Porsche Cayenne: Nová generácia je ľahšia a má riadenie zadných kolies

31.08.2017 06:00

Hoci dizajn naznačuje len evolúciu, v skutočnosti je tretia generácia Cayenne od podlahy novým autom. Na váhe schudlo toto Porsche 65 kg, ponúka silnejšie motory, riadenie zadných kolies, premiérové volfrámové brzdy a novú generáciu infotainmentu.

Tretia generácia Cayenne vyznáva evolučný štýl....
Tretia generácia Cayenne vyznáva evolučný štýl. Vyšší výkon naznačujú podstatne zväčšené sacie otvory v prednom nárazníku. Autor: Porsche

Čas plynie ako voda. Hoci je súčasná generácia Porsche Cayenne stále „cool“, v skutočnosti má za sebou dlhých sedem rokov kariéry. Príchod nového Cayenne, ktoré sa ukáže už o pár dní vo Frankfurte nad Mohanom, preto neprekvapí. Najmä ak má Porsche v portfóliu už rok novú Panameru aj tiež kompletne vynovený modelový rad 911. Zahanbiť sa nedá ani tretia generácia Cayenne. Napokon, ide o druhý najúspešnejší model zo Zuffenhausenu, hneď po menšom SUV Macan. A hoci dizajn naznačuje evolučný prístup, so svojím predchodcom nemá prakticky nič spoločné. Začína sa to už samotnou platformou MLB Evo, ktorú má Cayenne spoločnú napríklad s Audi Q7 alebo Bentleyom Bentayga.

Porsche
		Cayenne -
		2017
Porsche
		Cayenne -
		2017
+21Porsche Cayenne -
		2017

O príslušnosti k značke však niet najmenších pochýb. Cayenne sa drží svojich pôvodných tvarov, možno až príliš tvrdohlavo, no nové proporcie mu dodávajú dynamickejší vzhľad. Do dĺžky narástlo o 63 mm na konečných 4 918 mm. Je tiež o 43 mm širšie (1 983 mm), ale zároveň o 9 mm nižšie (1 696 mm). Prekvapením je zachovanie pôvodného rázvoru náprav s hodnotou 2 890 mm. Predný nárazník dostal väčšie horizontálne otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Svetlá sú ďalej od seba a už v základe ponúkajú LED technológiu. Vyššia úroveň svetiel Porsche Dynamic Light System (PDLS) pridáva adaptívne funkcie a najvyššia PDLS Plus s matricovou konštrukciou až 84 individuálne riadených diód.

Športovej DNA pomáha mierna zmena proporcií....
Športovej DNA pomáha mierna zmena proporcií. Hoci rázvor náprav ostal bez zmien, nový Cayenne je o 63 mm dlhší, o 40 širší a o deväť nižší. Kolesá majú priemer minimálne 19 palcov. Autor: Porsche

Z profilu sa Cayenne snaží posilniť siluetu kupé a vzadu zas asociáciu s Panamerou či ikonickou deväťstojedenás­tkou. Veko tak zdobí úzky pás svetiel. Kolesá majú teraz o jeden palec väčší priemer. Základom sú devätnástky, no ponuka siaha až do 21 palcov. Obutie má po prvýkrát zmiešaný profil pneumatík, čo znamená, že zadné disky obúvajú o palec širšie plášte. To, čo nevidieť, je celohliníková konštrukcia karosérie. Aj vďaka tomu dokázalo veľké SUV od Porsche zhodiť na váhe celých 65 kg. Do hry vstupovali tiež detaily, napríklad použitie kompaktnejšieho li-ion akumulátora, ktorý je o 10 kg ľahší. Základný Cayenne tak váži len 1 985 namiesto 2 040 kg.

Vzadu vyvoláva  Cayenne vďaka úzkemu pásu...
Vzadu vyvoláva Cayenne vďaka úzkemu pásu svetiel asociáciu s Panamerou a ikonickým Porsche 911. Autor: Porsche

Interiér má ponúknuť o čosi viac miesta a najmä lepšie prepojenie vodiča s vozidlom. Cayenne preto dostal novú generáciu rozhrania Porsche Communication Management (PCM) s 12,3-palcovým dotykovým displejom. To znamená radikálnu redukciu mechanických ovládačov. PCM umožňuje neustále pripojenie na internet, spojenie s vozidlom na diaľku a využívanie on-line aplikácii. Prístrojový panel zostal verný centrálnemu analógovému otáčkomeru. Spoločnosť mu však robia dva 7-palcové HD displeje, ktoré sa starajú o virtuálne zobrazenie ďalších parametrov. Paletu asistenčných systémov doplnilo nočné videnie, udržiavanie v jazdnom prúde, čítačka značiek, semiautomatické riadenie v zápchach či inteligentný tempomat InnoDrive, ktorý reguluje rýchlosť na základe okamžitých podmienok.

Interiér ťaží z novej generácie infotainmentu....
Interiér ťaží z novej generácie infotainmentu. Tvorí ho 12,3-palcový centrálny displej multimediálneho rozhrania. Prístrojový panel má analógový rýchlomer a k tomu dva 7-palcové displeje. Autor: Porsche

V kufri pribudlo 100 litrov pre batožinu. Základný objem batožinového priestoru tak narástol na fantastických 770 litrov. Náklad si budete môcť voziť poriadne rýchlo. Pod kapotou je totiž viac výkonu ako kedykoľvek predtým. A týka sa to už základnej verzie. Cayenne dorazí k zákazníkom v prvej vlne s dvoma novými motormi. Trojlitrový preplňovaný 6-valec ponúkne 250 kW (+ 30 kW) a 450 Nm krútiaceho momentu. To znamená v spojení s účinnejšou a rýchlejšou 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S šprint na stovku za 6,2 sekundy a s balíkom Sport Chrono ešte o tri desatiny kratšie.

Pod zadným vekom pribudlo 100 litrov. Cayenne...
Pod zadným vekom pribudlo 100 litrov. Cayenne tak odvezie už v základe 770 litrov nákladu. Autor: Porsche

Výkonnejší 6-valec 2,9 V6 pre Cayenne, doplnený druhým turbodúchadlom, posilnil až na 324 kW (+ 15 kW) a 550 Nm. Potom zvláda Cayenne tú istú disciplínu za 5,2 sekundy a s paketom Sport Chrono podlezie tesne päťsekundovú hranicu (4,9 s). Až neskôr budú nasledovať ďalšie motorizácie. S vyšším výkonom si Cayenne poradí vďaka novému podvozku s riadením zadných kolies Porsche 4D prevzatým z Panamery a 911. O natáčanie sa starajú elektromotory. To znamená rýchlejšie reakcie, ľahšie parkovanie a jednoduchšie preraďovanie sa pri vyšších rýchlostiach. Okrem klasického odpruženia si môžete priplatiť za pneumatický podvozok s trojkomorovou technológiou, ktorá umožňuje meniť svetlú výšku až po podvozok s vyspelým trakčným systémom Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Tento podvozok dokáže aktívne prerozdeľovať hnací moment motora, a to tak medzi prednou a zadnou nápravou, ako aj medzi kolesami jednotlivých náprav. Výsledkom je vynikajúca stabilita v zákrutách. Svetovú premiéru majú v Cayenne kotúčové brzdy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) potiahnuté vrstvou karbid-volfrámu, ktorá zvyšuje účinnosť a zároveň predlžuje životnosť. Na vrchole ponuky však stále zostávajú karbónovo-keramické brzdy PCCB. A keďže Cayenne má byť rovnako športovým, ako aj univerzálnym cestovným SUV, ponúka systém nastavenia jazdných režimov Normal, Sport a Sport Plus. Tlačidlom Sport Response na volante aktivujete vozidlo pre maximálne jazdné výkony. Ak si priplatíte za balík Sport Chrono, dostávate ešte ostrejší mód PSM Sport.

Nové Porsche Cayenne absolvuje výstavný debut budúci týždeň vo Frankfurte nad Mohanom. Základná verzia štartuje na cene 74 828 a Cayenne S na 91 964 eurách. To je však len začiatok, pretože investovať možno do luxusných prvkov ako koženého čalúnenia, panoramatickej strechy alebo špičkového audiosystému Burmester či nezávislého kúrenia.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche Cayenne #Porsche #autosalón Frankfurt 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk