Dalo sa to čakať. Mercedes-Maybach už totiž vlani v Monterey „zahviezdil“ dych vyrážajúcim kupé Vision 6 Concept. Takmer šesť metrov dlhý monument klasických tvarov naznačil budúcnosť značky Maybach i keď opäť s logom trojcípej hviezdy. A tento ročník to nie je inak. S tým rozdielom, že omračujúce kupé prišlo o strechu. Takže tu máme Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet s plátennou strechou. Aristokratický kolos stojaci na 24-palcových diskoch kolies s centrálnou maticou je tentoraz lakovaný modrou farbou Nautical Blue.
Dĺžkou 5 700 mm poráža všetku mysliteľnú konkurenciu, teda aj donedávna vyrábaný kabriolet Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, ktorý bol kratší približne o deväť centimetrov. Takže kalifornskému konceptu prináleží titul najdlhšieho kabrioletu planéty, i keď zatiaľ nie sériového. A nešetrilo sa ani na ďalších rozmeroch. Na šírku nameriame tomuto kolosu 2 100 a na výške 1 340 mm. Dizajn je až puristicky jednoduchý. Inšpiruje sa svetom motorových jácht, takže všetky línie „tečú“ postupne nadol.
Predná maska obsahuje 25 vertikálnych lamiel a je možné, že ju neskôr zdedia sériové modely Maybachu. Lemujú ju extrémne úzke LED svetlá. Pri pohľade na nízku zadnú časť si spomeniete na niektoré generácie legendárnej Corvetty. Zdobia ju opäť úzke LED svetlá a difúzor lemovaný chrómom. Interiér je tiež verný „tečúcim“ líniám a dizajnu lodí. Palubná doska prerastá do výplní dverí a tie zas do sedadiel. Kontrast k teakovému drevu a modrému laku vytvára snehobiele čalúnenie Nappa.
Palubná doska je mixom tradície a moderny. Dvom analógovým „budíkom“ tak robí spoločnosť obrovský displej, ktorý sa tiahne takmer celou šírkou interiéru, ale aj dva head-up displeje. Náladu cestujúcich sa snažia odhadnúť biometrické senzory v sedadlách, ktoré na základe získaných údajov prispôsobujú posádke osvetlenie interiéru či činnosť klimatizácie. Chýbať nemá ani autonómne riadenie. Šok zažijete aj pri pohľade pod prednú kapotu. Žiaden 12– či 16-valec sa nekoná. Miesto neho je pod dvoma krídlami skrytý batožinový priestor a kompletné piknikové vybavenie či dáždniky s kuframi.
O pohon sa totiž stará výlučne štvorica elektromotorov. Každý pre jedno z kolies. Spoločne dávajú výkon 750 koní, čo je 550 kW. To stačí na raketovú akceleráciu na stovku pod štyri sekundy. Energiu čerpajú motory z pomerne skromnej zásoby akumulátorov s kapacitou 80 kWh, ktoré sú umiestnené v dvojitej podlahe elektrickej platformy MEA (Modular Electric Architecture). Dojazd je tak za ideálnych podmienok podľa normy NEDC maximálne 500 km.
To je samozrejme trochu prikrášlené a tak sa Daimler spolieha na novú generáciu jednosmerných nabíjačiek s výkon 350 kW, ktoré by dokázali dobiť batérie na ďalších 100 km jazdy len za päť minút. Či sa tento koncept stane realitou je zatiaľ otvorenou otázkou. Zákazníci Maybachu sa tak musia v súčasnosti uspokojiť s derivátmi triedy S vrátane kabrioletu S 650 či terénnym Mercedesom-Maybach G650 Landaulet.