
Po techniku nemuselo ísť Mini ďaleko. Countryman stojí totiž na platforme UKL spoločnej s BMW, takže plug-in hybridné Mini S E ALL4 vychádza z už dobre známeho BMW 225×e Active Tourer. To je dobrá správa, pretože jeho pohonná sústava má elektromotor umiestnený na zadnej náprave. Pre hybridné SUV Mini Countryman to znamená zachovanie štvorkolky ALL4, aj keď len elektrickej. V hlavnej úlohe sa totiž predstavuje preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 220 Nm, ktorý poháňa predné kolesá cez 6-stupňovú automatickú prevodovku.

Zadný elektromotor pridáva ďalších 65 kW a krútiaci moment 165 Nm. Maximálny výstup celej sústavy naladilo Mini na 165 kW a 385 Nm. To je dosť na to, aby nový plug-in hybrid akceleroval na stovku za 6,9 sekundy. Spotrebovať má pritom len zázračných 2,1 litra benzínu. Pochopiteľne, stoja za tým li-ion akumulátory s kapacitou 7,6 kWh umiestnené pred elektromotorom v priestore pod zadnými sedadlami. Skladajú sa z piatich modulov po 16 článkov. Tie zabezpečia čisto elektrický dojazd do vzdialenosti približne 40 km. Na denné dochádzanie do práce by to malo stačiť. S nabíjačkou BMW Wall Box nabijete batérie za 2,15 hodiny, z bežnej siete potrebujete o hodinu viac.

Spoluprácu spaľovacej jednotky a elektromotora optimalizuje riadiaca jednotka Dynamic Stability Select, podobná tomu, ktorú používa superšport BMW i8. Len v jeho prípade sú motory umiestnené v opačnej konfigurácii. Elektromotor alebo spaľovací motor sa zapájajú do činnosti podľa okamžitých trakčných potrieb. Vodič môže voliť tri hybridné režimy pomocou ovládača eDrive. V základnom móde Auto eDrive poháňa Mini S E ALL4 po vyčerpaní energie batérií najmä benzínová pohonná jednotka, pričom elektromotor asistuje do rýchlosti 80 km/h. V režime Max eDrive sa Mini S E ALL4 mení na čistý elektromobil zvládajúci maximálnu rýchlosť 125 km/h.

V móde Save Battery je, naopak, Mini S E ALL4 benzínovou predokolkou. Energiu v batériách si tak môžete ponechať na čas, keď ju budete chcieť využiť, napríklad pri vjazde do centier miest, alebo batérie dokonca pred vjazdom dobiť pomocou benzínového 3-valca. S plug-in hybridným pohonom spolupracuje navigácia, pomocou ktorej sa do riadiacej jednotky hybridného systému dostávajú užitočné dáta o profile trasy. O to lepšie dokáže narábať s energiou batérií a rekuperáciou. Daňou za hybridný pohon je menšia palivová nádrž s objemom len 36 litrov a o čosi menší batožinový priestor.

Interiér pripomína ekologický charakter Countrymanu špecifickou grafikou prístrojov. Otáčkomer nahradil ukazovateľ výkonu a rekuperácie. Štartovacie tlačidlo je v žltej farbe. Prispôsobená bola ja grafika rozhrania iDrive so 6,5 alebo 8,8-palcovým dotykovým displejom, ktorý zobrazuje okamžitý priebeh energetických tokov a vyhodnocuje podrobne spotrebu paliva. Štandardom je aj volič jazdných režimov Mini Driving Modes, ktorý umožňuje nastaviť vozidlo nezávisle od zvolených hybridných módov do športového alebo ekonomického režimu.
Navonok rozpoznáte pluginhybridný Countryman podľa žltých emblémov, ale najmä podľa krytu nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku. Ceny začínajú na 36 950 eurách. V porovnaní s naftovým Countrymanom SD ALL4 je teda plug-in hybrid drahší až o 1 400 eur. Na trh by sa mala novinka dostať už v priebehu leta.