Nissan Leaf: Druhá generácia nachytaná bez 'maskáčov'

Najpredávanejší elektromobil planéty sa chystá na generačnú výmenu. Prebehnúť má na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom. Jeho dizajn si však môžeme pozrieť už dnes. Nissan totiž neustrážil Leaf pri fotení v Barcelone.

07.08.2017 16:00
debata (1)
Nový Nissan Leaf sa už preháňal po Barcelone. A... Foto: Broom
Nissan Leaf - 2017 Nový Nissan Leaf sa už preháňal po Barcelone. A to bez maskovania. Práve odtiaľ pochádzajú neoficiálne snímky.

Nissan Leaf je stále držiteľom titulu najpredávanejšieho elektromobilu planéty. Aspoň zatiaľ, kým sa nerozbehne naplno výroba novej Tesly 3, na ktorú čaká viac ako pol milióna zákazníkov. Od roku 2010 dodal Nissan na trh už viac ako 250 000 kusov. A svoju pozíciu by rád obhájil. Proti americkej konkurencii, a to nielen v podobe Tesly 3, ale aj Chevroletu Bolt, postaví druhú generáciu Leafu, ktorý má premiéru plánovanú na jesenný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom.

Veľa o ňom zatiaľ neprezradil, no vďaka nepozornosti automobilky počas fotografovania v španielskej Barcelone si môžeme pozrieť aspoň jeho dizajn. Predprodukčný prototyp sa totiž preháňal po verejných komunikáciách bez kamufláže. Novinka si zachováva karosériu hatchback, pôsobí však oveľa dynamickejšie ako mdlá prvá generácia. Leaf bude pravdepodobne aj o čosi väčší. No hlavným tromfom sa má stať dlhší dojazd. Technici Nissanu naznačujú, že 500 km by nemal byť problém. Stáť za tým majú nové akumulátory.

Nový Leaf bude opäť hatchbackom. Má ponúknuť... Foto: Broom
Nissan Leaf - 2017 Nový Leaf bude opäť hatchbackom. Má ponúknuť viac miesta a najmä dlhší dojazd – až 500 km na jedno nabitie.

V súčasnosti má Leaf kapacitu batérií maximálne 30 kWh, čo mu zaručuje dojazd asi 250 km. Novinka by teda mala zvládnuť dvojnásobok. Je veľmi pravdepodobné, že k dispozícii budú aj lacnejšie verzie s menším objemom elektriny na palube. V každom prípade dostane nový Leaf takzvaný e-Pedal, ktorým bude možné po prepnutí do tohto režimu regulovať jediným pedálom nielen akceleráciu, ale aj spomalenie. Systém má byť vhodný najmä v mestskej premávke. Klasická brzda však Leafu zostane. Vodič si bude môcť teda vybrať.

S Leafom by mal doraziť aj systém semiautonómneho riadenia ProPilot, predstavený v modernizovanom Qashqai, ktorý zvládne automatické riadenie v prúdoch vrátane ich zmeny. Postupne by sa mali autonómne funkcie Leafu rozširovať. Viac sa dozvieme v priebehu augusta. Nissan totiž plánuje postupne zverejňovať niektoré technické novinky Leafu, podobne ako to urobil s e-Padal-om. Či sa ale Leafu II podarí udržať post najúspešnejšieho elektromobilu sveta, je vzhľadom na záujem o novú Teslu 3 len veľmi málo pravdepodobné.

Nissan Leaf - 2017
Nissan Leaf - 2017
+2Nissan Leaf - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Leaf
Články podľa značiek