Ale netešte sa, zatiaľ ide o detaily. Vidíme, že Karoq dostane podľa vzoru Kodiaqu horizontálne rozdelené predné svetlá. Tie hlavné sú však zaoblené zhora, teda presne naopak. Spojí ich známa škodovácka maska s centrálnym „zubom“. Na tých zadných nebude chýbať typická „céčková“ grafika. Pochopiteľne, za dizajnom Karoqu stojí Jozef Kabaň, ktorého meno už však Škoda po odchode do BMW principiálne nespomína. Postaral sa aj o interiér. A ten môžeme vidieť vôbec po prvýkrát. No opäť platí, že v detailoch.
Novinkou Karoqu bude nielen 9,2-palcový displej multimediálneho rozhrania, ale aj digitálny prístrojový štít namiesto klasických analógových ukazovateľov. Karoq bude vôbec prvým modelom Škody s touto technológiou. Po facelifte s ním však český výrobca ráta aj v Superbe. Stredová konzola je zhodná s Kodiaqom. V porovnaní s ním bude Karoq, pochopiteľne, kratší. Na dĺžku má 4 382 mm, čo je o 315 mm menej. Zato v porovnaní s Yeti podrastie o 160 mm. Na šírku mu nameriame 1 841 a na výšku 1 605 mm.
Rázvor náprav s hodnotou 2 638 mm, ktorým bude Karoq zaostávať za Kodiaqom o 153 mm, znamená, že počíta len s dvoma radmi sedadiel. Napokon stojí na kratšej platforme sesterského Seatu Ateca. I tak môžete počítať s veľkorysým batožinovým priestorom. Pod zadným vekom odvezie Karoq minimálne 521 litrov, čo je o 106 viac, ak ho porovnáme s odchádzajúcim Yeti. Poznáme aj približnú ponuku motorov, keďže tá bude takmer zhodná s Atecou. Teda až na najväčšiu novinku – 4-valec 1,5 TSI Evo, ktorý má pod kapotou Karoqu opäť premiéru.
Základom je však 3-valec 1,0 TSI (85 kW), až nad ním bude stáť spomínaná novinka naladená na 110 kW. A potom sú tu tri dieselové alternatívy – 4-valce 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW, 140 kW). Kým najvýkonnejší diesel bude sériovo spárovaný so 7-stupňovou prevodovkou DSG a s pohonom 4×4, vo verziách 2,0 TDI (110 kW) a 1,5 TSI si za štvorkolku aj automat zákazníci priplatia. Najslabšie motory 1,0 TSI a 1,6 TDI ponúknu výhradne predný náhon, zato opäť s možnosťou voľby automatu. Inak je štandardom 6-stupňový manuál.
Porovnanie rozmerov – Karoq vs. Yeti
Model | Karoq | Yeti | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 382 | 4 222 | +160 |
Šírka (mm) | 1 841 | 1 793 | +48 |
Výška (mm) | 1 605 | 1 691 | –86 |
Rázvor náprav (mm) | 2 683/2 630 (4×4) | 2 578 | +60 (+52) |
Svetlá výška (mm) | 183 | 180 | +3 |
Objem kufra (mm) | 521 | 415 | + 106 |
Porovnanie rozmerov – Karoq vs. Kodiaq
Model | Karoq | Kodiaq | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 382 | 4 697 | –315 |
Šírka (mm) | 1 841 | 1 882 | –39 |
Výška (mm) | 1 606 | 1 676 | –71 |
Rázvor náprav (mm) | 2 638/2 630 (4×4) | 2 791 | –153 (-161) |
Svetlá výška (mm) | 183 | 194 | –11 |
Objem kufra (mm) | 521 | 720 (5 miest) | –1 990 |
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW) | 85 | 110 | 85 | 110 | 140 |
Max. krút. moment(Nm) | 200 | 250 | 250 | 340 | 400 |
0 – 100 km/h (s) | 10,6 | 8,4 | 10,7 | 8,9 | 7,8 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 | 5,1 | 4,5 | 4,4 | 5,3 |
Prevodovka | 6M/7DSG | 6M/7DSG | 6M/7DSG | 6M/7DSG | DSG |
Pohon | 4×2 | 4×2/4×4 | 4×2 | 4×2/4×4 | 4×4 |