Lotus Evora GT430: Staré kupé omladlo. Stovku dá za 3,8 sekundy!

Na nové modely od Lotusu si ešte počkáme. To však neznamená, že výrobca z Hethelu nemá čo ponúknuť. Najnovšia verzia Evory pokorí na okruhu aj extrémny Lotus 3-Eleven. Recept je známy – vyšší výkon a nižšia hmotnosť.

31.07.2017 06:00
debata
Evora GT430 je najsilnejšou Evorou všetkých... Foto: Lotus
Lotus Evora GT430 - 2017 Evora GT430 je najsilnejšou Evorou všetkých čias. A netají to ani svojím exteriérom. Ten prešiel rozsiahlym aerodynamickým tuningom.

Britský Lotus má za sebou zložité obdobie. Z pôvodných veľkolepých plánov zatiaľ zišlo, ale aspoň sa vyhol bankrotu. Svetlom na konci tunela sa majú stať v blízkej budúcnosti čínske peniaze. To však neznamená, že automobilka z Hethelu spí. Inovuje, čo sa dá. Napríklad aj kupé Evora, ktoré je na trhu už neuveriteľných deväť rokov. A teraz je vo forme, ktorá prekonáva všetko, čo doteraz Lotus vyrobil. Na trh prichádza nová verzia GT430.

Interiér je plný karbónu, hliníka a Alcantary.... Foto: Lotus
Lotus Evora GT430 - 2017 Interiér je plný karbónu, hliníka a Alcantary. Sympatické je použitie klasických analógových prístrojov, ktoré dnes často nahrádzajú displeje.

Nadväzuje na Evoru S z roku 2010 s kompre­sorovým motorom 3,5 V6 (257 kW) a na predvlani predstavenú Evoru Sport 410 (294 kW). Novinka však posúva hranice tohto ľahkého karbónového kupé s centrálne uloženým motorom ešte ďalej. Recept je jasne lotusovský – pridal výkon a ušetril na váhe. Výkon motora poskočil na 321 kW, ktorý produkuje pri 7 000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment kulminuje hodnotou 440 Nm, ktoré posiela pri 4 500 otáčkach cez 6-stupňový manuál a samosvorný diferenciál Torsen k zadným kolesám.

Zadné karbónové krídlo sa podieľa na zvýšení... Foto: Lotus
Lotus Evora GT430 - 2017 Zadné karbónové krídlo sa podieľa na zvýšení prítlaku až o 250 kg v porovnaní s predošlou Evorou 410 Sport.

Za diétou, ktorej výsledkom je 26 ušetrených kilogramov v porovnaní s doteraz najvýkonnejšou Evorou Sport 410, stojí nasadenie ultraľahkých materiálov. Na titánovom výfuku ušetril Lotus 10, na karbónových paneloch 4,7 a na zadnom karbónovom krídle štyri kilogramy. Ďalšie kilá išli dole použitím kovaných diskov kolies – vpredu s priemerom 19 a vzadu 20 palcov. Obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 245/35, respektíve 295/35 na hnanej náprave. Výsledkom je pohotovostná hmotnosť 1 299 a suchá len 1 258 kg.

Kompresorový 6-valec Evory GT430 sa posilnil na... Foto: Lotus
Lotus Evora GT430 - 2017 Kompresorový 6-valec Evory GT430 sa posilnil na 321 kW. To je pri pohotovostnej hmotnosti pod 1 300 kg naozaj slušná nádielka. Do vienka dostal aj nový titánový výfuk.

Viac ako 430 koní si potom robí s ľahučkým kupé doslova čo chce. Evora GT430 šprintuje na stovku za 3,8 sekundy a stošesťdesiatku má na tachometri pod osem. Materský testovací okruh v Hetheli zvládne za jednu minútu a 25,8 sekundy čo je identický čas s extrémnym Lotusom 3-Eleven. V stabilite pomáhajú Evore GT430 nastaviteľné tlmiče Ohlins TTX, tuhšie pružiny Eibach, ako aj aerodynamický paket, najmä nový spliter a zadné krídlo, ktoré zvyšujú pri maximálke 305 km/h prítlak až o 250 kg.

Spomalenie dostali na starosť brzdy AP Racing so štvorpiestikovými strmeňmi. Nové aerodynamické prvky zmenili aj samotnú vizáž, ku ktorej pridáva Evora prepracovanú prednú a zadnú časť. Interiér je obšitý Alcantarou, ktorá nahradila ťažšiu kožu. Ten istý materiál nájdeme aj na sploštenom volante s neodmysliteľným červeným prúžkom. Automobilka z Heathelu však vyrobí len 60 exemplárov. Za každý z nich si bude účtovať minimálne 112 500 libier, teda približne 125 800 eur. Objednávky sú už otvorené.
Lotus Evora GT430 - 2017
Lotus Evora GT430 - 2017
+9Lotus Evora GT430 - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lotus #Lotus Evora #Lotus Evora GT430
Články podľa značiek