Golf Sportsvan je určený tým, pre ktorých je Golf ikonou, no potrebujú viac priestoru či variability. A Sharan je pre nich zas zbytočne veľký a drahý. Na trhu je od roku 2014, po tom, čo nahradil tak trochu fádny pôvodný Golf Plus. Na modernizáciu bol teda najvyšší čas, najmä ak jeho základ, Golf, prešiel už vlani rozsiahlou modernizáciou. Napokon, väčšinu nových technologických prvkov preberá práve z neho. Zmeny sa však dotkli aj dizajnu, i keď hovoriť môžeme maximálne o retušiach.
Nový je predný aj zadný nárazník a predné hmlové svetlá. Hlavné svetlomety zamenili v drahších verziách xenóny za diódy. Platí to aj o zadných svetlách, kde sa stali „ledky“ štandardom pre všetky verzie. V ponuke pribudol nový dizajn 16-, 17– alebo 18-palcových diskov kolies a paletu farieb obohatil nový odtieň Cranberry Red. Všetky úpravy sa snažili podporiť športový imidž tohto vanu nižšej strednej triedy, čo vidieť najmä na spodných partiách predného nárazníka. Interiér zas omladol vďaka použitiu nových dekoratívnych materiálov a čalúnení.
Virtuálny prístrojový panel síce Golf Sportsvan nedostal, môže sa však pochváliť úplne novým infotainmentom od Discover media až po najvyššiu verziu Discover Pro, ktorá využíva 9,2-palcový dotykový displej. Klasické tlačidlá odišli do minulosti. Väčšina funkcií sa ovláda dotykom obrazovky alebo pomocou piatich veľkokapacitných tlačidiel na ľavej strane displeja. Z Golfu preberá Sportsvan aj ovládanie gestami a nový systém pripojenia externých zariadení cez WiFi hotspot. Potom môžu cestujúci ovládať niektoré funkcie multimediálneho rozhrania cez aplikáciu Media Control.
Golf Sportsvan si polepšil aj na poli bezpečnosti. Autonómne brzdy monitorujú odteraz chodcov. V dopravných zápchach zas pomôže Traffic Jam Assist pracujúci do rýchlosti 60 km/h. Sám brzdí, sám rozbieha vozidlo a udržuje ho v zvolenom jazdnom prúde. Parkovací asistent Park Assist je rýchlejší a presnejší. Sportsvan si tiež lepšie poradí s ťahaním a parkovaním prívesu vďaka systému Trailer Assist. Paket Security & Service pomôže v núdzových situáciách, napríklad automatickým privolaním pomoci, alebo tiež poskytne informácie o plánovanom servise vozidla.
O technike Volkswagen veľa neprezradil. Hovorí len o troch benzínových motoroch TSI a dvoch naftových TDI. Ak však vychádzame z modernizovaného Golfu, mali by pod prednou kapotou pribudnúť 3-valec 1,0 TSI a 4-valec 1,5 TSI Evo s vypínaním valcov. Naftové jednotky budú nepochybne reprezentovať 4-valce s objemom 1,6 alebo 2,0 litra. Zachovaná ostane ponuka dvojspojkových prevodoviek, tentoraz so siedmimi stupňami, aj kombinácia s pohonom 4×4. Viac sa dozvieme počas premiéry Golfu Sportsvan na nadchádzajúcom jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.