Mercedes 'oprášil' airbag pre chodcov. Volvo ho nechce

Mercedes si dal patentovať svoju vlastnú predstavu technického riešenia airbagu pre chodcov. Či ju však využije, nie je isté. Nedávno od podobnej myšlienky ustúpilo napríklad Volvo.

11.08.2017 12:00
debata
Airbagy pre chodcov majú tvoriť dva nafukovacie... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - airbag pre chodcov Airbagy pre chodcov majú tvoriť dva nafukovacie valce, ktoré prekryjú tuhú štruktúru čelných stĺpikov.

Mercedes-Benz uvažuje nad použitím ďalšieho typu airbagov. Majú nimi byť aiarbagy pre chodcov. Tentoraz ale nehovoríme o airbagoch, ktoré nadvihnú v prípade zrážky s chodcom prednú kapotu, aby vytvorili väčšiu priestorovú rezervu medzi týmto vonkajším dielom karosérie a pevnými časťami motora. Mercedes-Benz plánuje umiestniť airbagy priamo na predných stĺpikoch, aby zabránil kontaktu hlavy chodca so skeletom karosérie.

Airbagy budú spolupracovať s aktívnou kapotou. Ak sa teda aktivuje, aktivujú sa aj airbagy pre chodcov. Majú tvar dvoch valcov umiestnených po celej dĺžke stĺpikov A. Má to logiku. Práve ochrana chodcov robí totiž automobilkám veľké problémy v crashtestoch Euro NCAP. A to ich oberá o cenné body. Pri týchto typoch zrážok komisári automobilkám často vyčítajú, že predné stĺpiku sú príliš pevné. Jednoducho, čo je dobré z pohľadu ochrany posádky auta, nemusí byť dobré pre chodcov.

Airbagy pre chodcov budú spolupracovať s... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - airbag pre chodcov Airbagy pre chodcov budú spolupracovať s aktívnou kapotou. Ak sa aktivuje ona, aktivujú sa aj tieto nové prvky ochrany.

Na druhej strane nie je táto myšlienka ani zďaleka nová. Podobný airbag, ale v tvare písmena U, ktorý prekrýval nielen stĺpiky, ale aj spodnú časť čelného okna, predstavilo Volvo už v roku 2012. Nakoniec ale od svojho zámeru upustilo. Tvrdí, že lepšie než chrániť chodca po zrážke je zrážke predísť. Cestu teda nevidí v airbagoch pre chodcov ,ale v systémoch monitorovania chodcov a v autonómnych brzdách. Problém je aj v tom, že airbagy pre chodcov sa zle „predávajú“.

Nesúvisia totiž priamo s bezpečnosťou vodiča či posádky, pritom za ne platia. Mercedes-Benz ešte neprezradil, či airbagy pre chodcov naozaj použije. Zatiaľ dokáže aj bez nich s rezervou dosiahnuť na plné hviezdičkové skóre v testoch Euro NCAP. Pre každý prípad má ale riešenie pripravené.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #airbag pre chodcov
Články podľa značiek