Toyota Yaris GRMN: Japonský 'Lotus' odhaľuje tajomstvá. Nebude pre každého

S novým ostrým Yarisom nás Toyota naťahovala už niekoľko mesiacov. Dnes je konečne všetko jasné. Kompresorový motor z Lotusu ponúkne novinke fantastických 156 kW. Tešiť sa z toho však bude len 400 zákazníkov. Viac kusov automobilka nevyrobí.

28.07.2017 06:00
debata (1)
Yaris GRMN vznikne len v 400-kusovej sérii. Aj... Foto: Toyota
Toyota Yaris GRMN - 2017 Yaris GRMN vznikne len v 400-kusovej sérii. Aj preto si Toyota dovolila pomerne výstredný tuning. Zaujme obrovská maska aj červeno-čierne polepy.

Ostrý Yaris GRMN z divízie Gazoo Racing Master of Nürburgring, sídliacej priamo pri nemeckom referenčnom okruhu, nám Toyota ukázala už v marci v Ženeve. A pribalila aj úžasnú informáciu, ktorú asi nik nečakal. Prezradila totiž, že pod prednú kapotu implantuje britské srdce – kompresorový 4-valec s objemom 1,8 litra z Lotusu Elise S. Videli sme tiež finálny dizajn s obrovskou maskou a farebnými červeno-čiernymi polepmi, ktoré kontrastujú s bielou farbou laku či so 17-palcovými čiernymi diskami kolies obutými pneumatikami Bridgestone.

Interiér je pomerne striedmy. Anatomické... Foto: Toyota
Toyota Yaris GRMN - 2017 Interiér je pomerne striedmy. Anatomické sedadlá však iste podržia a vhod príde aj trojramenný volant z kupé Toyota GT86.

To najdôležitejšie ale Toyota tajila. Nepoznali sme výkon ani dynamiku. Dnes je konečne všetko jasné. Yaris GRMN schová do vrecka väčšinu konkurentov. Vďaka kompresoru bude k predným kolesám posielať cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku a dokonca samosvorný diferenciál Torsen, ktorý zlepší trakciu v zákrutách, rovných 156 kW a 249 Nm, čo je v triede malých hothatchov naozaj dosť, azda s výnimkou extrémneho Audi A1 Quattro. Stovku tak Yaris GRMN pokorí za 6,7 sekundy a dosiahne maximálku 230 km/h.

Nebolo to ľahké, ale Toyota implantovala pod... Foto: Lotus
Toyota Yaris GRMN - 2017 Nebolo to ľahké, ale Toyota implantovala pod prednú kapotou britský kompresorový 4-valec z Lotusu Elise S. Z objemu 1,8 litra dáva 156 kW a 245 Nm krútiaceho momentu.

Krotiť ho budú štvorpiestikové brzdové strmene a stabilitu zaručia tlmiče Sachs ukryté v kolesách od BBS. Emócie pridá aj prepracovaný interiér s anatomickými sedadlami, čalúnením z Alcantary či trojramenný kožený volant s červeným pásikom, prevzatý z kupé Toyota GT 86. Zmenená bola aj grafika prístrojového panelu či multimediálneho rozhrania. Nechýbajú ani logá GR. Smutnou správou však je, že Yarisu GRMN vznikne len 400-kusová limitovaná edícia, z toho 90 kusov zostane vo Veľkej Británii. Aj preto si Toyota mohla dovoliť cenovku 31 900 eur.

Predaj odštartuje ešte tento mesiac vrátane Slovenska. Ak teda máte o tento zberateľský kúsok záujem, mali by ste sa poponáhľať.

Porovnanie s konkurenciou

Model Toyota Yaris GRMN Peugeot 208 GTi Opel Corsa OPC Renault Clio R.S.
Motor 1,8 Kompresor 1,6 THP 1,6 Turbo 1,6 Turbo
Objem motora (ccm) 1 798 1 598 1 598 1 618
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 156/6 800 153/3 000 152/5 800 147/6 050
Max. krút. moment (Nm/ot.) 249/5 000 300/3 000 280/1 900 260/2 000
Prevodovka 6M 6M 6M 6M
Max. rýchlosť (km/h) 230 230 230 230
0 – 100 km/h (s) 6,7 6,5 6,8 6,7
Spotreba na 100 km (l) 5,4 7,5 5,9
Toyota Yaris GRMN - 2017
Toyota Yaris GRMN - 2017
+6Toyota Yaris GRMN - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Yaris #Toyota Yaris GRMN #Gazoo Racing
Články podľa značiek