BMW i3: Facelift doplnila športová verzia 's'. Dojazd sa nemení

Po štyroch rokoch inovuje BMW svoj karbónový mestský elektromobil i3. A pridáva novú verzie i3s, od ktorej si sľubuje zlepšenie predajov. Tie už od počiatku zaostávajú za očakávaniami.

06.09.2017 06:00
debata (1)
Vzhľad osviežili nové nárazníky, čierne predné... Foto: BMW
BMW i3 - 2017 Vzhľad osviežili nové nárazníky, čierne predné stĺpiky aj chrómová lišta lemujúca strechu.

BMW predstavilo svoj prvý elektromobil v roku 2013. Svet šokovalo avantgardným dizajnom, protismernými zadnými dverami, ale najmä karosériou vyrobenou z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Napriek technickej vyspelosti si však tento prémiový elektromobil hľadal zákazníkov od počiatku ťažšie, ako mníchovská automobilka predpokladala. Pomohla vlaňajšia modernizácia, ktorej hlavnou témou sa stali nové akumulátory s kapacitou zvýšenou na 33 kWh, čo predĺžilo reálny dojazd približne na 200 km. Ale len v Európe.

Minulý rok tu bolo zaregistrovaných 14 999 vozidiel, čo je o 3 148 viac ako rok predtým. V USA však odbyt padá. Vlani tu BMW umiestnilo len 7 625 áut. Takže stále niet veľa dôvodov otvárať šampanské. Situáciu by mohol zlepšiť facelift, ktorý sa predstaví na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A nielen to, BMW prichádza so športovo orientovanou verziou i3s, ktorá sa nelíši len exteriérovým tuningom. Viac emócií má totiž priniesť aj za volantom. Dôvodom je vyšší výkon.

Vzadu je novinkou chrómová lišta na veku.... Foto: BMW
BMW i3 - 2017 Vzadu je novinkou chrómová lišta na veku. Paletu farieb rozšírila červená metalíza Melbourne Red.

Vzhľad osviežili nové lakované nárazníky s úzkymi hmlovými svetlami a robustnejšie ľadvinky. Svetlá využívajú štandardne LED technológiu vrátane smerových svetiel. Typický Black Balt, teda čierny pás, ktorý sa tiahne od prednej kapoty cez strechu až po zadný nárazník, doplnili čierne predné stĺpiky a strešné nosníky. Paletu farieb rozšírila červená metalíza Melbourne Red. Šírku vozidla opticky umocňuje nová chrómová lišta na zadnom veku. Chróm nájdeme aj vo forme novej lišty, ktorá lemuje vrchnú časť bočných okien.

Absolútnou novinkou je športová verzia verzia... Foto: BMW
BMW i3s - 2017 Absolútnou novinkou je športová verzia verzia i3s s čiernymi doplnkami a 20-palcovými diskami kolies. O lepšiu stabilitu sa stará znížený podvozok a tuhšie odpruženie.

Športový derivát i3s pridáva viac čiernej lesklej farby na prednej maske a na nárazníkoch. Ďalej je tu tmavé pozadie svetiel, čierne ľadvinky, čierne lemy blatníkov a prahov, ako aj čierny lem zadného nárazníka. Dynamiku zvýrazňujú špecifické 20-palcové disky kolies, za príplatok ešte o palec väčšie. Úpravy podvozka zas stoja za znížením svetlej výšky o 10 mm. Interiér ťaží z nových poťahových materiálov a novej generácie rozhrania iDrive s 10,3-palcovým displejom a kompatibilitou s externými zariadeniami cez platformy Apple CarPlay a Android Auto.

Interiér dostal nové multimediálne rozhranie... Foto: BMW
BMW i3 - 2017 Interiér dostal nové multimediálne rozhranie iDrive s 10,3-palcovým displejom s podporou Apple CraPlay.

Technika ostáva v podstate bez zmien. Pohon i3 zabezpečuje vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm. To stačí na svižnú akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Nová verzia i3s má výkon zvýšený o 10 kW na konečných 135 kW a krútiaci moment 270 Nm, takže šprint na stovku zvláda za 6,9 sekundy. Obmedzovač rýchlosti zasiahne pri 160 km/h. To však nie je všetko. Zlepšená trakčná kontrola umožňuje riadený pretáčavý šmyk. A i3s aj jazdný režim Sport s ostrejšími reakciami na stlačenie plynového pedálu a stabilnejší podvozok s tuhším odpružením.

Interiér dostal nové multimediálne rozhranie... Foto: BMW
BMW i3 94 Ah - 2016 Interiér dostal nové multimediálne rozhranie iDrive s 10,3-palcovým displejom s podporou Apple CraPlay.
Z ponuky vypadáva verzia s menším objemom akumulátorov i3 60 Ah. Odteraz budú mať tedea všetky verzie kapacitu 94 Ah, čo je 33 kWh. Podľa BMW to stačí v reálnej premávke na dojazd 200 km. Podľa normy NEDC je to však 290 až 300 km a podľa novej metodiky WLTP 235 až 255 km. Verzia i3s je o čosi „smädnejšia“. Kým i3 spotrebuje na 100 km 13,1 až 13,6 kWh, výkonnejší model potrebuje až 14,3 kWh. Aj preto je dojazd i3s podľa normy NEDC približne o 10 km kratší. Zákazníci sa môžu tešiť na rýchlejšie nabíjanie. Pomocou zlepšenej domácej nabíjačky i Wallbox (11 kW) s novým káblom doplnia energiu na 180 km jazdy približne za tri hodiny. V ponuke stále ostáva verzia i3 REX a teraz aj i3s REX s predlžovačom dojazdu, teda motocyklovým dvojvalcom s objemom 650 ccm (28 kW) vo funkcii generátora elektrickej energie. Potom sa môžete s i3 vďaka benzínovej nádrži s objemom deväť litrov vybrať na cestu dlhú 300 km. Nabíjanie a efektívne využívanie energie uľahčuje aplikácia BMW ConnectedDrive. Za príplatok si môžete dopriať aj asistenčné systémy ako výstrahu pred kolíziou, autonómne brzdy či parkovací asistent.Svetovú premiéru absolvujú nové BMW i3 a i3s na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja sa dostanú v novembri. Ceny zatiaľ oznámené neboli.
BMW i3 - 2017
BMW i3 - 2017
+36BMW i3 - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW i3 #autosalón Frankfurt 2017 #BMW i3s
Články podľa značiek