
Lexus trafil svojím menším SUV NX priamo do čierneho. Priniesť nový prémiový model do rýchlo rastúceho segmentu SUV a crossoverov bol skvelým rozhodnutím. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Sama automobilka tvrdí, že odbyt prekonal aj jej najoptimistickejšie očakávania. A to nielen doma, ale aj v Číne, Európe a v USA. Na zmeny nebolo veľa dôvodov, no na autosalón v Šanghaji priviezol Lexus i tak modernizovanú verziu NX. Teda len tri roky po spustení predaja. Zmeny síce nie sú zásadné, ale i tak ladí lepšie s novšími modelmi Lexusu, najmä s vlajkovou loďou LS a kupé LC.
Inšpirácia výpletu prednej masky, ktorá využíva saténové a dymové prvky, pochádza práve z nich. Zvlášť evidentné je to pri športovej verzii F Sport. Kompaktné SUV tím získalo ešte dramatickejší vzhľad. Nový je aj nárazník harmonickejšie prepojený s blatníkmi, čo má priniesť lepšiu aerodynamiku. Predné svetlá s trojitými projektormi AHS pripomínajú grafikou opäť kupé LC. Hmlové svetlá sú teraz oddelené od priestoru nasávacích otvorov v nárazníku. Nový je aj zadný nárazník s dvojicou jasne viditeľných výfukov a svetlá s kontrastnejšou štruktúrou. Celé to uzatvára efektný dizajn 18-palcových diskov s bronzovou povrchovou úpravou.

Na palube sa objavuje väčší centrálny 10,3-palcový displej, ktorý nahrádza pôvodnú 7-palcovú obrazovku. V okolí displeja je teraz menej ovládacích prvkov. Nahradili ich štyri multifunkčné tlačidlá. Zväčšil sa aj touchpad na stredovom tuneli s ergonomickejšou opierkou dlane a head-up displej. Jeho konštrukcia navyše nezasahuje tak výrazne do palubnej dosky, čo redukuje odrazy v čelnom okne. Analógové hodiny majú elegantnejší ciferník a navyše automatickú zmenu času pri prechode časového pásma. Pocit remeselného spracovania umocňuje saténový povrch mnohých tlačidiel a precízne rovné stehy čalúnenia.

Pod kapotou zostáva všetko po starom. Zato sa mení značenie. Verziu 200t s preplňovaným 4-valcom označuje teraz Lexus ako NX 300, čo bude lepšie ladiť s pripravovanou nomenklatúrou ostatných modelov vybavenými týmto agregátom. Dáva výkon 175 kW a krútiaci moment 300 Nm. Spojený je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a predným náhonom. Druhou možnosťou zostáva úsporná hybridná verzia 300h s atmosférickým 4-valcom s objemom 2,5 litra a dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom 145 kW a pohonom AWD. Tá si vystačí priemerne len s 5,5 litrami benzínu na 100 km.
