Peugeot 308 znamenal v roku 2013 pre francúzsku automobilku veľký míľnik. Prišiel s úplne novou platformou EMP2, nižšou hmotnosťou, i-Cockpitom či novou generáciou naftových motorov BlueHDi. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Tristoosmička bola ovenčená titulom európskeho auta roka 2014 a predaje dovtedy stagnujúcej značky akcelerovali. Už vlani však začali európske registrácie Peugeotu 308 klesať, navyše pribudli noví súperi, a tak prichádza čas na prvú väčšiu modernizáciu. Niektoré informácie o nej síce už unikli, ale až teraz s nimi vyrukoval Peugeot oficiálne. Aj keď len s veľmi obmedzeným množstvom fotografií.
Zmeny zasiahli najmä priestor pod kapotou, no nechýba ani facelift. Tristoosmička sa prednou časťou viac blíži mladším súrodencom, napríklad novým dvojičkám 3008/5008 či modernizovanému Peugeotu 2008. Dostala preto novú, väčšiu masku s centrálne situovaným logom, ktoré sa sem presťahovalo z kapoty. Horizontálne lamely v nej nahradili chrómové plôšky. Úplne nový je predný nárazník s výraznými vertikálnymi hranami zasahujúcimi do reflektorov so zmenenou grafikou. Čosi podobné môžeme očakávať aj v zadnej časti, no snímky zatiaľ chýbajú. Nepoznáme ani paletu farieb karosérie či diskov kolies.
Tajomstvom ostáva aj interiér, o ktorom automobilka prezradila len toľko, že príde s vylepšeným multimediálnym rozhraním kompatibilným cez platformy Android Auto a Apple CarPlay s modernými smartfónmi. Otázkou ostáva aj to, či sa v kabíne objaví nová generácia i-Cockpitu s displejom namiesto analógových prístrojov, podobne ako v crossoveroch 3008 a 5008. To len naznačuje, že pri prvej prezentácii chcela francúzska automobilka upriamiť pozornosť najmä na techniku. Práve pod kapotou totiž prebehnú najväčšie zmeny. Stojí za nimi nová metodiky merania spotreby. Jednoducho, Peugeot potrebuje stiahnuť emisie a to nielen tie laboratórne.
Aj preto dostane benzínový 3-valec 1,2 PureTech filter pevných častíc. O ďalšie zníženie spotreby sa postará zlepšený mikrohybridný systém, ktorý vypína spaľovací motor už pri poklese rýchlosti pod 20 km/h, a nový 6-stupňový manuál. Najväčšou novinkou bude však nepochybne nový naftový agregát 1,5 BlueHDi 130 naladený na 95 kW. Neskôr sa má objaviť aj slabšia verzia BlueHDi 100 s výkonom 74 kW. Oba motory zlepšia svoje emisie aj vďaka novej katalytickej redukcii. Najvýkonnejší diesel 2,0 BlueHDi 180 (132 kW) zas dostane 8-stupňovú automatickú prevodovku Aisin, ktorá nahradí starší 6-stupňový automat.