Honda Civic: Vylepšený vznetový motor 1,6 i-DTEC príde do Európy na jar

Na budúci rok v marci Honda rozšíri ponuku pohonných jednotiek pre model Civic. K zážihovým agregátom pribudne vznetový motor 1,6 i-DTEC, ktorý by mal na sto kilometrov jazdy spotrebovať len 3,7 litra nafty.

21.08.2017 06:00
Honda-Civic Hatchback-2017-1024-22 Foto:
Vznetový motor s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 89 kW (120 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm.
debata

Naftový štvorvalec 1,6 i-DTEC nie je pod kapotou Hondy Civic novinkou. K dispozícii bol aj pre minulú generáciu, no tá súčasná dostala jeho vylepšenú verziu. Konštruktéri znížili trenie vďaka piestnym krúžkom z chróm-molybdénovej zliatiny ocele. K celohliníkovému motoru boli pridané liatinové rebrá, ktoré zvyšujú jeho konštrukčnú pevnosť. Vďaka tomu bude nový agregát tichší a bude vytvárať menej vibrácií.

Agregát bude dostupný pre hatchback aj pre sedan. Foto: Honda
Honda Civic Sedan 2017 EU verze nova sada 02 800 600 Agregát bude dostupný pre hatchback aj pre sedan.
V motore sa po novom nachádza aj väčší katalyzátor s vyšším obsahom vzácnych kovov, ktoré zachytia oxidy dusíka, kým začne ich regenerácia. Integrovaný senzor potom určí správny moment pre aktiváciu cyklu, čo v konečnom dôsledku predlžuje životnosť výfukového potrubia. Agregát bude dostupný pre hatchback aj pre sedan.

Vznetový motor s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 89 kW (120 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,4 sekundy. Nejde o oslnivé parametre, lenže účelom tohto motora nebude ohurovať dynamikou, ale spotrebou paliva. Tá sa má pohybovať na úrovni 3,7 l/100 km. Podobné hodnoty spotreby paliva sa už v minulosti objavovali v tabuľkách s oficiálnymi technickými údajmi, lenže tentoraz je situácia iná.

Honda totiž uvádza údaj, ktorý vyplýva z novej metodiky merania spotreby paliva známej pod skratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Vďaka nej sa budú spotrebitelia dozvedať, koľko paliva vozidlá spotrebujú v reálnej premávke. Nová metodika strieda doterajšiu nazvanú NEDC (New European Driving Cycle). Tá bola založená na meraní spotreby paliva v laboratórnych podmienkach.

Ďalšou budúcoročnou novinkou v značke Honda bude rozšírenie ponuky o deväťstupňovú automatickú prevodovku pre model Civic. Pôjde o prvé použitie tejto prevodovky pre automobil s pohonom prednej nápravy. Doposiaľ bola montovaná len do modelu CR-V.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #1 #Honda Civic #6 i-DTEC
Články podľa značiek