
Iste sa pamätáte na extrémne off-roady Mercedes-Benz G 500 4×42, kabriolet Maybach G 650 Landaulet a trojnápravové G 63 AMG 6×6. Všetky spájal špeciálny podvozok s portálovými nápravami, ktorý zvýšili ich svetlosť na neskutočných 438 mm. Napriek astronomickej cene si veľmi rýchlo našli zákazníkov. Rýchlejšie než Stuttgart predpokladal. Úspech týchto terénnych mastodontov pravdepodobne inšpiroval aj Jürgena Eberleho, zamestnanca vývoja automobilky, ktorý si povedal, že z čohosi podobného by mohla ťažiť aj nová trieda E.
Celkom nezávisle tak začal pracovať približne pred pol rokom na úprave verzie E All-Terrain, s cieľom použiť portálové nápravy. A aj to urobil. Zdanlivo bláznivý projekt nadchol časom aj samotnú automobilku, ktorá sa k jeho aktivite pridala. Tak vznikol výsledný Mercedes-Benz All-Terrain 4×42 s koncovými prevodmi priamo v kolesách. Vyžiadalo si to ale rozsiahle úpravy. Na rozdiel od triedy G ostalo totiž All-Terrainu nezávislé zavesenie kolies, a to aj tých zadných na 5-prvkových závesoch Multi Link.

Výška podvozka i tak narástla z pôvodných 160 na 420 mm, čo už nie je ďaleko od spomínaných portálových derivátov triedy G. V súvislosti s tým musel byť zväčšený aj rozchod kolies, a to o dramatických 200 mm. Aby sa 20-palcové disky obuté off-roadovými pneumatikami s vysokým profilom 285/50 a priemerom až 31 palcov vôbec zmestili do karosérie, dostal All-Terrain 4×42 karbónové nadstavce blatníkov. Za takýchto okolností zvláda All-Terrain 4×42 nájazdové uhly 35,8, respektíve zadný 35,6 stupňa.

Problém mu nerobí ani brod hlboký 51 centimetrov. A to hovoríme stále o luxusnom kombi, na míle vzdialenom triede G s armádnou minulosťou. Má to však háčik. Projekt All-Terrain 4×42 nemá redukčnú prevodovku ani uzávierky diferenciálov. To môže limitovať jeho schopnosti v teréne. Problém to ale byť nemusí, keďže túto techniku má Stuttgart na sklade a používa ju napríklad v konštrukčne spriaznenom SUV GLE. Zatiaľ sa tento hendikep rozhodol Jürgen Eberl riešiť vyšším výkonom motora.
Pod kapotou sa tak objavil preplňovaný benzínový 6-valec s objemom 3,5 litra z E 400, ktorý poskytuje 245 kW. To je podstatne viac, než zvládnu naftové motory 220d (143 kW) a 350d (190 kW) vyhradené pre štandardný Mercedes-Benz E All-Terrain. Otázkou teraz ostáva, či projekt triedy E 4×42 zamieri na linky, podobne ako portálová trieda G. Vzhľadom na vstup samotnej automobilky do úprav a úspech obdobných „géčok“ to však vylúčené nie je. O zákazníkov by upravený All-Terrain iste nemal núdzu. Definitívne rozhodnutie však ešte nepadlo.