Ferrari Portofino: California je mŕtva. Novinka dostala talianske meno

Toto auto nik nečkal a predsa je tu. V Maranelle sa totiž rozhodli prepracovať a premenovať svoj kupé kabriolet. Z Californie T je tak zrazu Portofino. A pridáva 40 koní k dobru. Stovku zvládne za 3,5 sekundy.

30.08.2017 06:00
debata
Nové Portofino vystrieda v ponuke základný... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino - 2017 Nové Portofino vystrieda v ponuke základný model California T. V podstate je ale len jeho modernizovanou podobou. Predná maska sa odvoláva na novšie modely. To platí aj o horizontálnejšie situovaných svetlách.

Nádherný kupé-kabriolet California T je na trhu od roku 2014. Pre automobilku z Maranella predstavovala skutočný zlom. Aj napriek tomu, že išlo vlastne len o modernizáciu Californie z roku 2008. Lenže nie hocakú. Základný model Ferrari dostal totiž ako prvý preplňovaný agregát. Pôvodný atmosférický 8-valec s objemom 4,3 litra nahradilo bi-turbo, ktoré si vystačilo s objemom 3,8 litra. Takže v názve pribudlo písmeno T. Od jesene ho to už ale mať nebude. A vlastne ani názov California. Po troch rokoch zastúpi totiž Californiu T nové Ferrari Portofino.

Povedzme si ale pravdu. Hoci by sa vzhľadom na vek Californie už patrilo zmeniť nielen názov, o úplnú novinku nejde. Portofino je opäť len modernizáciou súčasného modelu a dokonca s menším rozsahom ako tomu bolo pred troma rokmi. I tak sa je na čo tešiť. Portofino je lepšie vo všetkých ohľadoch. Začalo to motorom. Hĺbková revízia priniesla vidlicovému 8-valcu s nezmeneným objemom nové piesty, nové ojnice, prepracované sacie a výfukové potrubie s menšími stratami, a tiež nový riadiaci softvér. Výsledkom je výkon rovných 600 koní (441 kW) a 760 Nm krútiaceho momentu. To je zlepšenie o 29 kW a symbolických päť newtonmetrov.

Z profilu zaujmú bohaté bočné prelisy.... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino - 2017 Z profilu zaujmú bohaté bočné prelisy. Skladacia strecha z pevných materiálov robí z tohto kabrioletu dokonalé uzavreté GT.

Okrem toho sľubuje Ferrari vylepšenú akustiku a vďaka regulácii krútiaceho momentu Variable Boost Managent, ktorá ho dávkuje na základe zaradeného rýchlostného stupňa, aj nepostrehnuteľnú turbodieru a dokonale harmonický záťah. Viac výkonu znamená aj lepšiu dynamiku. Portofino so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou si oproti Californii polepšilo o jednu desatinu sekundy. Stovku zvláda za 3,5 sekundy. To aj vďaka vylepšenému elektronicky riadenému diferenciálu E-Diff3, ktorý pomáha s trakciou na limite. Portofino dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h. Pritom má byť úspornejšie. Podľa Ferrari si vystačí s 10,5 litrami benzínu na 100 km.

Zadné svetlá sa posunuli viac do rohov... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino - 2017 Zadné svetlá sa posunuli viac do rohov karosérie. Má to umocniť šírku Portofina. Podstatnejší je ale aktívny spojler, ktorý sa vysúva pri vyšších rýchlostiach.

Na novinku to hrá Portofino aj zmenami dizajnu inšpirovanými novšími modelmi 812 Superfast a GTC4Lusso. Evidentná je prepracovaná predná maska a horizontálnejšie tvarované diódové svetlá. Predný čierny splitter prerastá do prahov nad ktorými sú bohato modelované bočnice pontónu. Spätné zrkadlá dostali užšie nožičky a sú umiestnené viac vpred. Šírku Portofina umocňuje zadné svetlá situované v úplných rohoch karosérie. Nechýba ani difúzor a aktívny zadný spojler. Väčšina úprav zlepšuje aerodynamiku či chladenie motora a bŕzd. Skladacia strecha z pevných materiálov je rozdelená na dve časti, takže nezaberá veľa miesta a neškodí elegantnej siluete tohto kupé-kabrioletu.

Interiér si požičal volant z nového Ferrari... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino - 2017 Interiér si požičal volant z nového Ferrari GTC4Lusso. Platí to aj o novom dotykovom rozhraní s 10,2-palcovou obrazovkou.

Nový deflektor znižuje pri otvorenej streche prúdenie vzduchu v kabíne o 30 %. A keď sme už v interiéri, nájdeme tu prekvapivo veľa luxusu. Pochopiteľne, len na predných elektricky ovládaných sedadlách, ktoré možno nastavovať až v osemnástich parametroch. Tie zadné nájdu využitie maximálne v núdzových situáciách. Nový je volant z GTC4Lusso aj 10,2-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému. Portofino tiež prináša výkonnejší klimatizačný systém. Komfort a stabilitu zvýšia nové magnetoreologické tlmiče (SCM-E) s dvojitými cievkami. Majú lepšiu absorpciu nerovností a bočné náklony krotia na minimum.

Novinku predstaví Ferrari už o pár dní na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Jeho premiéra je pomerne veľkým prekvapením, pretože automobilka z Maranella takúto zmenu neavizovala. Len pre úplnosť dodajme, že názov si nové Ferrari požičalo od pôvabného talianskeho mestečka Portofino s nádherným prístavom, ktoré sa s v posledných rokoch stáva synonymom pre eleganciu, šport a luxus. Kto vie, čo na to ale povedia americkí zákazníci.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 586
Šírka (mm) 1 938
Výška (mm) 1 318
Rázvor náprav (mm)  

Technické údaje

Motor V8 3,8 bi-turbo
Počet valcov/ventilov 8/32
Zdvihový objem (ccm) 3 855
Max. výkon (kW/ot.) 441/7 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 760/3 000 – 5 250
Prevodovka 7A
0 – 100 km/h (s) 3,5
Max. rýchlosť (km/h) 320
Spotreba na 100 km (l) 10,5
Ferrari Portofino - 2017
Ferrari Portofino - 2017
+5Ferrari Portofino - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari California T #ferrari Portofino
Články podľa značiek