Mini Countryman S E ALL4: Prvý Plug-in Hybrid Mini má aj štvorkolku

Nový Countryman plug-in hybrid dostal elektromotor aj pohon 4x4. V čisto elektrickom režime zvládne 40 km. Spotrebovať má len 2,1 litra benzínu na 100 km. Dobrou správou je elektrická štvorkolka.

15.05.2017 06:00
debata
Prvé hybridné Mini vychádza z nového... Foto: Mini
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017 Prvé hybridné Mini vychádza z nového Countrymanu. Spoznáte ho podľa špecifických žltých emblémov na blatníkoch.
Mini už s elektrifikáciou koketovalo. No len v podobe elektrického Mini E z roku 2008, z ktorého vyrobilo 600 testovacích exemplárov. Tie následne využívali vybraní zákazníci, aby mal koncern BMW dostatok reálnych dát o prevádzke. Nakoniec ich použil pri vývoji karbónového elektromobilu BMW i3. Na Mini prišiel rad až teraz. Nie síce na čistý elektromobil, ale na prvý plug-in hybrid v jeho histórii. Tejto úlohy sa zhostilo najväčšie Mini všetkých čias, nový Conuntryman, ktorý absolvoval svetovú premiéru len nedávno v Ženeve.
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017
+32Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017

Po techniku nemuselo ísť Mini ďaleko. Countryman stojí totiž na platforme UKL spoločnej s BMW, takže plug-in hybridné Mini S E ALL4 vychádza z už dobre známeho BMW 225×e Active Tourer. To je dobrá správa, pretože jeho pohonná sústava má elektromotor umiestnený na zadnej náprave. Pre hybridné SUV Mini Countryman to znamená zachovanie štvorkolky ALL4, aj keď len elektrickej. V hlavnej úlohe sa totiž predstavuje preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 220 Nm, ktorý poháňa predné kolesá cez 6-stupňovú automatickú prevodovku.

Hybridný Countryman nie je žiadnou brzdou v... Foto: Mini
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017 Hybridný Countryman nie je žiadnou brzdou v premávke. Funkcia Boost mu umožňuje zrýchľovať na stovku za 6,9 sekundy. Spotrebovať má pritom len 2,1 litra benzínu na 100 km.

Zadný elektromotor pridáva ďalších 65 kW a krútiaci moment 165 Nm. Maximálny výstup celej sústavy naladilo Mini na 165 kW a 385 Nm. To je dosť na to, aby nový plug-in hybrid akceleroval na stovku za 6,9 sekundy. Spotrebovať má pritom len zázračných 2,1 litra benzínu. Pochopiteľne, stoja za tým li-ion akumulátory s kapacitou 7,6 kWh umiestnené pred elektromotorom v priestore pod zadnými sedadlami. Skladajú sa z piatich modulov po 16 článkov. Tie zabezpečia čisto elektrický dojazd do vzdialenosti približne 40 km. Na denné dochádzanie do práce by to malo stačiť. S nabíjačkou BMW Wall Box nabijete batérie za 2,15 hodiny, z bežnej siete potrebujete o hodinu viac.

Emblém zásuvky nechýba ani na zadnom veku. Foto: Mini
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017 Emblém zásuvky nechýba ani na zadnom veku.

Spoluprácu spaľovacej jednotky a elektromotora optimalizuje riadiaca jednotka Dynamic Stability Select, podobná tomu, ktorú používa superšport BMW i8. Len v jeho prípade sú motory umiestnené v opačnej konfigurácii. Elektromotor alebo spaľovací motor sa zapájajú do činnosti podľa okamžitých trakčných potrieb. Vodič môže voliť tri hybridné režimy pomocou ovládača eDrive. V základnom móde Auto eDrive poháňa Mini S E ALL4 po vyčerpaní energie batérií najmä benzínová pohonná jednotka, pričom elektromotor asistuje do rýchlosti 80 km/h. V režime Max eDrive sa Mini S E ALL4 mení na čistý elektromobil zvládajúci maximálnu rýchlosť 125 km/h.

Interiér pripomína ekologickú povahu... Foto: Mini
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017 Interiér pripomína ekologickú povahu Countrymanu S E ALL4 pomocou žltých detailov, ale aj špecifickou grafikou prístrojov a rozhrania iDrive.

V móde Save Battery je, naopak, Mini S E ALL4 benzínovou predokolkou. Energiu v batériách si tak môžete ponechať na čas, keď ju budete chcieť využiť, napríklad pri vjazde do centier miest, alebo batérie dokonca pred vjazdom dobiť pomocou benzínového 3-valca. S plug-in hybridným pohonom spolupracuje navigácia, pomocou ktorej sa do riadiacej jednotky hybridného systému dostávajú užitočné dáta o profile trasy. O to lepšie dokáže narábať s energiou batérií a rekuperáciou. Daňou za hybridný pohon je menšia palivová nádrž s objemom len 36 litrov a o čosi menší batožinový priestor.

Pluginhybridná technika vychádza zo sústavy BMW... Foto: Mini
Mini Countryman S E ALL4 Plug-in Hybrid - 2017 Pluginhybridná technika vychádza zo sústavy BMW 225xe Active Tourer. To znamená 3-valec 1,5 Twin Power Turbo poháňajúci predné kolesá a elektromotor na zadnej náprave. Spoločný výkon je 165 kW.

Interiér pripomína ekologický charakter Countrymanu špecifickou grafikou prístrojov. Otáčkomer nahradil ukazovateľ výkonu a rekuperácie. Štartovacie tlačidlo je v žltej farbe. Prispôsobená bola ja grafika rozhrania iDrive so 6,5 alebo 8,8-palcovým dotykovým displejom, ktorý zobrazuje okamžitý priebeh energetických tokov a vyhodnocuje podrobne spotrebu paliva. Štandardom je aj volič jazdných režimov Mini Driving Modes, ktorý umožňuje nastaviť vozidlo nezávisle od zvolených hybridných módov do športového alebo ekonomického režimu.

Navonok rozpoznáte pluginhybridný Countryman podľa žltých emblémov, ale najmä podľa krytu nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku. Ceny začínajú na 36 950 eurách. V porovnaní s naftovým Countrymanom SD ALL4 je teda plug-in hybrid drahší až o 1 400 eur. Na trh by sa mala novinka dostať už v priebehu leta.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mini #plug-in hybrid #Mini Countryman #Mini Countramn SE ALL4
Články podľa značiek