Opel Insignia GSi: K návratu legendy stačí 4-valec

Po dlhých rokoch oprašuje Opel označenie GSi. Niesť ho bude nová Insignia. V porovnaní s OPC však prišla o dva valce a 40 kW. I tak je rýchlejšia.

21.07.2017 06:00
debata
Insignia GSi má jasne športový „look“. Stará sa... Foto: Opel
Opel Insignia GSi - 2017 Insignia GSi má jasne športový „look“. Stará sa o to predný nárazník so zväčšenými chrómovými otvormi aj 20-palcové disky kolies ukrývajúce červené strmene bŕzd Brembo.

Tak toto asi nik nečakal. Opel vytiahol zo zásuvky legendárne označenie GSi, ktoré stvoril v roku 1984 pri Mante GSi a neskôr ho „nalepil“ aj na Kadett, Astru a Corsu. Lenže to je už dávno minulosťou. Takmer pred dvoma dekádami nahradili totiž „géeesíčka“ výkonné modely divízie Opel Performance Center, teda OPC. Teraz však v Russelsheime usúdili, že prišiel čas na reinkarnáciu. Dôvodom je nová Insignia. Tá totiž prichádza v športovej verzii, ktorá síce výkonom nemôže konkurovať Insignii OPC, ale všetkým ostatným áno.

Máme tu teda Insigniu GSi, ktorá používa namiesto starého preplňovaného 6-valca 2,8 V6 bi-turbo dvojlitrový 4-valec s výkonom 191 kW a krútiacim momentom 400 Nm. To je o 40 kW a o 35 Nm menej, ako mala Insignia OPC. Lenže výkon nie je všetko. Zníženie hmotnosti o 160 kg, menšia nedotáčavosť, 8-stupňový automat a sériový pohon 4×4 s dvojicou lamelových spojok nahrádzajúcich zadný diferenciál, ktoré dokážu rozdeľovať hnací moment medzi kolesá, urobili svoje. Insignia GSi je v konečnom dôsledku rýchlejšia a obratnejšia ako 6-valcové OPC.

Interiér dostal športový sploštený volant aj... Foto: Opel
Opel Insignia GSi - 2017 Interiér dostal športový sploštený volant aj kožené anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv.

Opel to dokázal na referenčnom okruhu Nürburgring, kde Insignia GSi zajazdila rýchlejšie kolo ako jej predchodkyňa. Takže tu problém nie je. Otvára sa však otázka, čím je GSi výnimočné, keď tú istú pohonnú jednotku môžu zákazníci voliť aj v prípade štandardnej Insignie v úrovni vybavenia Dynamic. Odpoveď je jednoduchá. GSi dostalo športový exteriérový tuning, prepracovaný interiér akcentujúci dynamické vlastnosti, a najmä odlišne vyladený podvozok. Kratšie pružiny znížili svetlú výšku o 10 mm a adaptívne tlmiče FlexRide zmenšili náklony v zákrutách. Riadenie má lepšiu odozvu a ostrejší prevod.

Posilnená bola aj brzdová sústava, o ktorú sa postaralo Brembo. Kotúče majú priemer 345 mm. S asfaltom spájajú GSi nízkoprofilové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, obuté na 20-palcových diskoch kolies. To všetko robí Insigniu GSi agilnejšou v porovnaní s bežným Grand Sportom. Navyše majú vodiči možnosť voliť niekoľko jazdných režimov – od Standard, Tour a Sport až po špecifický mód Competition, ktorý sa aktivuje stlačením tlačidla ESP. Potom sa GSi mení na okruhový špeciál so športovým nastavením motora, prevodovky, podvozka, riadenia, trakčných systémov aj pohonu 4×4.

Vzadu je neprehliadnuteľný zväčšený spojler a... Foto: Opel
Opel Insignia GSi - 2017 Vzadu je neprehliadnuteľný zväčšený spojler a dvojica koncoviek výfukov.

Ak ani to nestačí, po dvojnásobnom stlačení je možné ESP úplne vypnúť a prevodovke zadávať povely krídelkami na stĺpiku riadenia. A keď sme už v interiéri, spomeňme, že GSi sa môže pochváliť anatomickými koženými sedadlami s integrovanými opierkami hláv a emblémom GSi, špecifickým splošteným volantom, hliníkovými pedálmi, čiernym čalúnením stropu aj odlišnou grafikou prístrojov vrátane rozhrania IntelliLink. Bohatšia bude aj výbava. V sérii nájdeme napríklad ventilované a elektricky nastaviteľné sedadlá.

Exteriér doplnil aerodynamický paket vrátane nárazníka s väčšími chrómom lemovanými sacími otvormi a zväčšeným zadným spojlerom. Zadný nárazník zdobia dve koncovky výfukov a difúzor. V diskoch kolies zas žiaria červené strmene bŕzd. Bohužiaľ, presné dynamické parametre Opel zatiaľ nezverejnil. A neodpovedal ani na otázku, či je Insignia GSI hrobárom verzie OPC. V časoch honu na emisie by to nebolo prekvapivé. Že sa chystá aj niečo silnejšie však nie napriek tomu celkom vylúčené. Už dlhšiu dobu sa šušká, že pod označením Holden Commodore a Buick Regal môže Insignia počítať s motorom 3,6 V6 s výkonom 230 kW.

Svetovú premiéru bude mať GSi v septembri vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja sa má dostať krátko nato.

Opel Insignia GSi - 2017
Opel Insignia GSi - 2017
+5Opel Insignia GSi - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Opel Insignia #Opel Insignia Grand Sport #Opel Insignia GSi
Články podľa značiek