou. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Vynovenú triedu S očakávali mnohí už na autosalóne v Ženeve. Nestalo sa tak. Mercedes-Benz dal priestor otvorenej triede E a ohromujúcemu konceptu 4-dverového kupé AMG GT. Vlajková loď tak dorazila až na aprílový autosalón v Šanghaji. Nie je jej to na škodu. Práve Čína je najväčším trhom stuttgartskej automobilky a pre triedu S to platí zvlášť. Darí sa jej však na celom svete. Od roku 2013 presiahol odbyt viac ako 300 000 kusov, takže súčasné „esko“ to má našliapnuté na najúspešnejšiu generáciu všetkých čias. A keďže na trhu je o čosi mladší konkurent v podobe BMW radu 7, Stuttgart ho chce stoj čo stoj udržať na špičke.

Dizajnové zmeny sú len slabým náznakom toho, koľko inovácií sa skrýva pod kapotou. Trieda S dostala nový predný nárazník športovejšieho strihu, novú masku s dvojitými lamelami, pre verzie s 8-valcami v čiernom laku a tiež nové svetlá Multibeam LED s grafikou troch fakieľ a dosahom až 650 metrov. Nový je aj zadný nárazník s integrovanými výfukmi spojenými chrómovou lištou prechádzajúcou celou šírkou vozidla. Svetlá zas dostali kryštalický dizajn. Vynovená je tiež paleta 17– až 20-palcových kolies. Luxusná predĺžená verzia S600 s 12-valcovým motorom pridáva navyše chrómové zvislé lišty prednej masky.

Vzadu nájdeme nový kryštalický dizajn svetiel a...
Vzadu nájdeme nový kryštalický dizajn svetiel a výfuky spojené chrómovým lemom, ktorý prechádza celou šírkou nárazníka. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Interiér prešiel retušami, ktoré ešte viac posilnili jeho brilantné spracovanie. Nové sú dekorácie z perforovaného dreva či kožené čalúnenie v dvojfarebných kombináciách Magma (sivá/hnedá) alebo Mahagón (hnedá/béžová). Dva 12,3-palcové displeje sú teraz spojené do jediného celku a majú vyššie rozlíšenie. Nastaviť možno rôzne grafiky – Classic, Sporty alebo Progressive. Z ergonomických prvkov zaujmú nové touchpady na volante, cez ktoré možno ovládať napríklad aj adaptívny tempomat. Ovládanie gestami zatiaľ „esko“ nedostalo. Atmosféru zušľachťuje ambientné osvetlenie s paletou 64 farieb. To nie je všetko. Svetovú premiéru má totiž v triede S systém Energizing.

Palubná doska používa dva nové 12,3-palcové...
Palubná doska používa dva nové 12,3-palcové displeje prekryté spoločným sklom. Na volante pribudli touchpady. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Ide o systém, ktorý prepája klimatizáciu vrátane aromatizácie interiéru, ventilovanie, kúrenie a masážne funkcie sedadiel s interiérovým osvetlením a dokonca hudbou v šiestich módoch – Freshnees (čerstvosť), Warmt (teplo), Vitality (vitalita), Joy (radosť), Comfort (komfirt) a Training (tréning). Tie menia celkovú atmosféru v kabíne podľa želania vodiča. Najzaujímavejší je mód Training s troma programami na aktiváciu alebo uvoľnenie svalov. Každý trvá 10 minút a spolu s ním sa spúšťa aj príslušná hudba uložená na harddisku. Jej tempo zodpovedá programu. Systém vie však vybrať podľa rytmu aj hudobné súbory z vášho playlistu.

Najväčšou novinkou v kabíne je systém...
Najväčšou novinkou v kabíne je systém Energizing, ktorý harmonizuje činnosť klimatizácie, aromatizácie či masážnych funkcií sedadiel a náladového osvetlenia a hudby, vďaka čomu je schopný vytvárať šesť rôznych atmosfér. Týka sa aj zadných sedadiel. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Najviac sa trieda S zmenila pod kapotou. Nájdeme tu hneď štyri nové motory a na ďalšie čaká. Premiéru majú najmä naftové verzie S 350d a S 400d osadené dlho avizovaným radovým 6-valcom s objemom troch litrov. Slabšia verzia má 210 kW a silnejšia 250, čím sa stáva S 400d vôbec najsilnejším naftovým Mercedesom-Benz. Napriek nárastu výkonu spotrebujú nové motory o 7 % menej paliva. To aj vďaka spaľovaniu v stupňovitej priehlbine piestov, účinnejšej recirkulácii výfukových plynov a po prvýkrát použitému systému variabilného časovania ventilov. Podľa normy si majú nové diesely vypýtať priemerne 5,5, respektíve 5,6 litra nafty na 100 km.

Pod kapotou debutuje dlho avizovaný naftový...
Pod kapotou debutuje dlho avizovaný naftový radový 6-valec s variabilným časovaním ventilov. Výkonnejšia verzia má 250 kW, čo znamená, že je vôbec najvýkonnejším dieselom z dielne Mercedesu-Benz. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Úplne nová je 8-valcová benzínová verzia S 560 4Matic s vypínaním polovice valcov pri nízkom zaťažení. Napriek zmenšeniu objemu z 5,5 na štyri litre vzrástol výkon tohto agregátu s dvojicou turbodúchadiel umiestnených medzi hlavami na 345 kW. Spotreba klesla o 10 % na priemerných 8,5 litra. Ten istý motor použije aj najvýkonnejšia verzia S 63 AMG 4Matic+, naladená však až na 450 kW. Pritom si má podľa „papierov“ vypýtať na 100 km len o 0,4 litra benzínu viac. Čoskoro má doraziť aj radový benzínový 6-valec (M 256) s elektrickým kompresorom, výkonným štartér-generátorom a 48 V elektrickou sústavou, ktorý sa má stať etalónom úspornosti.

Najvýkonnejšou verziou bude Mercedes-Benz S65...
Najvýkonnejšou verziou bude Mercedes-Benz S65 AMG s 12-valcovým motorom. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz o ňom hovorí ako o výkonnom 8-valci so spotrebou 6-valca. Pracovať by mohol aj v službách plánovanej plug-in hybridnej verzie, ktorá by vďaka väčšej kapacite li-ion akumulátorov (13,3 kWh) zvládne v elektrickom režime 50 km jazdy. Komfort zvyšuje vynovený podvozok Magic Body Control, skenujúci nerovnosti vozovky výkonnejšou stereokamerou až do rýchlosti 180 km/h, vďaka čomu upravuje charakteristiku pruženia. Z kupé triedy S si limuzína zas požičala systém Curve, ktorý nakláňa karosériu do vnútornej strany zákruty až o 2,65 stupňa, čím redukuje odstredivé sily a zvyšuje komfort, ako aj stabilitu.

Na ceste k plne autonómnemu riadeniu predstavuje modernizovaná trieda S nové asistenčné systémy. Aktívny tempomat využíva teraz viac údajov z navigácie, ale aj z čítačky dopravných značiek. Dokáže tak znižovať rýchlosť pri výjazdoch z diaľnic či v zákrutách. Zlepšený bol asistent jazdy v prúde a asistent automatického preraďovania z prúdu do prúdu, ktorý aktivuje vodič smerovým svetlom. Systém pre jazdu v zápche dokáže rozbehnúť auto až do 30 sekúnd po tom, čo zastavilo. Chýbať nemôže diaľkové parkovanie pomocou aplikácie v smartfóne. V režime Explore je možné manipulovať s autom na vzdialenosť 15 metrov.

Nová trieda S sa síce predstavila v Šanghaji, ale momentálne ju nájdete už aj na Slovensku. Na bratislavskom autosalóne slávi totiž európsky debut. Do predaja dorazí v júli.

Technické údaje

Verzia S 350d 4Matic S 400d 4Matic S 560 4Matic AMG S 63 4Matic+
Počet valcov/ventilov 6/24 6/24 8/32 8/32
Objem motora (ccm) 2 925 2 925 3 984 3 984
Max. výkon (kW) 210 250 345 450
Max. krút. moment (Nm) 600 700 700 900
Spotreba na 100 km (l) 5,5 5,6 8,5 8,9
Mercedes-Benz S -
		2017
Mercedes-Benz S -
		2017
+23Mercedes-Benz S -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz S #Mercedes-Benz #Mercedes #facelift #autosalón Šanghaj 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk