Britský Ariel je známy svojimi nekompromisnými „motokárami“. Jeho receptom na absolútnu radosť z jazdy je konštrukčný minimalizmus v podobe ultraľahkého trubkového rámu a silného motora. Nič viac. A je celkom jedno, či si z ponuky vyberiete model Atom, alebo buginu Nomad. Za volantom vždy prežijete nirvánu. Inak to nemá byť ani s tretím pripravovaným produktom. Ten však obráti filozofiu Arielu nadobro hore nohami. Zabudnite na „splašené trubky“ aj spaľovací motor.
Pripravovaný Ariel Hipercar má byť totiž nefalšovaným hyperšportom s elektrickým pohonom a uzavretou karosériou. Na trh síce zamieri až o tri roky, teda v roku 2020, no britský výrobca už teraz upriamuje pozornosť na jeho techniku. A nielen to, tvrdí, že jeho Hipercar bude najlepšie zrýchľujúcim autom planéty. Trúfa si poraziť Bugatti Chiron, Koengosegg Regera či pripravované hyperšporty od McLarenu a Aston Martinu. Na stovku má vraj novinka šprintovať za 2,4 sekundy a na stošesťdesiat za 3,8 sekundy.
Postará sa o to štvorica elektromotorov, každý pre jedno z kolies, s výkonom 4×220 kW. Spolu tu teda máme 880 kW podporených krútiacim momentom 1 800 Nm! Má to však háčik. Maximálka bude obmedzená na 241 km/h. To je v triede športových áut naozaj „bieda“. Lenže, dostanete sa k nej už za 7,8 sekundy, čo pohľad na tento údaj predsa len trochu mení. Napokon, nie je to auto na dlhé trate, skôr na okruhy. A tam sa s ním nepochybne vybláznite. Teda pokiaľ vám vydržia batérie. Kapacita 56 kWh má totiž stačiť pri plnom nasadení maximálne na 15 minút jazdy.
V civilnom režime má byť však dojazd približne 160 až 190 km. A ak by ste náhodou nestihli dôjsť k najbližšej nabíjačke, kde má trvať doplnenie zásoby energie asi 50 minút, pomôže malá, 35-kilowattová, turbína. Buď vo funkcii generátora, alebo ako pomocný zdroj pohonu. Hyperšport od Arielu bude odlišný aj použitím uzavretej karosérie s krídlovými dverami á la „gullwing“. Vodou chladené li-ion batérie zvýšia hmotnosť tejto rakety približne na 1 600 kg, čo je trikrát viac, ako sme pri Arieloch zvyknutí. Utajiť ich váhu nedokáže ani hliníková platforma, karbónové vonkajšie panely či 20-palcové disky z kompozitov.