
Nádherný kupé-kabriolet California T je na trhu od roku 2014. Pre automobilku z Maranella predstavovala skutočný zlom. Aj napriek tomu, že išlo vlastne len o modernizáciu Californie z roku 2008. Lenže nie hocakú. Základný model Ferrari dostal totiž ako prvý preplňovaný agregát. Pôvodný atmosférický 8-valec s objemom 4,3 litra nahradilo bi-turbo, ktoré si vystačilo s objemom 3,8 litra. Takže v názve pribudlo písmeno T. Od jesene ho to už ale mať nebude. A vlastne ani názov California. Po troch rokoch zastúpi totiž Californiu T nové Ferrari Portofino.
Povedzme si ale pravdu. Hoci by sa vzhľadom na vek Californie už patrilo zmeniť nielen názov, o úplnú novinku nejde. Portofino je opäť len modernizáciou súčasného modelu a dokonca s menším rozsahom ako tomu bolo pred troma rokmi. I tak sa je na čo tešiť. Portofino je lepšie vo všetkých ohľadoch. Začalo to motorom. Hĺbková revízia priniesla vidlicovému 8-valcu s nezmeneným objemom nové piesty, nové ojnice, prepracované sacie a výfukové potrubie s menšími stratami, a tiež nový riadiaci softvér. Výsledkom je výkon rovných 600 koní (441 kW) a 760 Nm krútiaceho momentu. To je zlepšenie o 29 kW a symbolických päť newtonmetrov.

Okrem toho sľubuje Ferrari vylepšenú akustiku a vďaka regulácii krútiaceho momentu Variable Boost Managent, ktorá ho dávkuje na základe zaradeného rýchlostného stupňa, aj nepostrehnuteľnú turbodieru a dokonale harmonický záťah. Viac výkonu znamená aj lepšiu dynamiku. Portofino so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou si oproti Californii polepšilo o jednu desatinu sekundy. Stovku zvláda za 3,5 sekundy. To aj vďaka vylepšenému elektronicky riadenému diferenciálu E-Diff3, ktorý pomáha s trakciou na limite. Portofino dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h. Pritom má byť úspornejšie. Podľa Ferrari si vystačí s 10,5 litrami benzínu na 100 km.

Na novinku to hrá Portofino aj zmenami dizajnu inšpirovanými novšími modelmi 812 Superfast a GTC4Lusso. Evidentná je prepracovaná predná maska a horizontálnejšie tvarované diódové svetlá. Predný čierny splitter prerastá do prahov nad ktorými sú bohato modelované bočnice pontónu. Spätné zrkadlá dostali užšie nožičky a sú umiestnené viac vpred. Šírku Portofina umocňuje zadné svetlá situované v úplných rohoch karosérie. Nechýba ani difúzor a aktívny zadný spojler. Väčšina úprav zlepšuje aerodynamiku či chladenie motora a bŕzd. Skladacia strecha z pevných materiálov je rozdelená na dve časti, takže nezaberá veľa miesta a neškodí elegantnej siluete tohto kupé-kabrioletu.

Nový deflektor znižuje pri otvorenej streche prúdenie vzduchu v kabíne o 30 %. A keď sme už v interiéri, nájdeme tu prekvapivo veľa luxusu. Pochopiteľne, len na predných elektricky ovládaných sedadlách, ktoré možno nastavovať až v osemnástich parametroch. Tie zadné nájdu využitie maximálne v núdzových situáciách. Nový je volant z GTC4Lusso aj 10,2-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému. Portofino tiež prináša výkonnejší klimatizačný systém. Komfort a stabilitu zvýšia nové magnetoreologické tlmiče (SCM-E) s dvojitými cievkami. Majú lepšiu absorpciu nerovností a bočné náklony krotia na minimum.
Novinku predstaví Ferrari už o pár dní na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Jeho premiéra je pomerne veľkým prekvapením, pretože automobilka z Maranella takúto zmenu neavizovala. Len pre úplnosť dodajme, že názov si nové Ferrari požičalo od pôvabného talianskeho mestečka Portofino s nádherným prístavom, ktoré sa s v posledných rokoch stáva synonymom pre eleganciu, šport a luxus. Kto vie, čo na to ale povedia americkí zákazníci.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 586 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 938 |
Výška (mm) | 1 318 |
Rázvor náprav (mm) |
Technické údaje
Motor | V8 3,8 bi-turbo |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 8/32 |
Zdvihový objem (ccm) | 3 855 |
Max. výkon (kW/ot.) | 441/7 500 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 760/3 000 – 5 250 |
Prevodovka | 7A |
0 – 100 km/h (s) | 3,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 320 |
Spotreba na 100 km (l) | 10,5 |