Peugeot 308: Vynovený bestseller odhalil všetko. Aj motor 1,5 BlueHDi

Peugeot modernizuje po štyroch rokoch hatchback aj kombi 308. Prinášajú bezpečnostné technológie z nových crossoverov a k tomu motory so spotrebou nižšou až o 7 %. Benzínový 3-valec 1,2 PureTech má filter pevných častíc a diesel 1,5 BlueHDi výkon dvojlitra.

06.06.2017 06:00
debata
Peugeot 308 si požičal viac z dizajnu nového... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Peugeot 308 si požičal viac z dizajnu nového crossoveru 3008. Aj preto má väčšiu masku s centrálne situovaným logom. Úplne nový je aj nárazník. Všetky verzie dostali denné LED svetlá.

Druhá generácia Peugeot 308 znamenala pre francúzsku značku obrovský zlom. Nový dizajn, nová ľahká platforma, full-LED svetlá, i-Cockpit či nová generácia motorov PureTech a BlueHDi vyniesli tomuto modelu zaslúžene titul Európskeho auta roka 2014. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Registrácie Peugeotov vyleteli razom nahor. Za štyri roky sa pre tristoosmičku rozhodlo viac ako 760 000 zákazníkov. Lenže na svete sú noví konkurenti – vynovený Golf, úplne nová Astra, Renault Méhgane či Honda Civic. A tak prichádza „francúzsky lev“ s prvou výraznou modernizáciou. Tá sa inšpirovala crossovermi 3008 a 5008 – tak po stránke dizajnu, ako aj technológiami.

Peugeot 308 - 2017
Peugeot 308 - 2017
+26Peugeot 308 - 2017

Vidieť to už na tvare prednej masky s centrálne situovaným logom, ktoré sa sem presťahovalo z kapoty. Horizontálne lamely v nej nahradili chrómové plôšky. Úplne nový je predný nárazník s výraznými vertikálnymi hranami zasahujúcimi do reflektorov so zmenenou grafikou. Denné LED svetlá sú teraz súčasťou všetkých verzií. Full-LED reflektory ostali výsadou najvyšších úrovní GT Line, GT a GTi. Nový nárazník a svetlá nájdeme aj vzadu. Hatchback navyše pridáva matné pozadie svetiel, ktoré ešte viac zvýrazňuje typickú grafiku troch pazúrov.

Inovácia sa týka aj verzie kombi 308 SW. Vzadu... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Inovácia sa týka aj verzie kombi 308 SW. Vzadu nájdeme opäť nový nárazník.

Povinnú jazdu uzatvára vynovená ponuka diskov kolies – od 16-palcových Zyrcon a Jade až po príplatkové osemnástky s dizajnom Shaphir Black. Paleta farieb zahŕňa 10 odtieňov vrátane béžovej Beige Pyrite, ktorá nahrádza Gris Aluminium. Ostré GT sa môže tešiť z dvojfarebnej kombinácie Coupe Franche (Blue Magnetic/Perla Noir). Nové farebné koncepty nájdeme aj v interiéri. Verzia Active má odteraz v základe čalúnenie Meco Mistral a verzia Allure poťah Oxford. Pocit kvality majú zvýšiť nové povrchové materiály.

Interiér počíta naďalej s i-Cockpitom. Pridáva... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Interiér počíta naďalej s i-Cockpitom. Pridáva však novšie multimediálne rozhranie s kapacitným displejom a novými funkciami.

Inak sa v interiéri z hľadiska dizajnu veľa nezmenilo. Peugeot 308 naďalej využíva i-Cockpit so zvýšeným prístrojovým panelom a malým volantom. Novinkou je multimediálne rozhranie s kapacitným displejom a novými funkciami. Konektivitu so smartfónmi zlepšili funkcie Mirror Screen, Android Auto a Apple CarPlay. Vyššie úrovne umožňujú využívať služby navigácie TomTom Traffic s hlasovým ovládaním. Zreteľný je aj posun v asistenčných systémoch.

Najväčšou novinkou pod kapotou je naftový... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Najväčšou novinkou pod kapotou je naftový 4-valec 1,5 BlueHDI 130 (96 kW), pri ktorom si nechal Peugeot zaregistrovať až 200 patentov.

Peugeot 308 môže odteraz počítať s autonómnymi brzdami s detekciou chodcov, varovaním pred opustením jazdného prúdu, udržiavaním v jazdnom prúde, detekciou únavy vodiča a slepého uhla zrkadiel, automatickým prepínaním diaľkových svetiel aj vylepšeným adaptívnym tempomatom. Parkovací asistent zvláda priečne aj pozdĺžne manévre a orientáciu zlepšuje 360-stupňovým zobrazením okolia pomocou kamier. Najviac zmien sa však odohralo pod kapotou, kde sa Peugeot rozhodol splniť s predstihom emisnú normu Euro6.c, platnú od septembra 2017.

Verzia 2,0 BliueHDi 180 pre 308 GT môže byť... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Verzia 2,0 BliueHDi 180 pre 308 GT môže byť vybavená 8-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin s elektronickým voličom.

Peugeot sa navyše zaviazal, že povolené 2,1-násobné prekročenie NOx v reálnej premávke zredukuje na maximálne 1,5-násobok. Pomôže mu vynovený benzínový 3-valec 1,2 PureTech 130 (96 kW), ktorý dostal vstrekovanie paliva pod tlakom 250 barov, po prvýkrát filter pevných častíc, mimochodom z naftových motorov BlueHDi, a nový systém riadenia teploty výfuku. Výsledkom sú nielen nižšie emisie, ale aj o 4 % nižšia spotreba paliva. Pomáhať mu bude nová 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá má rovnaké rozmery ako straší 5-stupňový manuál.

Na vrchol sa postaví opäť ostrá verzia GTi s... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2017 Na vrchol sa postaví opäť ostrá verzia GTi s 19-palcovými diskami a príplatkovým 2-farebným lakovaním karosérie.

Absolútnu premiéru v rámci koncernu PSA absolvuje pod kapotou diesel 1,5 BlueHDi 130. Napriek menšiemu objemu ako starší motor 1,6 BlueHDi má výkon zvýšený z 88 na 96 kW a pritom je až o 6 % úspornejší. Peugeot si počas jeho vývoja nechal zaregistrovať až 200 patentov. K novým technológiám tohto 16-ventilového 4-valca patrí patentovaný proces spaľovania odvodený od vytrvalostných špeciálov z 24 hodín LeManche. Systém úpravy spalín je kompaktnejší a obsahuje katalytickú redukciu s prísadou AdBlue. Tá sa dopĺňa v hrdle schovanom pod novým obdĺžnikovým krytom veka nádrže.

Ďalšia technologická novinka je spojená s motorom 2,0 BlueHDi 180 (132 kW) pre verziu 308 GT. Je ňou 8-stupňová automatická prevodovka vyvinutá s japonskou spoločnosťou Aisin. Pritom je o 2 kg ľahšia ako jej 6-stupňová predchodkyňa. Spotrebu paliva zredukuje o sedem percent, to aj vďaka štart-stop systému, ktorý vypína motor už pri poklese rýchlosti pod 20 km/h. Peugeot sľubuje vysoký komfort radenia, keďže prevodovka využíva klasický hydrodynamický menič a elektronický volič ovládania, známy už z Peugeotu 3008.

Samostatnou kapitolou je ostrý Peugeot 308 GTi s „nadupaným“ 4-valcom 1,6 THP 280, z ktorého technici vyžmýkali 199 kW. Vďaka nemu, 6-stupňovému manuálu a samosvornému diferenciálu Torsen zrýchľuje tento o 11 mm znížený francúzsky hot-hatch na stovku za rovných šesť sekúnd a kilometer s pevným štartom má za sebou za 25,3 sekundy. Spoznáte ho pomocou 19-palcových diskov Carbone obutých pneumatikami Michelin Pilot Super Sport či červeným strmeňom bŕzd. Interiér je vyšperkovaný anatomickými sedadlami, špecifickým volantom či odlišnou grafikou prístrojov.

Vynovený Peugeot 308 bude naďalej schádzať z výrobných liniek závodu koncernu PSA vo francúzskom Sochaux. Svetovú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Kým nový agregát 1,5 BlueHDi 130 bude k dispozícii od spustenia predaja, na preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech 130 s filtrom pevných častíc si budeme musieť počkať do záveru roka 2017.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 308 #Peugeot 308 SW #Peugeot 308 GTI
Články podľa značiek