BMW 1 a 2: Nečakaný facelift na rozlúčku prináša aj dotykový displej

Nové generácie kompaktných BMW radu 1 a 2 sú už takpovediac za rohom. O to viac prekvapuje druhá modernizácia tých súčasných. Pre priaznivcov modrej vrtule je to ale dobrá správa. Prechod na predný náhon sa totiž v Európe odkladá.

14.08.2017 06:00
debata
Druhý facelift radu 1, ktorý prichádza... Foto: BMW
BMW M140i - 2017 Druhý facelift radu 1, ktorý prichádza približne po dvoch rokoch od toho predošlého, priniesol jednotke nový predný nárazník, 6-uholníkovú grafiku svetiel aj retuše predných ľadviniek.

BMW finišuje s vývojom novej generácie kompaktných modelových radov 1 a 2. Napokon, v Číne už predstavilo predvoj v podobe kompaktného sedanu. Milovníci mníchovskej značky však nie sú nadšení. Pre novú generáciu, ktorá využije modulárnu platformu UKL, spoločnú s Mini, to totiž znamená prechod na predný náhon. Podobne ako to už BMW ukázalo v prípade minivanov 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer, ale aj pri novom SUV X1, ktoré sa predstavilo len koncom júna.

BMW 1 3d - 2017
BMW 1 3d - 2017
+32BMW 1 3d - 2017

Súčasná generácia jednotky a dvojky je tak poslednou s klasickým zadným náhonom. A to je v triede kompaktov naozaj rarita. A tiež jedným z faktorov, pre ktorý sa zákazníci rozhodujú práve pre tento model. Nebolo ich málo. BMW predalo od roku 2011 na celom svete viac ako jeden milión hatchbackov a k tomu 140 000 kupé a kabrioletov. Ekonomika však diktuje odklon od tradície. Našťastie na rozdiel od Číny nie je situácia v Európe s predokolkou až taká horúca. BMW to potvrdzuje nečakaným druhým faceliftom súčasnej generácie. Ten prichádza len dva roky od toho posledného. Zadokolka ostane teda na starom kontinente ešte nejaký ten čas v ponuke. Čo sa teda zmenilo?

Mierne modifikované boli aj zadné partie... Foto: BMW
BMW 1 3d 2017 Mierne modifikované boli aj zadné partie vrátane LED svetiel s novou grafikou.

Facelift sa dotkol všetkých verzií, troj- aj päťdverového hatchbacku radu 1 a tiež kupé a kabrioletu radu 2. Nové sú predné nárazníky so zväčšenými sacími otvormi aj revidované ľadvinky. „Anjelské oči“, teda denné svetlá, zmenili kruhovú grafiku za 6-uholníkovú. V základe dostanete predné LED svetlá, za príplatok kombinované s adaptívnymi funkciami. Zadné svetlá s vynovenou grafikou využívajú tiež diódy. Retuše podstúpil aj zadný nárazník. Paletu farieb obohatili laky Mediterian Blue, Seaside Blue a Sunset Orange. Celkovo je ich na výber 12. Pribudli tiež nové dizajny diskov kolies s rozmermi od 16 do 18 palcov.

Interiér zlepšuje celkový dojem novým... Foto: BMW
BMW M140i - 2017 Interiér zlepšuje celkový dojem novým prístrojovým panelom a 8,8-palcovým displejom rozhrania iDrive. Vo verzii s navigáciou Professional má dokonca dotykové funkcie.

Okrem toho vyrukoval Mníchov s atraktívnymi edíciami Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a M140i Edition Shadow s čiernymi lesklými doplnkami. To sa týka najmä jednotky. V interiéri nájdeme prepracovanú grafiku prístrojového panela, nové dekory palubnej dosky, no najmä nový 8,8-palcový displej rozhrania iDrive, v kombinácii s navogáciou Professionel navyše s dotykovým povrchom. Takže niektoré funkcie možno ovládať nielen kruhovým „kontrollerom“, ale priamo z obrazovky. Infotainment obohatil napríklad prístup k hudbe a dopravným informáciám prostredníctvom internetových služieb Connected Drive.

V ponuke ostáva aj kupé a kabriolet radu 2. Foto: BMW
BMW M240i Coupé - 2017 V ponuke ostáva aj kupé a kabriolet radu 2.

Z nich môžu pochádzať dokonca aj výstrahy pred búrkami alebo inými nebezpečnými situáciami. K wifi hotspotu sa dá pripojiť až desať zariadení. Mobil zas môžete nabíjať prostredníctvom indukčnej nabíjačky. Prepracovaná je aj stredová konzola s čiernym obkladom. Držiaky na nápoje v stredovom tuneli možno konečne zakryť elegantným posuvným vekom. Menilio sa aj detaily. Ovládače okien dostali chrómový lem a prieduchy ventilácie elegantnejší dizajn. Vynovená je tiež ponuka čalúnenia, napríklad Antracite a Gray. Kožené sedadlá Dakota sú teraz k dispozícii pre všetky verzie.

Ponuka motorov sa nemení. Preplňované agregáty TwinPower Turbo siahajú od 3-valca s výkonom 100 kW cez 4-valce až po najvýkonnejší 6-valec pre M2, naladený až na 272 kW. Komu je to priveľa, môže voliť aj o čosi umiernenejšiu 6-valcovú verziu M140i alebo M240i s výkonom 250 kW. Naftové 4-valce s označením 218d až 225d ponúkajú od 110 do 140 kW. K dispozícii sú 6-stupňové manuálne alebo 8-stupňové automatické prevodovky Steptronic a tiež pohon oboch náprav xDrive, napríklad aj pre naftovú verziu 118d, 220d (140 kW), alebo benzínové 140i a 240i.

A kedy príde nová jednotka s predným náhonom? Tak to BMW ešte neprezradilo. Nečakaný facelift však naznačuje, že s jej uvedením automobilka v Európe trochu váha. Vidieť by sme ju mohli koncom budúceho roka, možno v septembri 2018 v Paríži, pričom na trh dorazí až v roku 2019. Inak by súčasná modernizácia nedávala príliš veľký ekonomický zmysel. Kupé a kabriolet radu 2 budú nasledovať ešte neskôr.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 2 #BMW 1
Články podľa značiek