Tak ako po minulé tri roky sa učni Stredného odborného učilišťa Škoda Auto v Mladej Boleslavi pustili aj v tom súčasnom do projektu študentského auta. Lepšie zázemie ako samotnú automobilku mať ani nemohli. A túto príležitosť využili do bodky. O koncepte Škoda Element sme vás síce už informovali, no až teraz vypustila Škoda do sveta podrobné informácie a kompletnú fotogalériu. Práce sa začali už na jeseň 2016. Téma pritom pochádza z histórie. V sedemdesiatych rokoch sa totiž Škoda pohrávala s myšlienkou výroby plážovej buginy, pravdepodobne na export, ktorý bol v tom čase cenným zdrojom valút. Tak vznikla Škoda Buggy 736. Ostala ale len v štádiu niekoľkých prototypov.
Tím 22 študentov, v ktorom nájdeme aj štyri dievčatá, sa však rozhodol oprášiť dávno zabudnutú kapitolu minulosti. Tak vznikla novodobá plážová bugina s logom Škody. Na začiatku bolo 66 skíc „tuningu, z ktorých skončil víťazne návrh vychádzajúci z malej Škody Citigo. Študenti venovali projektu Element celkovo 1 500 hodín. A Citigo prerobili doslova od základu. Prišlo o dvere, strechu aj zadné sedadlá. V zadnej časti vytvorili študenti praktický batožinový priestor. To si vyžiadalo veľa klampiarskej práce, pretože bolo nevyhnutné vyrobiť nové diely karosérie vrátane zadného veka.
Nové sú aj zvýšené prahy, ktoré zabezpečujú potrebnú tuhosť karosérie bez strešných nosníkov. Originálnym nápadom je použitie veľkého solárneho panela, ktorý zásobuje elektrickou energiou výkonnú audiosústavu s výkonom 400 W ukrytú aj s výklopnou veľkoplošnou obrazovkou práve v kufri. Prepracované sú tiež zadné diódové svetlá. Na pláži a mimo asfaltu zas pomôže svetlá výška zväčšená o 60 mm či väčšie, 16-palcové, disky kolies obuté relatívne širokými pneumatikami Bridgestone s profilom 205/55 ZR 16. Študenti to celé zabalili do žiarivého zelenožltého laku ozdobeného čiernymi pásmi.
Príbuzný farebný koncept sa prenáša aj do interiéru, ktorý si požičal dve anatomické sedadlá čalúnené Alcantarou priamo zo Škody Octavia RS. No najväčšou bombou je elektrický pohon. To preto, že Citigo sa v takejto podobe nevyrába. Študenti museli preto implantovať do buginy pohon sesterského Volkswagenu e-Up! Identická platforma to umožňuje. Predné kolesá Elementu roztáča elektromotor s výkonom 60 kW. Ten berie potrebnú energiu z li-ion akumulátorov uložených v zadnej časti. Kapacita 18,7 kWh by mala stačiť na pohodových 160 km jazdy. Nabíjanie trvá asi šesť hodín. Presné prevádzkové parametre však Škoda nezverejnila.