Vývoj pneumatík je jedna veľká evolúcia. Mení sa síce vnútorná konštrukcia, zloženie zmesi, rozmery či dezén, ale stále ide v podstate o gumený valec. Pneumatikársky gigant Goodyear však očakáva skorú revolúciu. Nie síce v štýle futuristických gúľ, ako to predostrel vlani, ale rozhodne má ísť o zásadný pokrok. Nehovorí pritom o vzdialenej budúcnosti, ale o rokoch 2018, najneskôr 2019, čo znamená, že tieto pneumatiky by autá používali pri približne sedemročnom generačnom cykle až do roku 2025.
„Pneumatiky sú už sto rokov najmä o materiáloch a mechanických vlastnostiach, ale teraz sa pridáva nová dimenzia – elektronika. A to je vzrušujúce,“ hovorí Herman Vereecken z Luxemburského vývojového centra spoločnosti . „Pre pneumatiky to bude znamenať najväčšiu revolúciu od ich vzniku. Elektronika je ich budúcnosť.“ Podľa Goodyearu budú pneumatiky v najbližšej dekáde disponovať senzormi, ktoré dokážu zbierať informácie nielen o samotnom plášti, napríklad o stave jeho dezénu, či teplote, ale aj o vozovke.
Tieto dáta môžu byť veľmi prospešné pre rôzne systémy vozidla. Ako príklad uvádza Goodyear informácie o rozdielnom charaktere povrchu, ktorý kopírujú počas jazdy jednotlivé pneumatiky. Môže ísť o rozdielnu priľnavosť, vlhkosť alebo nerovnosti. Vďaka nim bude môcť vozidlo lepšie upraviť účinok brzdového systému či rozdelenia výkonu v závislosti od okamžitej situácie. A keďže pneumatiky sú na rozdiel od iných senzorov, zisťujúcich podobné údaje, v priamom kontakte s cestou, môžu byť dodané pre riadiace jednotky vozidla oveľa rýchlejšie. Z toho plynú aj rýchlejšie reakcie, čo je výhoda najmä v nečakaných situáciách.
Goodyear tiež predpovedá, že pneumatiky budú mať vyšší index zaťaženia. Stojí za tým najmä rozmach hybridných, no najmä plug-in hybridných modelov, ktoré sú z dôvodu osadenia akumulátormi a dvoma pohonnými jednotkami ťažšie. Meniť sa má aj dezén – práve z dôvodu, aby pneumatiky vedeli lepšie „čítať“ cestu. A v neposlednom rade má dôjsť aj k veľkej zmene profilov. Pneumatiky blízkej budúcnosti majú byť užšie a vyššie. Väčší priemer zabezpečí vyšší komfort a užšia styčná plocha zas nižší valivý odpor. To všetko by sa však malo diať bez ústupkov v trakcii a bezpečnosti.
Okrem toho pracuje spoločnosť na pneumatikách s aktívnym premenlivým dezénom a pneumatikách schopných generovať vďaka piezoelektrickému efektu elektrickú energiu a následne ju využívať na pohon rôznych systémov. V horizonte 30 rokov však Goodyear naozaj vidí pneumatiku ako asférickú guľu. To si ale vyžiada aj zmenu konštrukcie áut.