BMW Z4 Concept: Nový roadster je za rohom. Mení proporcie

23.08.2017 06:00

Na prestížnej kalifornskej prehliadke Concours d'Elegance v Pebble Beach predstavuje BMW koncept roadsteru Z4. Od sériovej novinky, ktorá príde na budúci rok, už nemá ďaleko.

Nový roadster stavil na agresívnejší vzhľad....
Nový roadster stavil na agresívnejší vzhľad. Koncept má predné ľadvinky zdobené zložitou štruktúrou, ktorá nahradila klasické vertikálne lamely. Veľké sacie otvory v nárazníku delí karbónový spojler. Autor: BMW

BMW predstavuje tento rok už druhý koncept športového modelu. Začalo sa to prehliadkou elegancie Concorso d’Eleganza Villa d’Este pri jazere Como, kde sa Mníchov pochválil štúdiou znovuzrodeného kupé radu 8. A teraz pridáva avízo novej generácie roadsteru Z4. Opäť na prestížnom podujatí Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach. Ako to pri BMW býva zvykom, koncept už nemá ďaleko k sériovej podobe. Finálna verzia roadsteru Z4 to má na trh namierené už na budúci rok.

Nie je pritom tajomstvom, že nová generácia Z4 vznikala po prvýkrát v spolupráci s Toyotou, takže neskôr dostane technologického súrodenca v podobe reinkarnovanej Supry. Tlačová správa sa ale bohužiaľ obmedzuje na popis dizajnu. O technike zatiaľ nepadlo ani slovo. V každom prípade predstavuje koncept posun v štylistickom jazyku BMW. Stretávame sa s agresívnejšími líniami a novými proporciami. Najzásadnejšou novinkou je skrátenie prednej kapoty a posunutie kabíny viac vpred. Pre posádku to znamená, že bude sedieť bližšie k stredu vozidla, ako to bolo v predchádzajúcich generáciách Z4.

Profil s výrazne svalnatými bokmi je bohatý na...
Profil s výrazne svalnatými bokmi je bohatý na prelisy. Tou najpodstatnejšou zmenou je ale posunutie kabíny viac vpred, čo priblíži posádku k stredu vozidla. Má to priniesť lepší pocit za volantom a pravdepodobne aj väčší batožinový priestor. Autor: BMW

Podľa šéfdizajnéra Adriana van Hooydonka to má priniesť lepší pocit za volantom. „Koncept sa sústredil iba na to najpodstatnejšie. Aby vodičovi sprostredkoval neobyčajne priamy a nefalšovaný zážitok z jazdy. Toto je absolútna sloboda na štyroch kolesách." Predná časť má vyvolávať vzdialenú asociáciu s legendárnym roadsterom Z8, vyrábaným v rokoch 1999 až 2003. Najmä vďaka vysoko umiestneným svetlám. Samozrejme, v novom podaní, obsahujúcom štyri čiastočne prekrývajúce sa tubusy. Klasické ľadvinky zas zaujmú zložitým „výpletom“ nahradzujúcim vertikálne lamely.

Vzadu nechýba karbónový difúzor a úzke LED svetlá.
Vzadu nechýba karbónový difúzor a úzke LED svetlá. Autor: BMW

Ostro tvarované sacie otvory v nárazníku delí karbónový spojler. Profil konceptu je mimoriadne bohatý na plastické prelisy, ktoré sa tiahnu od otvorov v predných blatníkoch až po svalnaté zadné partie. Krátku zadnú kapotu zdobí výrazná odtrhová hrana, ale aj dva hliníkové ochranné oblúky. Úzke zadné svetlá a karbónový difúzor len zvýrazňujú šírku a stabilitu nového roadsteru. Celé to dotvárajú 20-palcové disky kolies a originálny oranžový matný lak Energetic Orange. S ním farebne korešpondujú aj mnohé prvky interiéru, napríklad oranžové kožené čalúnenie sedadiel a palubnej dosky.

Interiér nahrádza klasické prístroje a tlačidlá...
Interiér nahrádza klasické prístroje a tlačidlá displejmi. Kokpit vodiča je jasne definovaný čiernymi prvkami, kontrastujúcimi s oranžovou palubnou doskou či čalúnením sedadiel. Autor: BMW

Čierna stredová konzola, prístrojový panel a výplne dverí zas jasne vymedzujú kokpit vodiča. Klasické analógové prístroje a mechanické tlačidlá odišli do minulosti. Štúdia je vybavená dvoma programovateľnými displejmi – jedným v úlohe prístrojového panela a druhým vo funkcii multimediálneho rozhrania iDrive. Nechýba ani head-up displej. Či bude posádku chrániť plátenná, alebo vysúvateľná strecha z pevných materiálov, ostáva zatiaľ tajomstvom. Podobne ako informácie o technike. Očakávať však môžeme preplňované dvojlitrové 4-valce a trojlitrové 6-valce TwinPower Turbo s približným výkonom od 180 do 400 koní.

Vzhľadom na spoluprácu s Toyotou nie je vylúčená ani hybridná sústava, ktorou by mala byť vybavená sesterská Supra. Obe spoločnosti si však dali záležať na tom, aby si neliezli do „kapusty“. A to nielen plne autonómnym dizajnom. Kým Supra bude výlučne kupé, Z4 ostane nefalšovaným roadsterom. S inými karosárskymi verziami sa nepočíta. Športoví súrodenci budú schádzať z liniek závodu Steyr Puch v rakúskom Grazi, kde vznikla voľná kapacita po presune produkcie Mini Countrymanu a Pacemanu do domovskej fabriky v Oxforde.

BMW Z4 Concept -
		2018
BMW Z4 Concept -
		2018
+12BMW Z4 Concept -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#koncept #Concours d'Elegance #Concept #BMW Z4 #BMW
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk