Opel v súčasnosti prechádza zmenou koncernovej príslušnosti. Po niekoľkoročnom pôsobení pod americkým zoskupením General Motors prechádza k francúzskemu PSA Peugeot-Citroën. Dôvod na oboch stranách je jasný, a to zracionalizovať náklady výroby a hlbšie preniknúť na kľúčové európske trhy.

Je preto pochopiteľné, že nové modely s bleskom v logu patria do kategórie crossoverov a SUV, keďže práve tie sú momentálne najperspektívnejšie. Rozdelenie úloh v rámci nového koncernu je jednoznačné. Peugeot bude dodávať podvozky a motory, no použitá elektronika a interiér si zachovajú všetky rysy Opelu.

Dôkazom toho je aj nový Grandland X postavený na rovnakej platforme ako Peugeot 3008. Spočiatku bude dostupný len s benzínovým motorom 1,2 Turbo s výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 230 Nm a s naftovým agregátom 1,6 Diesel s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Obe možnosti bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Na jeseň roku 2018 pribudnú do ponuky aj silnejšie pohonné jednotky, no nateraz nám zástupcovia automobilky nevedeli povedať nič konkrétnejšie. Dôvodom je stále prebiehajúci vývoj, ktorý sa ukončí až výstavnou premiérou na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Na slovenský trh sa Grandland X dostane na prelome októbra a novembra, keď už budú známe aj ceny.
V rámci statickej predpremiéry v bratislavskom Vodárenskom múzeu sme si mohli detailne prezrieť exteriér aj interiér Grandlandu X. Oproti menšiemu Crosslandu X poskytuje podstatne viac miesta na zadných sedadlách. Palubná doska je elegantná a zároveň praktická, tak ako je pre modely Opel typické.
Predná maska s dennými LED svetlami v tvare bumerangu jasne prezrádza príslušnosť k dizajnovému jazyku značky. V rámci príplatkovej výbavy budú na výber aj prvky, ktoré nie sú pre danú triedu samozrejmosťou, a to vyhrievanie zadných sedadiel, ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR, otváranie a zatváranie dverí kufra pohybom nohy, AFL LED hlavné svetlomety a všestranný asistenčný systém OnStar.