Mercedes-Benz S 63 AMG: Najrýchlejšie esko dá stovku za 3,5 sekundy!

Po facelifte triedy S prichádza na rad modernizácia špičkových verzií z Affalterbachu. Nový motor V8 a 9-stupňový automat robia z S 63 AMG najrýchlejšie esko všetkých čias. Menší zdvihový objem neprekáža. Naopak. Stojí za nižšou spotrebou.

26.07.2017 06:00
debata (3)
Nové S AMG naznačuje svoj dynamický potenciál... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Nové S AMG naznačuje svoj dynamický potenciál zväčšenými sacími otvormi v nárazníkoch, ale aj špecifickou maskou s dvojitými horizontálnymi lamelami.

Len nedávno uviedol Mercedes-Benz na trh modernizovanú vlajkovú loď triedy S. Tá podstúpila dizajnové retuše, dostala nové funkcie autonómneho riadenia, benzínový 6-valec s filtrom pevných častíc či systém Energizing, ktorý prepája funkcie klimatizácie, aromatizácie, ventilovania, kúrenia a masážnych sedadiel s interiérovým osvetlením a dokonca hudbou v šiestich prednastavených módoch. To najlepšie si ale nechali v Stuttgarte na koniec. Teda vlastne v Affalterbachu, kde sídli divízia AMG. Tá popracovala na oboch verziách ostrého eska, teda S 63 AMG a 12-valcobvého S 65 AMG.

Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017
+43Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017

Najväčšie zmeny sa týkajú verzie S 63 AMG, ktorá dostala prakticky úplne novú hnaciu sústavu. Starý motor V8 Biturbo s objemom 5,5 litra nahradil menší štvorlitrový agregát, známy z kupé AMG. Straty výkonu sa ale obávať nemusíte. Stal sa presný opak. Motorári „vyžmýkali“ z menšieho objemu až 450 kW, čo znamená nárast o 20 kW, pričom krútiaci moment 900 Nm ostal bez poškvrny. Navyše motor spolupracuje s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahradila starší 7-stupňový automat. To znamená vyššiu efektivitu.

Z profilu zaujmú 19- alebo až 20-palcové disky... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Z profilu zaujmú 19- alebo až 20-palcové disky kolies s centrálnou maticou.

Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Matic +, takže s prenosom výkonu na asfalt nemá ostrá trieda S najmenšie problémy. Výsledkom je „brutálna“ akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo robí z tohto modelu vôbec najrýchlejšie esko všetkých čias. Dokonca rýchlejšie ako S 65 AMG, ktorého 12-valec s objemom 6,5 litra dáva o 13 kW viac, teda 463 kW, a navyše ponúka o 100 Nm vyšší krútiaci moment – rovných 1 000 Nm. Je však ťažšie, spolupracuje so staršou 7-stupňovou prevodovkou a výkon posiela len k zadným kolesám. Takže napriek vyššej cene a pozícii na vrchole hierarchie AMG, potrebuje v tej istej disciplíne o osem desatín sekundy viac.

Vzadu nechýba difúzor a štvorica koncoviek... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Vzadu nechýba difúzor a štvorica koncoviek výfukov. Aktívne klapky menia akustiku motora.

V maximálke sú si obe verzie rovné. Bez obmedzovača zvládnu neuveriteľných 300 km/h. Emócie zvyšuje aktívne výfukové potrubie s klapkami, ktoré zabezpečuje sýtejší zvuk v režime Sport. Menší motor V8 si pritom vystačí s menšou porciou paliva. Aj vďaka vypínaniu štyroch valcov pri nízkom zaťažení spotrebuje priemerne len 8,9 litra benzínu, čo je o rovné tri litre menej. Obe verzie sa líšia aj podvozkom. Kým S 63 AMG vychádza z pneumatického zavesenia Airmatic, S 65 dostalo do vienka drahší systém Magic Body Control, ktorý sleduje povrch vozovky kamerou a na základe získaných údajov mení reakcie tlmičov. Navyše nakláňa karosériu do zákrut v uhle maximálne 2,6 stupňa.

Interiér má celkom nový sploštený volant,... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Interiér má celkom nový sploštený volant, kožené športové sedadlá či karbónové dekorácie. Športovej povahe bola prispôsobená aj grafika virtuálneho prístrojového panela.

O deceleráciu sa stará brzdová sústava s karbón keramickými brzdami s priemerom 390 mm na predných a 360 mm na zadných kolesách. Priplatiť si však môžete za predné kotúče s priemerom až 420 mm. Obe motorizácie ponúkne AMG len v predĺženej verzii triedy S. Nechýba aerodynamický paket. Prepracovaný predný nárazník má zväčšené sacie otvory. Maska dostala dvojité horizontálne lamely. Lemujú ju adaptívne diódové svetlá Multibeam LED. Z profilu zaujmú 19-palcové kované disky, silnejšie S 65 AMG môže počítať v sérii s dvadsiatkami. Prepracovaný bol aj zadný nárazník s difúzorom a štvoricou koncoviek výfukov.

Nový štvorlitrový 8-valec nahrádza pôvodný... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Nový štvorlitrový 8-valec nahrádza pôvodný agregát s objemom 5,5 litra. Napriek tomu poskytuje verzii S 63 AMG viac výkonu.

V interiéri nájdeme kožené športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou, nový sploštený volant s perforovanou kožou, hliníkové a karbónové dekorácie či špecifické analógové hodiny v dizajne IWC. Grafika displeja s uhlopriečkou 31 cm je prispôsobená športovej jazde. Virtuálne analógové prístroje dopĺňajú údaje o preťažení, tlaku turbodúchadla, teplote oleja, okamžitom výkone či meraných časoch pri jazde na okruhoch. Obe novinky predstaví AMG publiku na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Technické údaje

Verzia S 63 AMG 4Matic + S 65 AMG
Motor 4,0 V8 Biturbo 6,0 V12 Biturbo
Objem motora (ccm) 3 982 5 980
Počet valcov/ventilov 8/32 12/48
Max. výkon (kW/ot.) 450/5 500 463/4 800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 900/2 750 1 000/2 300
Prevodovka 9A 7A
Max. rýchlosť (km/h) 250 (300) 250 (300)
0 – 100 km/h (s) 3,5 4,3
Spotreba na 100 km (l) 8,9 11,9

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #AMG #Mercedes-Benz S #Mercedes-AMG
Články podľa značiek