Aby boli škodlivé emisie čo najnižšie, potrebovali inžinieri vyriešiť otázku rýchleho zahriatia katalyzátora. K tomu slúži špeciálny mód, počas ktorého v jednom z valcov spaľuje chudobná zmes. Tá totiž horí pri vyšších teplotách. Lambda sonda dostala navyše elektrické vyhrievanie. To sa zas postará, aby dokázala sonda plniť svoju funkciu už 10 sekúnd po studenom štarte, teda ešte skôr, než sa zahreje výfuk a dokonca vtedy, keď v ňom stále prebieha kondenzácia pár. Výsledkom má byť vysoká ohľaduplnosť k životnému prostrediu.
Motor je naladený na výkon 66 kW, čo je o 16 viac v porovnaní s atmosférickým 3-valcom na CNG. Dostať sa má najprv do modelov určených pre juhoamerický trh, napríklad do tamojšieho Volkswagenu Gol. Potvrdený je však aj pre európsku ponuku. Celkom určite ho dostane nový Seat Ibiza a nový VW Polo, ktorý má debut naplánovaný na jesenný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. O Škode Fabia koncern zatiaľ otvorene nehovorí. Možno preto, že na rozdiel od novších súrodencov nie je postavená na novej platforme MQB A0.