Na jeseň sa Volvo pochváli nielen novým dlhoočakávaným malým SUV XC40, ale aj pomerne nenápadným XC60 s prívlastkom Polestar. Znalci Volva dobre vedia, že toto logo veští excelentné jazdné zážitky. A tak to bude aj v tomto prípade. Bez akýchkoľvek exteriérových úprav sa totiž dvorný ladič švédskej značky pustil do tuningu pohonnej sústavy. Za základ si zobral to najsilnejšie, čo malo Volvo na sklade – teda plug-in hybridnú verziu XC60 T8. Tá ukrýva pod kapotou dvojlitrový 4-valec Drive-E dopovaný turbodúchadlom a kompresorom, a k tomu dva elektromotory – každý na jednej z náprav.
Už takto je XC60 T8 so svojimi 300 kilowattmi poriadnou šelmou, ktorá šprintuje na stovku za 5,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Lenže nie pre Polestar. Jeho technici zvýšili celkový výkon sústavy o ďalších 10 kW, zlepšili priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach a 8-stupňovej prevodovke naordinovali preprogramovanú mapu radenia. Takže tu máme výsledných 310 kW, ktoré dajú zabrať aj Porsche Macan GTS. Predpokladať tak môžeme šprint na stovku za päť sekúnd. Pritom sa XC60 Polestar svojím dizajnom nijako nevymyká z radu – dokonalá švédska kamufláž. Vytačí si s bežným paketom R-design.
A ostrému XC60 ostala aj pôvodná hospodárnosť. Keďže ide o dobíjateľný hybrid, schopný prejsť v čisto elektrickom režime 45 km, Polestar udáva rozprávkovo nízku spotrebu paliva 2,1 litra na 100 km. Pochopiteľne, realita bude niekde celkom inde, ale tá nebude majiteľov tohto benzínovo-elektrického SUV asi príliš trápiť. Polestar dodáva, že napriek enormnej dynamike je ním upravené XC60 pripravené ponúknuť užitočný výkon v každodenných jazdných situáciách, teda nielen pri športovej jazde. Okamžité zrýchlenie je výhodné napríklad pri predbiehaní alebo pri vjazde na diaľnicu.
Pri rýchlom prejazde zákrut zas pomáha prekalibrovaná prevodovka, ktorá podrží prevodový stupeň počas celej zákruty, aby nedošlo k zmenám odstredivých síl. Polestar tvrdí, že XC60 je skutočným šoférskym autom, hoci tento termín by sedel viac kompaktnému sedanu či hatchbacku. V súčasnosti ponúka divízia Polestar optimalizáciu hnacieho ústrojenstva XC60 aj vo verziách s motormi T6, T5, a dieseloch D5 a D4. S motom T8 je to však nepochybne najväčšia zábava.