Renault Mégane RS: Premiéra už na GP v Monaku

Dlho očakávaný klenot z dielne divízie Renault Sport, nový Mégane R. S. predstaví francúzska automobilka skôr, ako sa plánovalo. Ešte pred výstavným debutom vo Frankfurte nad Mohanom stihne premiéru na Veľkej cene v Monaku. Pre jeden z najlepších hothatchov sveta je to príhodné miesto.

25.05.2017 16:00
debata
Testovacie prototypy už dávno krúžia po... Foto: Renault
Renault Mégane RS - 2017 Testovacie prototypy už dávno krúžia po okruhoch. Práve z jedného z nich pochádza táto oficiálna snímka najrýchlejšieho Mégane. Zatiaľ v „maskáčoch“.

Nová generácia Renaultu Mégane je na trhu už takmer dva roky. Priaznivci ostrého R.S. sa však museli vyzbrojiť poriadnou dávkou trpezlivosti. Predošlá generácia hothatchu vydržala totiž popri novej generácii ešte nejaký ten čas na linkách. Renault sa s príchodom top verzie jednoducho neponáhľal. A malo to zrejme svoj dôvod. Súvisí to pravdepodobne s čakaním na reinkarnované kupé Alpine A110, z ktorého by si mohol nový Mégane R.S. požičať to najdôležitejšie – motor.

Je pravdepodobné, že pod kapotou ostrého Mégane... Foto: Alpine
Alpine A110 - 2017 Je pravdepodobné, že pod kapotou ostrého Mégane bude pracovať tento 4-valec 1,8 TCe z kupé Alpine A110.

Ako to bude v skutočnosti, dozvieme sa už tento týždeň v Monaku. Páve na tamojšej GP predstaví totiž Renault Sport Mégane R.S. A ako sa patrí, v typickej žlto-čiernej kombinácii. Absolvuje dokonca niekoľko kôl pred divákmi Veľkej ceny. Za volantom nebude sedieť nik iný ako Nico Hülkenberg. Francúzi však o novinke stále nič bližšie neprezradili. Len to, že nové R.S. bude mať skôr decentný ako výstredný vzhľad. Ale to môžu vyriešiť ďalšie verzie Trophy. V rovine špekulácií je aj technika.

S najväčšou pravdepodobnosťou bude srdcom tejto predokolky, ktorá sa nepochybne pokúsi získať opäť titul najrýchlejšieho hothatchu na okruhu Nürburgring, nový 4-valec s objemom 1,8 litra, ktorý sa len nedávno predstavil v kupé Alpine A110. V službách hliníkovej strely z Dieppe má 185 kW, pre Mégane to môže byť o čosi menej. Šušká sa však aj o dvojlitri. Počítať tiež môžeme s dvojspojkovou prevodovkou 7-DCT a riadenou zadnou nápravou, ktorá bola doteraz výsadou verzie GT. Vylúčený vraj nie je ani manuál.

Viac sa dozvieme už o pár dní. No iste nie všetko. Hlavnú porciu informácií si nechá Renault na septembrovú motoršou vo Frankfurte nad Mohanom. Napokon, príchod na trh je plánovaný najskôr koncom tohto roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane RS #Renault Mégane #Renault Mégane R.S.
Články podľa značiek