BMW 530e: Aj nová 'päťka' už jazdí na batérie. Spotreba? Len 1,9 litra!

BMW rozširuje rodinu plug-in hybridov o šiesty model. Je ním nová päťka. Pod označením 530e iPerformance sa skrýva celkový výkon 185 kW a normovaná spotreba len 1,9 litra benzínu na 100 km.

05.05.2017 06:00
debata
Plug-in hybridná päťka je už šiestym členom... Foto: BMW
BMW 530e iPerformance - 2017 Plug-in hybridná päťka je už šiestym členom rodiny BMW iPerformance. Zvonka ju spoznáte vďaka modrým akcentom ľadviniek, nápisom eDrive, ale najmä vďaka krytu nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku.

BMW zaviedlo plug-in hybridnú technológiu už do piatich svojich modelov. Od BMW 225×e Active Tourer cez 330e, 740e/Le iPerformance až po SUV X5 xDrive40e a čínske BMW X1 xDrive 25Le iPerformance. A teraz prichádza na rad aj nový rad 5, len pár mesiacov po jeho premiére. Navonok spoznáte BMW 530e iPerformance vďaka modrým ľadvinkám, modrým krytom nábojov kolies, logám eDrive na stĺpikoch, a najmä veku nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku. To podstatné sa však skrýva pod kapotou. Kombinuje benzínový 4-valec 2,0 TwinPowe Turbo s elektromotorom umiestneným pred prevodovkou. Poháňané sú výlučne zadné kolesá.

Zozadu je jediným rozlišovacím znamením nápis... Foto: BMW
BMW 530e iPerformance - 2017 Zozadu je jediným rozlišovacím znamením nápis 530e. Inak ekologická päťka nič neskrýva, ani výfuky.

K spaľovaciemu motoru s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 320 Nm pridáva elektrický agregát ďalších 85 kW a 250 Nm. Celá sústava je naladená na 185 kW a 420 Nm krútiaceho momentu, čo znie podstatne povzbudivejšie. Aj preto je 530e iPerformance schopné akcelerovať na stovku za 6,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 235 km/h. Výhodou umiestnenia elektromotora medzi motor a 8-stupňovú prevodovku Steptronic je vynechanie hydrodynamického meniča, čo čiastočne redukuje hmotnosť systému a možnosť využívať jednotlivé prevody aj v čisto elektrickom režime.

Interiér je identický s klasickými  modelmi... Foto: BMW
BMW 530e iPerformance - 2017 Interiér je identický s klasickými modelmi radu 5. Odlišná je len grafika prístrojov upravená pre režim hybridnej a elektrickej jazdy či spínač eDrive, ktorým vodič vyberá jeden z troch elektrických módov.

Zásoba akumulátorov uložených pod zadnými sedadlami s kapacitou 9,2 kWh má podľa BMW stačiť na bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km. Aj preto uvádza zázračne nízku spotrebu len 1,9 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, tých prvých, pretože po minutí energie prechádza 530e iPerformance do bežného hybridného režimu. Ak sú však batérie nabité, má vodič možnosť voliť okrem tradičných módov Sport, Comfort a Eco Pro aj módy pre elektrickú jazdu. V režime Auto eDrive, ktorý sa aktivuje automaticky po každom štartovaní, spolupracujú obe pohonné jednotky pre čo najefektívnej­šiu jazdu.

BMW 530e iPerformance kombinuje benzínový... Foto: BMW
BMW 530e iPerformance - 2017 BMW 530e iPerformance kombinuje benzínový 4-valec 2,0 TwinPowe Turbo (135 kW) s elektromotorom (85 kW) umiestneným pred prevodovkou. Poháňané sú výlučne zadné kolesá cez 8-stupňovú prevodovku Steptronic.

Elektromotor je v tomto móde schopný asistovať spaľovacej jednotke do rýchlosti 90 km/h. V režime max eDrive sa vozidlo prepne na čisto elektrický pohon. Elektromotor vtedy pracuje do rýchlosti až 140 km/h. Pri potrebe prudšej akcelerácie je však vždy v pohotovosti spaľovacia jednotka. Režim Battery Control zas umožňuje vodičovi ponechať si dostatok elektrickej energie v batériách, od 30 do 100 %, na čas, keď ju plánuje využiť, napríklad pri vjazde do centra miest, alebo ich cestou dobíjať pomocou benzínového motora. Dobíjanie batérií trvá z bežnej elektrickej siete päť hodín a pri použití nabíjačky BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW menej ako tri hodiny.

Akumulátory s kapacitou 9,2 kWh umiestnené od... Foto: BMW
BMW 530e iPerformance - 2017 Akumulátory s kapacitou 9,2 kWh umiestnené od zadnými sedadlami umožňujú čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km. Ich dobíjanie trvá z bežnej siete päť hodín.
Od roku 2018 bude automobilka z Mníchova ponúkať ako príplatkové vybavenie indukčnú nabíjačku s výkonom 3,2 kW. Tvorí ju indukčná platňa zabudovaná v podlahe garáže alebo exteriérového parkovacieho miesta. To majiteľov zbaví nutnosti manipulácie s káblami. BMW 530e iPerformance sa inak výbavou a infotainmentom nijako nelíši od svojich štandardných súrodencov. Daňou je len menší batožinový priestor, aj keď s rovnou podlahou, ktorý sa scvrkol vplyvom montáže akumulátorových článkov z pôvodných 530 na 410 litrov. Menšia bude aj palivová nádrž. No i tak udáva BMW dojazd na jedno nabitie a tankovanie 650 km.
BMW 530e iPerformance - 2017
BMW 530e iPerformance - 2017
+33BMW 530e iPerformance - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5 #BMW 530e iPerformance
Články podľa značiek