Zákazníci, ktorí majú záujem o BMW s manuálnou prevodovkou, to majú ťažké. Pri väčšine modelov už nájdu v ponuke len klasickú osemstupňovú automatickú prevodovku alebo športovú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Manuálna prevodovka je však stále vyhľadávaná pri modeloch radu 1, prípadne pri športových vozidlách radu M.
Trend ústupu od manuálnych prevodoviek sa však prejavil už aj v týchto kategóriách. BMW radu 1 vrátane crossoveru X1 ponúka manuálnu prevodovku len s niektorými pohonnými jednotkami. Pokiaľ ide o BMW M5 a M6, na európskom trhu sú v ponuke už len s automatickými prevodovkami, keďže možnosť výberu manuálnej prevodovky ostala len americkým zákazníkom.

Viceprezident divízie BMW M Peter Quintus predpovedá manuálnym prevodovkám v automobiloch BMW krátku budúcnosť. Podľa jeho slov sa o šesť až sedem rokov stratia z ponuky úplne. Výnimkou nebudú ani zvyšné športové modely M2, M3 a M4. P. Quintus naznačil, že športové modely M3 a M4 by o manuálnu prevodovku mohli prísť už v nasledujúcej generácii, a teda ešte skôr ako modely radu 1.
Logickým vyústením mníchovskej stratégie by teda bolo nahradenie manuálnych prevodoviek automatickými dvojspojokovými prevodovkami DCT. Lenže P. Quintus nevidí ani ich budúcnosť ružovo. Podľa neho je ich osud spečatený podobne ako v prípade manuálnych prevodoviek. Domnieva sa, že klasické automatické prevodovky s hydrodynamickými meničmi postupne nahradia obe možnosti.
Dvojspojkové prevodovky majú v porovnaní s klasickými automatmi výhodu nižšej hmotnosti a rýchlejšieho radenia. V súčasnosti však už existujú aj deväť alebo desaťstupňové automatické prevodovky, ktoré dokážu niekdajšie nedostatky potlačiť a tým dvojspojkové prevodovky v účinnosti prekonať.

P. Quintus porovnal aj trvácnosť prevodoviek. Tvrdí, že manuálna prevodovka znesie výkon okolo 450 konských síl a krútiaci moment 600 Nm. Vyššie hodnoty môžu znížiť jej životnosť. Podobne je to aj v prípade dvojspojkových prevodoviek, ktoré oproti klasickým automatom znesú menšiu záťaž. Viceprezident športovej divízie M zhodnotil aj manuálne prevodovky v amerických športových modeloch, ktoré bežne spolupracujú s vysokovýkonnými osemvalcami: „skúmali sme americké prevodovky a zistili sme, že sú ťažké a kvalita radenia je hrozná.“