
BMW predstavuje tento rok už druhý koncept športového modelu. Začalo sa to prehliadkou elegancie Concorso d’Eleganza Villa d’Este pri jazere Como, kde sa Mníchov pochválil štúdiou znovuzrodeného kupé radu 8. A teraz pridáva avízo novej generácie roadsteru Z4. Opäť na prestížnom podujatí Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach. Ako to pri BMW býva zvykom, koncept už nemá ďaleko k sériovej podobe. Finálna verzia roadsteru Z4 to má na trh namierené už na budúci rok.
Nie je pritom tajomstvom, že nová generácia Z4 vznikala po prvýkrát v spolupráci s Toyotou, takže neskôr dostane technologického súrodenca v podobe reinkarnovanej Supry. Tlačová správa sa ale bohužiaľ obmedzuje na popis dizajnu. O technike zatiaľ nepadlo ani slovo. V každom prípade predstavuje koncept posun v štylistickom jazyku BMW. Stretávame sa s agresívnejšími líniami a novými proporciami. Najzásadnejšou novinkou je skrátenie prednej kapoty a posunutie kabíny viac vpred. Pre posádku to znamená, že bude sedieť bližšie k stredu vozidla, ako to bolo v predchádzajúcich generáciách Z4.

Podľa šéfdizajnéra Adriana van Hooydonka to má priniesť lepší pocit za volantom. „Koncept sa sústredil iba na to najpodstatnejšie. Aby vodičovi sprostredkoval neobyčajne priamy a nefalšovaný zážitok z jazdy. Toto je absolútna sloboda na štyroch kolesách." Predná časť má vyvolávať vzdialenú asociáciu s legendárnym roadsterom Z8, vyrábaným v rokoch 1999 až 2003. Najmä vďaka vysoko umiestneným svetlám. Samozrejme, v novom podaní, obsahujúcom štyri čiastočne prekrývajúce sa tubusy. Klasické ľadvinky zas zaujmú zložitým „výpletom“ nahradzujúcim vertikálne lamely.

Ostro tvarované sacie otvory v nárazníku delí karbónový spojler. Profil konceptu je mimoriadne bohatý na plastické prelisy, ktoré sa tiahnu od otvorov v predných blatníkoch až po svalnaté zadné partie. Krátku zadnú kapotu zdobí výrazná odtrhová hrana, ale aj dva hliníkové ochranné oblúky. Úzke zadné svetlá a karbónový difúzor len zvýrazňujú šírku a stabilitu nového roadsteru. Celé to dotvárajú 20-palcové disky kolies a originálny oranžový matný lak Energetic Orange. S ním farebne korešpondujú aj mnohé prvky interiéru, napríklad oranžové kožené čalúnenie sedadiel a palubnej dosky.

Čierna stredová konzola, prístrojový panel a výplne dverí zas jasne vymedzujú kokpit vodiča. Klasické analógové prístroje a mechanické tlačidlá odišli do minulosti. Štúdia je vybavená dvoma programovateľnými displejmi – jedným v úlohe prístrojového panela a druhým vo funkcii multimediálneho rozhrania iDrive. Nechýba ani head-up displej. Či bude posádku chrániť plátenná, alebo vysúvateľná strecha z pevných materiálov, ostáva zatiaľ tajomstvom. Podobne ako informácie o technike. Očakávať však môžeme preplňované dvojlitrové 4-valce a trojlitrové 6-valce TwinPower Turbo s približným výkonom od 180 do 400 koní.
Vzhľadom na spoluprácu s Toyotou nie je vylúčená ani hybridná sústava, ktorou by mala byť vybavená sesterská Supra. Obe spoločnosti si však dali záležať na tom, aby si neliezli do „kapusty“. A to nielen plne autonómnym dizajnom. Kým Supra bude výlučne kupé, Z4 ostane nefalšovaným roadsterom. S inými karosárskymi verziami sa nepočíta. Športoví súrodenci budú schádzať z liniek závodu Steyr Puch v rakúskom Grazi, kde vznikla voľná kapacita po presune produkcie Mini Countrymanu a Pacemanu do domovskej fabriky v Oxforde.